Dzik II - pomoc w naprawie
: 07 maja 2012, 14:01
Witam serdecznie!
Niedawno w dośc przypadkowych okolicznosciach zostalem posiadaczem ciagnika Dzik II i szczerze mowiac mam z nim same klopoty. Wymienilem mu świece i gaźnik na nowy (od junaka). Niebardzo znam sie na tego typu konstrukcjach wiec chcialbym spytac Was jako znawcow tematu o pare spraw ktore w glownej mierze uniemożliwiaja korzystanie z ciagnika:
1. Problemy z odpalaniem. Maszyna uruchamia sie moze raz na 5 prób (czasem jest to przy 3 ruchu korba, a czasem przy kilkunastym, ale przewaznie wogole). Czy lepiej podpompowac go najpierw delikatnie ruszajac korba a dopiero po kilku ruchach szarpnac z calej sily? czy niepotrzebne ruchy tylko powoduja zalewanie go paliwem? Jakie moga byc przyczyny i co należy zrobic zeby zaczal odpalac za kazdym razem?
2. Jak go juz odpale to przewaznie dostaje tak wysokich obrotów że wydaje sie ze zaraz odleci:). Czasem kiedy w takiej sytuacji próbuje go zgasic, z zaworu ktory otwieram zeby zgasic silnik zaczyna wydobywac sie płomien i silnik pracuje nadal.
3. Bardzo ciezko jest wrzucic bieg. Jeżeli wrzuce jedynke to moge zmienic na wsteczny. Jak juz uda sie wrzucic 2 lub 3 - nie ma mozliwosci wbicia zadnego innego. W skrzyni jest olej, wiec czy przyczyna moze byc tylko to ze jest stary czy raczej bedzie to cos powazniejszego?
4. Odpala tylko wtedy kiedy ma odkręcony filtr powietrza. Czy ma to wpływ na którąs z rzeczy o ktorych napisalem wczesniej?
Bede bardzo wdzieczny za kazda rade jakiej mozecie mi udzielic, bo zależy mi zeby przywrócic go do zycia.
Pozdrawiam
Niedawno w dośc przypadkowych okolicznosciach zostalem posiadaczem ciagnika Dzik II i szczerze mowiac mam z nim same klopoty. Wymienilem mu świece i gaźnik na nowy (od junaka). Niebardzo znam sie na tego typu konstrukcjach wiec chcialbym spytac Was jako znawcow tematu o pare spraw ktore w glownej mierze uniemożliwiaja korzystanie z ciagnika:
1. Problemy z odpalaniem. Maszyna uruchamia sie moze raz na 5 prób (czasem jest to przy 3 ruchu korba, a czasem przy kilkunastym, ale przewaznie wogole). Czy lepiej podpompowac go najpierw delikatnie ruszajac korba a dopiero po kilku ruchach szarpnac z calej sily? czy niepotrzebne ruchy tylko powoduja zalewanie go paliwem? Jakie moga byc przyczyny i co należy zrobic zeby zaczal odpalac za kazdym razem?
2. Jak go juz odpale to przewaznie dostaje tak wysokich obrotów że wydaje sie ze zaraz odleci:). Czasem kiedy w takiej sytuacji próbuje go zgasic, z zaworu ktory otwieram zeby zgasic silnik zaczyna wydobywac sie płomien i silnik pracuje nadal.
3. Bardzo ciezko jest wrzucic bieg. Jeżeli wrzuce jedynke to moge zmienic na wsteczny. Jak juz uda sie wrzucic 2 lub 3 - nie ma mozliwosci wbicia zadnego innego. W skrzyni jest olej, wiec czy przyczyna moze byc tylko to ze jest stary czy raczej bedzie to cos powazniejszego?
4. Odpala tylko wtedy kiedy ma odkręcony filtr powietrza. Czy ma to wpływ na którąs z rzeczy o ktorych napisalem wczesniej?
Bede bardzo wdzieczny za kazda rade jakiej mozecie mi udzielic, bo zależy mi zeby przywrócic go do zycia.
Pozdrawiam