Strona 1 z 1
Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 0:32
autor: grzegorz
Witam,posiadam dwa różne kola pierwsze było przy silniku który zamierzam zamontować w traktorku jest bardziej pełne czyli cięższe drugie zdemontowałem z silnika który posłużył za dawce to właśnie jest lżejsze czyli ma większe wybranie wewnątrz.Nie jestem specem od zetorków i nie wiem dlaczego są one różne czemu ta różnica miała służyć.Jeśli znajdzie ktoś chwilkę i pomoże zdecydować które z nich zamontować z góry dziękuje.
Pozdrawiam Grzegorz.
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 8:10
autor: piorun1234
Koła zamachowe o mniejszej masie będzie powodowało że silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty , obroty maksymalne silnika będą troszeczkę większe i nie będzie tak tonął przednimi kołami podczas bronowania świeżej orki . Natomiast z ciężkim kołem zamachowym obroty silnika będą bardziej stabilniejsze i lepiej sobie radzi z obciążeniem "udarowym ".
Orientuje się ktoś może ile waży to pełne koło zamachowe oraz to o mniejszej wadze .
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 15:44
autor: lukasz_f9
Cięższe koło zamachowe występowało w starszych typach zetorów, miało one za zadanie ułatwienia odpalania za pomocą korby jak się je dobrze rozkręciło to łatwiej zapalał. A lżejsze koła były montowane w zetorach z rozrusznikami, chociaż w pierwszych wersjach z rozrusznikiem też było montowane ciężkie koło.
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 20:08
autor: malcik
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 20:24
autor: lonus
z tego co wiem to ciężkie koło było montowane w A a lżejsze na pewno w T a K jest ten sam rocznikowo co T ale na ciężkim łatwiej korbą odpalać
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 21:47
autor: Ursus
Mój Zetor jest z 1958 roku i ma koło ciężkie - nie ma na to reguły, a na pewno nie jest to tak, że jak zaczęto montować rozruszniki to i koła zamachowe odciążyli.
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 29 gru 2011, 23:59
autor: grzegorz
Witam dzięki za szybką podpowiedz kola pochodzą od modelu K a jedno to już pewniak oba miały rozrusznik faktem jest że motor z cięższym kołem znacznie dłużej się kręcił po wyłączeniu lecz ten z lżejszym miał ślady na tulejach zacierania się drugi fakt*hilarious*. Więc cóż zamontuje to cięższe na rajd się nie wybieram więc nie będę go kręcił zbyt wysoko, trudno oszacować który był starszy motor ten z lżejszym kołem miał mise olejową taką płaską starego typu lecz filtr olejowy podwójny może jakiś składak, a tak w zasadzie to wieniec na cięższym jest w dużo lepszym stanie więc zaoszczędzę sobie trochę pracy i nie będzie trzeba przekładać. Pozdrawiam
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 30 gru 2011, 15:12
autor: Ursus
W czasach świetności Zetorów silniki podczas remontu szły na wymianę - stąd rzadko który traktor ma "swój" silnik - jeśli jego przeszłość była w zakładach państwowych.
U mnie też silnik jest nieco inny niż wynikałoby z pierwszych umów kupna sprzedaży - potem nr się zmienił. Jest też z wersji K, rocznikowo podobny, bo na niektórych elementach rocznik 58 miał bite - ale inny.
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 31 gru 2011, 0:19
autor: grzegorz
Możesz mi powiedzieć czy na obudowie skrzyni biegów jest gdzieś podany rok produkcji. Silnik to oglądne może znajdę ale kadłub skrzyni wyczyściłem i już pomalowałem (dziś)i jasno napisane cyferkami nie było roku produkcji trudno też będzie z nr seryjnym uszkodzone było miejsce gdzie jest wybity ten nr. nie zbyt czytelny i raczej nie cały ale może po skrzyni dowiem się ile ma wiosen zetorek.Pozdrawiam Grzegorz
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 01 sty 2012, 21:47
autor: Ursus
No na rancie skrzyni, u góry, przy lewarku od wałka przekaźnika powinien być nr. Ewentualnie szukaj jakichś cyferek po lewej stronie, obok wałka pedałów.
RE: Koło zamachowe zetor k25
: 01 sty 2012, 21:53
autor: grzegorz
Witam w nowym roku dzięki za wskazówki jutro popatrzę