Strona 1 z 1
TEF 20
: 30 gru 2011, 15:36
autor: shark1983
witam mam problem typu; zakończyłem remont silnika w moim fergusonie silnik odpaliłem dzisiaj i okazało sie ze niema smarowania na klawiature cisnienie oleju na zimnym silniku wynosi 4. co robic rozbierac i szukac przyczyny czy odpalic na dłuzszą chwile?
RE: TEF 20
: 30 gru 2011, 17:25
autor: chrapek3011
To chwilę musiał chodzić,jak nie pchnął przy 4 Atm.do klawiatury,to albo jakiś kanał lub przewód przytkany,albo coś źle złożone i zasłania dopływ oleju.Powiem,że takiego silnika nie robiłem i nie wiem dokładnie jak to w nim wygląda.Ale silnik to silnik i coś musi być,że tak powiem zatkane,że nie dochodzi.
RE: TEF 20
: 30 gru 2011, 17:47
autor: Ursus
Nie wiem jak tam kanały olejowe "idą", ale może coś przytkane? A może odwrotnie założony jakiś element i kanały się nie zgrywają. Bo skoro po remoncie to chyba takich luzów na dole nie ma, że oleju do góry pchnąć nie chce?
RE: TEF 20
: 30 gru 2011, 19:59
autor: Wicher
Nie miałem styczności z tym silnikiem, ale sprawdź najprostsze rzeczy-dolej gorącego oleju, spróbuj odpalić może pchnie ten olej, ale najpierw pochlap nim klawiaturę. Jeśli nadal nie działa jak należy spróbuj przetkać kanał miękkim drutem(o ile się da) albo ciśnieniem ze sprężarki, chociaż z tym trzeba się naprawdę pobawić.
RE: TEF 20
: 30 gru 2011, 21:04
autor: SEBRIGHT
Jak wygląda uszczelka pod głowicę tego silnika? Nie ma możliwości założenia "na odwrót"? Może ona zasłania kanał olejowy...
RE: TEF 20
: 31 gru 2011, 13:22
autor: marek
Niektóre silniki mają smarowanie klawiatury poprzez dodatkowy otwór w panewce głównej.Gdy otwór w wale korbowym natrafi podczas obrotu na otwór w panewce wtedy podaje olej do smarowania klawiatury. Raz na obrót wału. Może nie zrobiłeś tego otworu.
RE: TEF 20
: 11 kwie 2012, 19:44
autor: shark1983
miedzy innymi dzięki waszym wskazówką udało mi się poskładać mam już pełne smarowanie oraz ustawiony idealnie rozrząd oraz wtrysk i oto moje pytanie silnik zapalił ładnie przez około 40 min chodził na niskich obrotach i równo ale potem zaczął mieszać obrotami lekko stukać potem bardziej stukać następnie zgasł i popchną wodę do chłodnicy czy możliwe jest ze po lekkim rozgrzaniu powinienem zgasić silnik i dociągnąć głowice ponieważ tak stwierdził mój znajomy i dla mnie ta teza wydaje się najprawdopodobniej. proszę o rade.