Sprężarka w C 330 - przeróbki
: 27 sty 2012, 11:11
Witam,
Ostatnio zmuszony jestem zamontować do swojego C 330 sprężarkę, posiadam fabryczną SP 110, myślałem również nad taką od Stara 200.
Zazwyczaj układ pneumatyki jest całkowicie autonomiczny, tzn. z silnikiem łączy go jedynie pasek i podstawa, co ułatwia montaż fabryczny (przecież to opcja dodatkowa) ale nieco utrudnia obsługę i niestety obniża trwałość:)
Zastanawiają mnie dwie rzeczy: czy mogę podpiąć się z filtrem powietrza sprężarki pod filtr powietrza silnika, np. przez redukcję i otwór po świecy żarowej w kolektorze, bądź przez specjalnie dorobiony kołnierz pomiędzy kolektorem i filtrem? Czy zakłóci to w jakikolwiek sposób pracę silnika, bądź zaszkodzi sprężarce?
W tym rozwiązaniu chodzi mi o dostarczanie do sprężarki lepiej oczyszczonego powietrza, bo fabryczny filtr jest kłopotliwy w obsłudze i słabo oczyszcza a ja mam dużo pompowania latem a wiadomo że się kurzy wtedy...
Druga sprawa, czy warto w ogóle montować tam sprężarkę od Stara 200, czy może lepiej pozostać przy SP 110? Czy sprężarka ze Stara bardzo obciąża silnik? Na sto procent ma większy wydatek powietrza, trzeba przerabiać podstawę, za to można ją podpiąć do magistrali olejowej silnika co jeszcze bardziej ułatwia obsługę, bo nie dość że zamontowane mamy rozwiązanie z powietrzem z głównego filtra to na dodatek mamy smarowanie pod ciśnieniem filtrowanym olejem z silnika, co zapewni też tej sprężarce długowieczność:)
Kwestia finansowa nie wchodzi w grę, mam obie sprężarki w bardzo dobrym stanie.
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmuszony jestem zamontować do swojego C 330 sprężarkę, posiadam fabryczną SP 110, myślałem również nad taką od Stara 200.
Zazwyczaj układ pneumatyki jest całkowicie autonomiczny, tzn. z silnikiem łączy go jedynie pasek i podstawa, co ułatwia montaż fabryczny (przecież to opcja dodatkowa) ale nieco utrudnia obsługę i niestety obniża trwałość:)
Zastanawiają mnie dwie rzeczy: czy mogę podpiąć się z filtrem powietrza sprężarki pod filtr powietrza silnika, np. przez redukcję i otwór po świecy żarowej w kolektorze, bądź przez specjalnie dorobiony kołnierz pomiędzy kolektorem i filtrem? Czy zakłóci to w jakikolwiek sposób pracę silnika, bądź zaszkodzi sprężarce?
W tym rozwiązaniu chodzi mi o dostarczanie do sprężarki lepiej oczyszczonego powietrza, bo fabryczny filtr jest kłopotliwy w obsłudze i słabo oczyszcza a ja mam dużo pompowania latem a wiadomo że się kurzy wtedy...
Druga sprawa, czy warto w ogóle montować tam sprężarkę od Stara 200, czy może lepiej pozostać przy SP 110? Czy sprężarka ze Stara bardzo obciąża silnik? Na sto procent ma większy wydatek powietrza, trzeba przerabiać podstawę, za to można ją podpiąć do magistrali olejowej silnika co jeszcze bardziej ułatwia obsługę, bo nie dość że zamontowane mamy rozwiązanie z powietrzem z głównego filtra to na dodatek mamy smarowanie pod ciśnieniem filtrowanym olejem z silnika, co zapewni też tej sprężarce długowieczność:)
Kwestia finansowa nie wchodzi w grę, mam obie sprężarki w bardzo dobrym stanie.
Co o tym sądzicie?