Strona 1 z 1
luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 22:42
autor: 8przemo3
Witam *rofl* mam problem z luzem na tylnym kole , rozebralem zwolnice i nie moge dojsc czemu wal kola ma luz ... dodam ze 2 nakretki ktore trzymaja wal w łożyskach byly przykrecone do oporu a łozyska nie maja zbytniego luzu .. proszę o pomoc
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 22:52
autor: damber
Masz całą zwolnice rozebraną? Sprawdź pierścień segera o który opiera się małe łożysko wału koła, czy czasem nie pękną. Masz zwolnice oryginalną, czy z C-330?
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 22:56
autor: 8przemo3
nie wiem wlasnie czy to oryginał z 328 , segera tam nie widzialem , nie bylo czegos takiego
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 23:02
autor: damber
Jeśli to zwolnica z C 328 to od strony koła za tarczą wału będzie przykręcony pierścień na uszczelce, a w tym pierścieniu jest osadzony uszczelniacz. W zwolnicach z C-330 tego pierścienia nie ma.
Pod małym łożyskiem w zwolnicy(od wewnętrznej strony) powinien być pierścień segera jeśli go tam nie ma to łożysko będzie miało możliwość przesuwania się w obudowie dlatego możesz mieć ten luz.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 23:07
autor: 8przemo3
wlasnie znalazlem zdjecie zwolnicy z c 330 i ten pierscien tam występuje a ja go nie mialem jak wyjmowlaem wal z obudowy ... czyli co mam zrobic zeby skasowac ten luz ?? wymienic simering od strony tarczy walu ?? czy jak ?
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 23:17
autor: damber
No to przede wszystkim musisz kupić ten pierścień segera i go tam założyć w ten rowek w obudowie, aby małe łożysko miało się o co opierać. Jeśli simering nie przepuszcza oleju to możesz go zostawić.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 04 sie 2012, 23:29
autor: 8przemo3
przypuszczam ze ktos kto robil wczesniej z tymi zwolnicami zapomnial zalozyc te segery bo w drugim kole to samo sie stalo ... uszczelniacz troszke przepuszczal a przy wyjmowaniu i tak zniszczyl sie wiec musze kupic nowe Mam jeszcze jeno pytanko w sprawie tego simeringu od strony trczy walu kola , ja tam mialem taki metalowy pierscien pod ktorym byl simering a potem lozysko , ten pierscien mial byc przykrecany jakos do odbudowy zwolnicy ?? .. ja mialem tylko wcisniety w obudowe , pod nim byl ten uszczelniacz i nie bylo tam żadnej śruby ..
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 8:40
autor: damber
Jeśli masz pierścień, to zwolnica jest z C 328. Ten pierścień powinien być przykręcony 6-ma śrubami M8. Najważniejsze jest to, aby małe łożysko wału koła opierało się o pierścień segera (który musisz założyć), a z drugiej strony było to samo łożysko dociśnięte pokrywą. Jeśli między pokrywą, a łożyskiem będzie trochę luzu to znowu będziesz miał luz na wale koła.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 11:33
autor: 8przemo3
czyli zwolnice mam z c 328 bo mam tylko ten pierscien metalowy ktory nie jest przykrecony do obudowy tylko wcisniety w obudowe zwolnicy A ten pierscien metalowy wciskany nie przykrecany od strony tarczy walu dokupi bo szczerze mowiac mnie sie zniszczyl przy wyciaganiu ??? A zwolnica w c 330 jest taka sama jak w c 328 ??? bo w c 330M jestes podobnie jak w c 360 z tego co wiem
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 11:45
autor: damber
W tej zapodkładowanej zwolnicy widać w środku pierścień segera i o ten pierścień mi chodzi. U góry widać sześć otworów z gwintem M8 - tam jest przykręcony pierścień z simeringiem. Tak powinna wyglądać Twoja zwolnica jeśli jest oryginalna.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 11:56
autor: 8przemo3
dzieki wielkie za zdjecie !! musze jeszcze raz rzucić okiem na ta moja zwolnice , jak ja rozbieralem bylo juz ciemno i byla cala brudna A te obudowy na foto sa z c 328 czy c 330 ??
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 12:10
autor: damber
Obie obudowy pochodzą oryginalnie z C 325 z tym, że ta po lewej jest starego typu(ma inne łożyskowanie).
Ta zapodkładowana też jest z C 325, ale z nowszej wersji. Identyczne obudowy stosowano w C 328 - różnica była w wielkości korków spustowych. Łożyskowanie ma takie same jak w C 328 i C 330, a C 330M to już inna bajka.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 12:25
autor: 8przemo3
bylem rzucić okiem na ta moja zwolnice ...seger jest tak jak mowiles ale od strony tarczy walu kola nie ma otworów na to zeby przykrecic ta pokrywe pod ktora jest uszczelniacz , łożysko od strony tarczy walu jest wieksze a łozysko za segerem jest mniejsze ... byly takie zwolnice , kojarzysz ??
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 12:26
autor: damber
Czyli jednak masz zwolnice z C-330.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 12:30
autor: 8przemo3
czyli co mam zrobic zeby skasowac ten luz ?? bo sam juz nie wiem hehe
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 13:08
autor: damber
Tak jak już pisałem - jak będziesz składał zwolnicę, to małe łożysko musi być dobrze dociśnięte pokrywą(ta pod którą są dwie śruby wału koła i ta gruba podkładka) do segera. Jak będzie pod pokrywą za gruba uszczelka to też będzie znowu luz - musisz to dopasować.
RE: luz wału koła c-328 (wału w zwolnicy )
: 05 sie 2012, 13:20
autor: 8przemo3
no wlasnie tam byl luz , jak odkrecilem dekiel od strony malego lozyska , wal kola razem z tym lozyskiem chodzil do srodka i na zewnątrz Co dziwne jak lozysko z tym walem wyszlo bardziej na zewnatrz czyli ku samej krawedzi gdzie sie przykreca ten dekiel luz znikal Lozyska sa w dobrym stanie nie maja luzow , moze gniazda w ktorych sa osadzone lozyska sa juz wyrobione ? a moze seger jest juz wyrobiony ???