Strona 1 z 1

zetor k25

: 30 lip 2007, 13:33
autor: Deleted_User
Witam mam problem z zetorem niewiem jak to naprawić problem polegega na jak już zapali to kopci czarnym dymem jak dodaje gazu to bardzo powoli się zozpędza i bardzo ciężko go przełamać nimam zielonego pojęcia co to może być bardzo prosze o pomoc.

RE: zetor k25

: 30 lip 2007, 14:06
autor: Ursus
Może za duża dawka paliwa?? Cały czas na czarno kopci??

RE: zetor k25

: 30 lip 2007, 15:25
autor: Deleted_User
to było jak jeszcze chodził normalnie nagle stracił całą siłe i zaczął dymić na czarno tak jak chodzi to dymi mniejszym dymem a jak doda gazu to nieżle kurzy na czarno i bardzo się dusi

RE: zetor k25

: 30 lip 2007, 21:54
autor: rafal
Przyczyn takiego zachowania silnika może byc bardzo wiele. ale zaczał bym od sprawdzenia filtra powietrza. Moze byc tak , że silnik po prostu nie dostaje odpowiedniej ilości pwoietrza i się dusi. Sprawdź drożniość przewodu, wlotu powietrza może całkiem sie zatkał, stan oraz ilość oleju w zbiorniczku osadowym.
innymi przyczynami mogą być uszkodzone końcówki wtryskiwaczy dające zbyt słabe rozpylenie i zbyt małe ciśnienie.
Powazniejszą sprawa może być uszkodzenie zaworów silnika gdy nie trzymają cisnienia w cylindrze.
Uszkodzenie tłoczków pompy wtryskowej.

RE: zetor k25

: 30 lip 2007, 22:18
autor: Deleted_User
jak moge poznać że to mogą być końcówki wtryskiwaczy a z tym filtrem powierza sprawdzałem wszystko jest ok

RE: zetor k25

: 01 sie 2007, 13:54
autor: rafal
W zasadzie powinno się oddać wtryskiwacz do specjalisycznego zakładu, ale moża tez sprawdzić to doraźnie. nalezy wymontować go z głowicy i przewodów i ponownie podlączyć pod przewody tak żeby był zamocowany na zewnątrz silnika. Potrzebna będzie tez kartka czystego papieru, którą w pewnej odległości podstawiamy pod wtryskiwacz . Następnie po ustawieniu dawki na pompie wtryskowej obracając korbą , patrzymy jaki jest kształt wtryskiwanego stożka . Powienien byc dokładnie rozpylony taka mgiełka, bez kropel lub strumieni nierozpylonego paliwa. Z kolei slad wtrysku na papierze powinien miec kształt okragły o jednolitym odcieniu i zagęszczeniu i nieco jasnieszy w środku.

RE: zetor k25

: 01 sie 2007, 21:19
autor: Jacek ze Skansena
Ja bym stawiał na lanie wtrysków. Odkręć przewody wysokiego przy pompie i pokręć silnikiem może być rozrusznikiem.Włóż krótkie przewody gumowe około 3cm i załóż je na końcówki wyjścia pompy i sprawdź najpierwczy czasem coś z pompą się nie stało. Jeśli równomiernie podosić się będzie paliwo to już wstępnie wiesz, że pompa raczej jest ok.
Pamiętaj, że zawory należy też sprawdzić. Mogą być już rozrególowane.
Te końcówki tak jak wskazał Rafał oczywiscie możesz sprawdzić..
No może trochę pomogłem.

RE: zetor k25

: 01 sie 2007, 23:39
autor: felek
Jedyna możliwość w Z25 nagłego spadku mocy i czarnego dymienia to zacięcie się koncówki wtryskiwacza lub zatkanie jednej sekcji pompy wtryskowej,( to ostatnie tylko przy złym filtrze paliwa) Na ustawionym pełnym gazie pokręć korbą i posłuchaj czy w przewodach wtryskiwaczy jest wyczuwalne wyraźne i jednakowe "mruczenie". Jeśli tak to pompa jest OK.. Musisz wtedy wykręcić wtryskiwavze, przykręcić je na zewnątrz do rurek i również na pełnym gazie pokręcić wolno korbą. Dobry wtrysk da wyraźną stożkową mgiełkę. Padnięty sika cienką strużką. Wymiana koncówki w tym przypadku nawet bez regulacji na 125 Atm napewno poprawi sytuację

RE: zetor k25

: 03 sie 2007, 15:47
autor: Deleted_User
Witam skąd mógbym dostać nowe końcówki wtryskiwaczy czy da się coś z tymi zrobić.

RE: zetor k25

: 03 paź 2007, 22:11
autor: Deleted_User
:) Witam mam do sprzedania zetora k25 i jeszcze dwa na części kak kogoś in. to 508188295

RE: zetor k25

: 04 paź 2007, 19:38
autor: Deleted_User
fotki mogę wstawic jutro ale mam jednego całego i jeszcze dwa na części