Strona 1 z 1

cieply nie pali

: 17 wrz 2012, 19:30
autor: rytt44444
Witam.Mam problem z silnikiem 1hc102. Jak jest zimny paly super jak przejade pare kilometrow gotuje sie woda. Po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i probie ponownego odpalenia nie moge przekrecic korba jak wystygnie pali nomalnie. Stalo mi sie to po wymianie symeringu pod kolem zamachoym.moze ktos cos doradzi .serdeczne dzieki

RE: cieply nie pali

: 17 wrz 2012, 21:41
autor: baro
Dziwne ze stało sie to po wymianie uszczelniacza. Ale opisz cos jaśniej nie możesz odpalić bo co ukręcisz się jak głupi i nie załapie czy co? Czy silnik stoi nie obrócisz wałem?

RE: cieply nie pali

: 18 wrz 2012, 0:09
autor: svecla
Jak dla mnie brzmi to jak przegrzewanie silnika, przegrzany silnik zwykle nie chce odpalać...

RE: cieply nie pali

: 18 wrz 2012, 7:59
autor: drandrzej
wygląda jakby coś puchło - od temperatury - jak wystygnie - puszcza
przed grzebaniem hulało OK ?

trzebaby zbadać czemu wodę gotuje - jeśli wcześniej tego nie było - ma jakieś nadzwyczajne opory ,smarowanie za małe , ...

RE: cieply nie pali

: 19 wrz 2012, 15:39
autor: rytt44444
Jak jest rozgrzany to tak ciezko kreci jak by byl na rozprezniku,ale nie chce zapalic . raz jakims cudem udalo mi go sie odpalic to zlapal ale tak jakby nie mial kompresji. Ale powolutku wszedl w obroty

RE: cieply nie pali

: 19 wrz 2012, 20:24
autor: drandrzej
a jak go zagrzejesz to przed zgaszeniem OK , moc , OK ?

jak korbą kręcisz to inaczej zimny a inaczej podgotowany ?

zapłon się nie poprzestawiał ?

RE: cieply nie pali

: 20 wrz 2012, 6:02
autor: rytt44444
jak jest cieply i przed zgaszeniem jest ok moc tez ma.Jeszcze poczyszcze filry oleju i zmienie olej moze on nie ma dobrego smarowania i dlatego sie gotuje ...jak myslisz. Pozdrawiam

RE: cieply nie pali

: 20 wrz 2012, 8:21
autor: drandrzej
jakby smarowanie było słabe - mogłby się przycierać na panewce korbowej , ale to już bez szlifu się nie obejdzie

nie napisałeś czy jest różnica gdy kręcisz go ręcznie zimny/podgotowany - czy wzrasta opór ?
jakby na podniesionym odprężniku (albo i wyjętym wtrysku) porównać taki - po 30 sekundach od odpalenia (żeby film olejowy był jak należy ale jeszcze zimny silnik) i taki podgotowany

może jeszcze ciśnienie oleju jakoś by się udało zbadać zimny/goracy ?

pamietam że Hubert z forum walczył w temacie tego silnika , trzebaby go podpytać o szczegóły