Zgrzytanie w skrzyni biegów ursus 4011 wolne obroty
: 23 lip 2011, 21:25
Witam, po wymianie sprzęgła mam taki dziwny objaw w skrzyni, mianowicie gdy silnik jest na wolnych obrotach a czasem już nawet podczas jazdy w skrzyni biegów zaczyna tak zgrzytać jakby całą pokrywę skrzyni chciało za chwilę podnieść, zauważyłem jakby 4 lub 5 bieg chciał się włączać, cały czas dźwignia gdy jest na luzie ma skłonność do wchodzenia położenie 5 biegu podczas gdy inne biegi wchodzą zdecydowanie ciężej. gdy odkręcę docisk 4 i 5 biegu wtedy wodzik ten wchodzi w położenie pośrednie między 4 i 5 i na chwilę problem ustaje. Już nie mam pomysłu co to może być, jednego razu ciągnik mało nie ruszył z miejsca na wolnych obrotach przez tą skrzynię- strach do niego podchodzić. Bieg 5 cały czas wyskakuje a 4 wchodzi nader ciężko mimo to mam takie wrażenie jakby to koła 4 biegu robiły to zamieszanie w skrzyni. Przed wymianą sprzęgła nie było zgrzytanie odczuwalne tylko chwilowe czasem przy zmianie biegów.
Ponadto biegi ciężko wchodzą po wymianie pięciu docisków wodzików, ale na starych zbyt często się kleszczą biegi.
Wygląda na to jakby wodzik był za krótki/długi?Witam, zgrzytanie to nastąpiło po wymianie tarczy sprzęgłowej i dzisiaj gdy podniosłem pokrywę skrzyni biegów zauważyłem że ten wałek bezpośrednio wychodzący ze skrzyni sprzęgłowej i wchodzący w skrzynię biegów jest przesunięty w łożyskach o jakieś 3-4 mm przypuszczam że był to skutek niedokładnego zejścia się obu połówek ciągnika przy skręcaniu. Teraz mam tylko pytanie: Jak ten wałek z powrotem cofnąć żeby nic nie uszkodzić? Bo widocznie wepchał się podczas skręcania sprzęgła głębiej...
Ponadto biegi ciężko wchodzą po wymianie pięciu docisków wodzików, ale na starych zbyt często się kleszczą biegi.
Wygląda na to jakby wodzik był za krótki/długi?Witam, zgrzytanie to nastąpiło po wymianie tarczy sprzęgłowej i dzisiaj gdy podniosłem pokrywę skrzyni biegów zauważyłem że ten wałek bezpośrednio wychodzący ze skrzyni sprzęgłowej i wchodzący w skrzynię biegów jest przesunięty w łożyskach o jakieś 3-4 mm przypuszczam że był to skutek niedokładnego zejścia się obu połówek ciągnika przy skręcaniu. Teraz mam tylko pytanie: Jak ten wałek z powrotem cofnąć żeby nic nie uszkodzić? Bo widocznie wepchał się podczas skręcania sprzęgła głębiej...