Strona 1 z 1
dziwny objaw 1ca90
: 29 maja 2012, 19:58
autor: Lukan16
Witam sytuacja jest taka, że podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewy oleju bije powietrze. Ta sama sytuacja jest z wyciągnięciem bagnetu od oleju. Czy to oznacza, że jest problem z kompresja?
RE: dziwny objaw 1ca90
: 29 maja 2012, 20:00
autor: Wicher
Bardzo możliwe, ale powietrze zawsze będzie biło ze skrzyni korbowej, mniej lub więcej. Nie znam się akurat na tym silniku ale wyczyść "odmę" czy co tam Ci odpowietrza przedmuchy i sprawdź jeszcze raz.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 29 maja 2012, 20:02
autor: KECZO
Nie, to normalne gdyż ruch tłoków wywołuje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Bardziej bym się martwił jeżeli by wysadzało bagnet czy coś w tym stylu. Jeśli się jednak martwisz o kompresję to zawsze można sprawdzić na jakom poziomie jest

RE: dziwny objaw 1ca90
: 29 maja 2012, 22:30
autor: Lukan16
ok dzieki
RE: dziwny objaw 1ca90
: 29 maja 2012, 22:35
autor: jacek0106
Witam. Jeśli bije powietrze to wszystko ok. Ale jak po rozgrzaniu silnika pojawia się dym w odmie to znak że silnik najlepsze czasy ma już za sobą ale jeszcze popracuje. Natomiast jak odma jest z dymem i pluje olejem, to już koniec motoru, chociaż nieraz stosuje się filtry odmy (odoliwiacze). Pozdrawiam.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 30 maja 2012, 20:29
autor: Lukan16
a jak nie ma dymu tylko olejem trochę pluje?
RE: dziwny objaw 1ca90
: 30 maja 2012, 20:37
autor: RobFra
Przecież podczas pracy silnika olej musi smarować wszystko więc ...
Jak w pracującym silniku samochodu zdejmiesz korek wlewu oleju to aż opluje olejem. Przez bagnet niekoniecznie.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 31 maja 2012, 21:47
autor: Lukan16
No ok tylko z reguły jest tak, że w samochodowych silnikach pod korkiem zazwyczaj jest wałek rozrządu i on rzuca olejem. Od mechanika wiem, że jak bije powietrze z komina od miarki oleju, to pierścienie nie trzymają sprężania i kompresja idzie pod tłok, czyli silnik do roboty. Idąc tym tropem wychodzi na to, że w moim jest podobnie, tylko to nie jest taki nowoczesny silnik jak w autach i już nie wiem sam co o tym myśleć bo mówicie trochę inaczej.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 31 maja 2012, 22:03
autor: RobFra
Racja w samochodach pluje wałek rozrządu (pod korkiem wlewowym).
mam inny silnik i korek jest jednocześnie z bagnetem (duża średnica i miarka bagnetowa).
Jak ładnie zapala (szybko) i ma moc to bym nic nie robił.
Jak się wyjmie nasz bagnet to może pluć olejem od przeciwwag tłoka(ów) - smarowanie przez chlapanie.
Jak bije tylko powietrze to od ruchu tłoka(ów).
Jak bije dym to pierścienie puszczają. No i teraz pytanie na ile puszczają, aby utrudnić zapalanie i osłabić moc. Jak mało to jeszcze nie ruszać. Dla pewności można zmierzyć kompresję. Jak dobra kompresja to może ten typ tak ma. Może tylko odma zatkana.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 31 maja 2012, 22:25
autor: baro
A ja wam powiem tak do puki ładnie odpala pracuje przyzwoicie cicho i łągodnie dolewać oleju i jeździc obserwowac

RE: dziwny objaw 1ca90
: 01 cze 2012, 1:18
autor: Lukan16
Najłatwiejszym sposobem tak jak pisze RobFra będzie sprawdzenie ciśnienia sprężania. Tylko niech ktoś napisze jakie powinno być, czy też w jakich granicach powinno być bo sam wynik w tym momencie mało mi powie.
RE: dziwny objaw 1ca90
: 07 cze 2012, 9:10
autor: PawOs
Nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale jeśli jego zasada działania jest podobna do s 320 to te typy tak mają

.
Z przodu s 320 jest odpowietrznik przez który silnik sobie "oddycha" i jeśli jest zanieczyszczony to wtedy jak wyjmę bagnet to bardzo dmucha a nawet przy dużym stanie oleju chlapie.
Jak pisałem nie znam tego silnika ale może ma podobny odpowietrznik który trzeba przedmuchać. Mam nadzieję że wniosłem coś do tematu
