Strona 1 z 1
Pompa wryskowa C-45 - poprawnośc złożenia
: 21 paź 2012, 21:27
autor: kg_600234695
Postanowiłem wyremontować i złożyć pompę wtryskową od C-45 i napotkałem kilka problemów.
Czy pompa ze zdjęcia ma poprawnie ułożone części składowe zaworków?
Jak dobrać sznurek uszczelniający tłoczek? W moim przypadku pompa ma spasowany tłoczek do cylinderka poprzez chromowanie jednak stare szczelnie jest wyrobione.
Jaki posuw pompy ustawić dla wolnych obrotów, tzn. ile ma być popychany tłoczek pompy dla minimum obrotów w mm?
Mam trochę problemów z wyregulowaniem silnika i stąd moje pytania.

RE: Pompa wryskowa C-45 - poprawnośc złożenia
: 21 paź 2012, 22:01
autor: cobraxx
Witaj. pompa na zdjęciu jest dobrze złożona. Najlepszy do uszczelnienia jest sznurek łojowy. (ew. posiadam na zbyciu sprawną pompę paliwową w idealnym stanie)
odnośnie ustawienia wolnych obrotów musisz próbować oraz ew. sprawdzić regulator obrotów czy nie ma zbyt dużych luzów.
RE: Pompa wryskowa C-45 - poprawnośc złożenia
: 22 paź 2012, 10:31
autor: kg_600234695
Dzieki za podpowiedz. Pompę mam sprawną i nie ma potrzeby kupować nowej. Z tym sznurkiem to sobie jakoś poradzę, przynajmniej na razie tak myślę.
Miałem problemy z traktorem właśnie poprzez luzy w regulatorze.
Obroty bardzo mocno falowały i silnik albo się sam rozpędzał albo prawie gasł.
Teraz regulator i wszystkie cięgła są jak nowe. Pozostaje tylko kwesta złożenia i wyregulowania pompy.
A może ktoś z forumowiczów porostu by zmierzył wepchniecie tłoczka dla wolnych obrotów. Chodzi mi bardziej o zgrubną nastawę w jakim przedziale jednostek mieści się ten posuw (5mm czy np. 15mm)?
RE: Pompa wryskowa C-45 - poprawnośc złożenia
: 22 paź 2012, 13:07
autor: drandrzej
nie mam jak zmierzyć , ale nie przejmowałbym się tymi pomiarami -
wkręć mniej więcej jak było , ustaw raczkę gazu ręcznego na 4 zabek , odpal i wówczas wyregulujesz na chodzącym (wkręcasz -daje więcej /wykręcasz - daje mniej)
jak dasz za dużo - odpali i wejdzie na wysokie obroty - rączką pompy da sie przytrzymać , jak za mało - posuniesz dźwignię gazu 4 zabki dalej na czas odpalania