Strona 1 z 8

Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 15:00
autor: brutal66
Witam, od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora T 25 z 1951 roku. Traktorek dzięki poprzedniemu właścicielowi jest w całkiem dobry stanie. Potrzebuje jednak jeszcze trochę czasu i pracy aby doprowadzić go stanu, który mnie usatysfakcjonuje :) Chciałbym się podzielić z Wami zdjęciami oraz informacjami na jego temat. Liczę również na Waszą pomoc pod względem pomocy technicznej. Z chęcią przeczytam co o nim sądzicie oraz wysłucham wszelkich opinii, zachęcam do komentowania. Moim celem jest skompletowanie go do wersji orginalnej aczkolwiek nie będzie to niestety wersja kolekcjonerska tylko służąca czasami do pracy.


Zdjęcia przesłane do Administratora, mam nadzieję, że pojawią się wkrótce, wtedy też opowiem coś więcej. Pozdrawiam

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:04
autor: Ursus
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:09
autor: brutal66
Podziękowania dla Ursusa za wstawienie zdjęć

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:17
autor: Ursus
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:19
autor: SEBRIGHT
Pytanko do znawców tematu: W Zetorkach były montowane deski rozdzielcze bez wskaźnika temperatury wody? *eek*

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:28
autor: brutal66
Jak widać na powyższych zdjęciach, traktorek posiada nieorginalną chłodnicę, siedzenie, świece żarowe, zaczep oraz dodane są kierunkowskazy pod przednimi lampami. Jeżeli ktoś widzi jeszcze jakieś nieścisłości proszę o podpowiedź. Według książki przy tym numerze fabrycznym powinna być żebrowana miska olejowa, tu jest zwykła.

Zetor jest trochę zdekompletowany, ponieważ poprzedni właściciel przeprowadził remont i nie zdążył go skręcić wobec czego nie wiem jak powinny wyglądać pewne elementy np. hamulec ręczny lub podłączenia wszystkich cięgien i wieszaków do podnośnika, jeśli ktoś posiada zdjęcia obrazujące te podzespoły to dajcie znać.

Traktorek posiada wyremontowana skrzynię biegów tego jestem pewien w 100% Według sprzedającego niedawno był też przeprowadzony remont silnika oraz pompy (tego nie jestem w tej chwili w stanie zweryfikować) ale jako potwierdzenie dostałem stare tuleje itd. Ogólnie odpala bardzo dobrze na zimno i na ciepło, ciśnienie oleju ok 4-5 atm, po kilku godzinach pracy 3 atm, sprężania również bardzo dobre a przede wszystkim równe na obu cylindrach. Jedyny poważniejszy problem to nie trzymanie oraz skoki obrotów, dlatego chcę wykręcić pompę i wymienić sprężyny od regulatora obrotów.

Tyle mi przychodzi do głowy w tej chwili, jeżeli macie jakieś podpowiedzi, opinię podzielcie się proszę na forum. Nie zależy mi na "chwaleniu" się, zależy mi na prawdziwych opiniach oraz konstruktywnych podpowiedziach.

Pozdrawiam serdecznie Tomasz

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:28
autor: chrapek3011
Były.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 21:50
autor: brutal66
SEBRIGHT napisał/a:
Pytanko do znawców tematu: W Zetorkach były montowane deski rozdzielcze bez wskaźnika temperatury wody? *eek*
Według książki były 3 typy desek rozdzielczych
- pierwsza z ze wskaźnikiem temperatury wody i manometrem ciśnienia
- druga ze wskaźnikiem temperatury ale zamiast manometru kontrolka ciśnienia
- trzecia bez wskaźnika temperatury ale z powrotem z manometrem

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 22:24
autor: tartak
wspornik i przednia os jest z zetora ale 25k

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 22:29
autor: Ursus
tartak napisał/a:
wspornik i przednia os jest z zetora ale 25k
Oś jest od 25A. Wspornik osi jest ten sam co 25A i 25K.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 22:37
autor: brutal66
Ursus co myślisz? Ja starałem się to rozgryżć z książką ale chyba ogólnie oś od 25 A oraz 25 T jest taka sama, jedynie z czasem następowało ich wzmocnienie. Ale zmiany są raczej niedostrzegalne wizualnie. Chyba, że źle interpretuje książkę. Mam skany książki jeżeli jest zainteresowanie to mogę wkrótce wrzucić.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 22:43
autor: Ursus
Z tego co ja zauważyłem:
-nieoryginalne lampy przednie i kierunkowskazy (razem z tymi blaszkami pod wspornikiem lampy)
-prądnica nieoryginalna
-zaczep nieoryginalny
- o chłodnicy sam już wiesz
- siedzenie nieoryginalne, brak skrzynki na akumulator
- braki w podnośniku i hamulcach
- brak blaszki od deski rozdzielczej, ale chyba ją posiadasz bo widzę, że jest fotka tabliczki znamionowej
- jak kupisz oryginalne świece to nie podłączaj ich w ten sam sposób, bo je od razu spalisz i w praktyce oznacza to zdejmowanie głowicy - przerabiałem to

To tyle na teraz co zauważyłem. Bardzo fajna baza do renowacji :)

Zacząłem się zastanawiać nad tymi dokładkami do błotników... niby nieoryginalne ... ale mam u siebie podobne... obejrzałem dokładnie zdjęcia swoich i moim zdaniem są... identyczne!! Czyżby to jakaś prywaciarska robota seryjna?? Ktoś ma jakiś pomysł? Bo to, że są 2 takie same komplety to jeszcze ok, ale ja już kilkanaście takich samych widziałem. Zwróćcie uwagę, że nawet zapinki do pasków (jak od plandeki jakiejś) są identycznie rozłożone. Może to z czegoś pochodzą te blachy?

