Strona 1 z 1

KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 27 maja 2012, 13:50
autor: RobFra
Od wczoraj jestem w posiadani takiego traktorka jak KMZ 012.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Wklejam trochę informacji z forum, netu i instrukcji obsługi, aby były pod ręka. I liczę na uwagi i porady użytkowników.

Minitraktor KMZ-012 produkowany w Kurganie w Rosji.
Bliźniaczy model to Urwis-012 i podobny T-010 (chyba ciut starszy, nie dzielone hamulce).

To ciągniczek klasy 0,2 T (uciąg 205kg). Skonstruowany od podstaw jak prawdziwy traktor. Ma 4 biegi do przodu, jeden wsteczny. Prędkości od 2,8 km/h do 14,4 km/h.
Podnośnik hydrauliczny z tyłu i przodu. 2 WOM (do tyłu i do przodu) 1000 obr/min przy 3000 obr/min silnika. Jego wymiary długość 1972 (2310 z przednim podnośnikiem), szerokość przy minimalnym rozstawie kół 960 mm, wysokość 1975 (z daszkiem?).
Rozstaw kół regulowany w dwóch pozycjach: tył 700/900 mm, przód 725/875mm. Prześwit 300 mm .
Ciężar od 697-745kg ( w zależności czy z przednim podnośnikiem, czy bez).

Silnik CK-12 dwucylindrowy benzynowy chłodzony powietrzem o mocy maksymalnej 12 KM przy 3600 obr/min (nominalna 10KM przy 3000obr/min), pojemność 490 ccm (72 mmx60mm ), zużycie jednostkowe paliwa ok. 250g/KM/h. Odpalany z rozrusznika lub kopnika nożnego.

Teraz pytania eksploatacyjne:
1 jaki olej do silnika (15W40 czy inny), wchodzi 3l
2 jaki olej do skrzyni biegów, ile litrów
3 jaki olej do podnośników, ile litrów
4 jakie świece

Użytkowe pytania:
5 czy ktoś zmieniał gaźnik? Na jaki? Jakie spalanie ma obecnie?
6 czy sprzęgło szybko bierze? Czy ktoś robił remont sprzęgła?
7 dorabiał ktoś gaz nożny do tego ręcznego?

Inne pomysły, przeróbki, porady itp. mile widziane.

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 27 maja 2012, 14:08
autor: pawel81
Gratuluję nabytku*rolleyes* do tuneli by mi się przydał taki alle$$ brak:o

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 27 maja 2012, 18:54
autor: Darcio
Gratuluję zakupu. Silnik UD25 z którym robiliśmy podchody znajdzie zastosowanie, bo to ta sama konstrukcja. Wklejam link, który może być przydatny:
http://chomikuj.pl/KMZ-012/kmz+012/KMZ%20012.pdf

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 27 maja 2012, 20:00
autor: RobFra
Czekam na wypowiedzi użytkowników. Jakie plusy i minusy? Co poprawić? Na co uważać?

Edyta
Znalazłem trochę linków to wstawiam.

Strona producenta?
http://www.kurganmash-zavod.ru/kmz-012.aspx

Takie same traktorki, ale inne silniki
http://www.avtosm.ru/main.php?id=247

Katalog części
http://www.avtoall.ru/acat/index1.php?model=179

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 07 cze 2012, 18:58
autor: chmielut
Witaj mam taki traktorek tylko z wymienionym silnikiem ja mam silnik od maluszka jest super sprawdza się w ogrodzie. Mam tylko problem z częściami do niego.

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 10 cze 2012, 21:41
autor: FRANK
Witam.
Kolego ~chmielut jakich części potrzebujesz do tego KMZ ? Mam parę fajnych kontaktów , może uda się coś załatwić. Zaborów koło Pruszkowa *sarcasm*?

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 27 kwie 2015, 18:19
autor: JanTru
Czy doszukał się ktoś, jaki olej i ile litrów wlać do skrzyni biegów i do podnośnika hydraulicznego tego traktorka?
JanTru napisał/a:
Czy doszukał się ktoś, jaki olej i ile litrów wlać do skrzyni biegów i do podnośnika hydraulicznego tego traktorka?

RE: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 06 kwie 2018, 13:58
autor: zibo
na początku opisu jest błąd,T10 ma dzielone hamulce,silnik ud 25-12kM do tego ma 2 biegi wsteczne.Trudno się połapać czym się różni KMZ 012 od T10.Co do innych pytań-sprzęgło- średnica tarczy dokładnie to samo co w 126p jedynie 2x grubsza.Przypuszczam że coś można przetoczyć na ten rozmiar,Docisk,podobno stare fiaty miału taki-czy to prawda ,nie wiem,jest na t,z łapkach które się reguluje.Trzeba nabrać wprawy, ale do przejścia.Ja zmieniałem silnik na nowy tylko i wyłącznie dlatego że nie miałem iskrownika,prościej było wymienić cały silnik jak bawić się w przerabianie tego elementu.Ci którzy szukają części do silnika ,na portalu aledrogo muszą wpisać wojskowy agregat prądotwórczy,pojawiają się części jak i całe agreraty.Ja trafiłem cały silnik nowy. za sensowne pieniądze.Pierwszy przepracował25lat więc odpoczywa czekając na odpowiedni iskrownik.Nie potrafię umieścić zdjęć bo bym podrzucił

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 01 lis 2019, 22:52
autor: Roberto66
Witam, jestem posiadaczem KMZ 012 i wygląda na to, że skończyło się sprzęgło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak je wymienić? Gdzie kupić?

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 29 sty 2020, 19:18
autor: zibo
Roberto66 pisze: 01 lis 2019, 22:52 Witam, jestem posiadaczem KMZ 012 i wygląda na to, że skończyło się sprzęgło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak je wymienić? Gdzie kupić?
koleg 3 krotnie za 25lat zaglądałem a i rok temu wymieniałem silnik.O sprzęgle już pisałem,danych nie podam, ale tarcze są o rozmiarze identycznym jak fiat 126p.Niekoniecznie sprzęgło się skończyło,tarcze są 4x grubsza od malucha,więc sam się zastanawiałem czy w razie czego nie dać po 2 na stronę od 126p.Co do docisku,to podobny docisk do tych jakie miały fiaty125 te pierwsze 3 łapkowe, do regulacji!!!!,sam po to wyciągałem, aby je wyregulować,to troszkę trudna sprawa ,jednak jak ktoś ma pojęcie poradzisz.Bardziej obstawiam że wystarczy regulacja.Mój ma 26lat a tarcze powinny wystarczyć na kolejne 25 lat.Są jak pisałem bardzo grube,docisk z grubych elementów,nie powinno nic się zużyć.Silnik wyciągnąć i założyć ponownie 1 dzień pracy(spokojnie).Zmieniałem, bo kupiłem nówkę a padł aparat zapłonowy,łatwiej było silnik wymienić jak tworzyć coś od innego.Sprawdziłem w starym ciśnienie.Nowe maja niska wartość ciśnienia bodajże 7,2 a stary miał 6,8 wynika z tego ,że jeszcze po wymianie iskrownika z 10 lat polata.powodzenia

Re: KMZ 012 dane i eksloatacja, porady

: 11 lis 2021, 12:45
autor: JarosławPisarski
Witam
Po wielu latach użytkowania Urwisa 012E rozpadło się sprzęgło.
Może ktoś ma dojście do części zamiennych lub wie gdzie można kupić kompletne sprzęgło, albo zregenerować.

Link do zdjęć sprzęgła : https://photos.app.goo.gl/PykD2zUNYzkrroebA
Za co z góry będę bardzo wdzięczny