Tutaj są moje:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

-
brutal66 napisał/a:
Ursus co myślisz? Ja starałem się to rozgryżć z książką ale chyba ogólnie oś od 25 A oraz 25 T jest taka sama, jedynie z czasem następowało ich wzmocnienie. Ale zmiany są raczej niedostrzegalne wizualnie. Chyba, że źle interpretuje książkę. Mam skany książki jeżeli jest zainteresowanie to mogę wkrótce wrzucić.
Z tymi symbolami to u Zetora moim zdaniem też był bajzel.
Wg. moich obserwacji wynika, że wszystkie Zetory późniejsze, które miały oznaczenie T przed modelem, czyli T25. Bo zauważcie, że odkąd on się pojawił, czyli przełom 1949/50 roku to wszystkie Zetorki mają na tabliczkach Zetor T25K lub T25A itd. Takie jest moje zdanie.

Ale wg. tej myśli... Twój Zetor powinien mieć oś niską, stary typ, tak jak rzadko spotykany Zetor 25N - w sumie rzadko spotykane jest to oznaczenie, a nie traktor.

Jak ktoś uważa inaczej to niech napisze swoje spostrzeżenia.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 22:48
autor: tartak
ee.. jak ten sam wspornik ma a i k co ty k ma inny i a ma inny . wspornik w zetorku 25a jest wysoki i ma nisko os przednia przeciez był u ciebie rafała zetorek 25a? i jaki miał wspornik? i os?

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 20 lis 2011, 23:18
autor: Ursus
tartak napisał/a:
ee.. jak ten sam wspornik ma a i k co ty k ma inny i a ma inny . wspornik w zetorku 25a jest wysoki i ma nisko os przednia przeciez był u ciebie rafała zetorek 25a? i jaki miał wspornik? i os?
Oś u Rafała jest starego typu. Rafała Zetor to nie 25A! Jeśli już to 25N lub jak czasami się spotyka w literaturze 25T.

Tak wygląda oś typu tego samego co ma Rafał:

Obrazek



Tak wygląda 25A. Taką samą ma brutal66

Obrazek
Obrazek




A to 25K:

Obrazek

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 0:26
autor: brutal66
Odnośnie świec żarowych znalazłem problem- wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Co do osi wydaje mi się, że jest ona orginalna, ponieważ mój ciągnik posiada numer 125-24595 a opierając się na książce napraw jest to już model po większości modyfikacji, ale za krótko zajmuje się tematem dlatego opieram się na Waszym zdaniu. Postaram się wrzucić skany potwierdzające moją tezę. Może razem uda się nam coś wywnioskować.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 16:16
autor: Ursus
Oś jest dobra.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 17:07
autor: chrapek3011
brutal66 napisał/a:
SEBRIGHT napisał/a:
Pytanko do znawców tematu: W Zetorkach były montowane deski rozdzielcze bez wskaźnika temperatury wody? *eek*
Według książki były 3 typy desek rozdzielczych
- pierwsza z ze wskaźnikiem temperatury wody i manometrem ciśnienia
- druga ze wskaźnikiem temperatury ale zamiast manometru kontrolka ciśnienia
- trzecia bez wskaźnika temperatury ale z powrotem z manometrem
Jeszcze zapomnieliśmy o desce z amperomierzem i manometrem w instalacji pneumatycznej.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 17:30
autor: Ursus
Tak. Albo amperomierz dodatkowo albo zegar ciśnienia, albo jeszcze dodatkowo była taka nadbududówka deski na czwarty zegar... nigdzie nie widziałem tego poza instrukcją.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 18:05
autor: chrapek3011
Dokładnie tak,z nadbudówką,to faktycznie widziałem w instrukcji.

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

: 21 lis 2011, 22:02
autor: brutal66
Ursus napisał/a:
Oś jest dobra.
Dzięki, zawsze to jakiś sukces- mały, ale sukces:)



Pojawiły się pierwsze problemy.
- nie posiadam nakrętki mocującej bęben hamulcowy od strony blokady oraz sprężyny pomiędzy tą nakrętką a sprzęgłem kłowym. Jeżeli ktokolwiek posiada zbędną lub mógłby podać parametry lub chociaż zdjęcia dzięki którym mógłbym dotoczyć nową będę bardzo wdzięczny za pomoc
- problem drugi, również z bębnem hamulcowym ale monotwanym z drugiej strony. Po dokręceniu nakrętki bęben posiada ok 8mm luz wzdłużny na wałku. Okazało się, że wałek wystaje z bębna za mocno tzn. nakrętka dokręca się aż do frezów więc bęben ma luz od nakrętki po obudowę skrzyni biegów!

Posiadam jeszcze dwa bębny ale są zupełnie inne i nie pasują:( o co chodzi? Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
Jutro wrzucę zdjęcia co ułatwi zrozumienie problemu. Pozdrawiam