Strona 1 z 1

zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 29 paź 2007, 23:41
autor: drandrzej
Witam
w ND jade kupic samoróbkę z tyłem zetor 25 rok 55

poniewz widze tu grono fachowców - prosze powiedzieć czy znajdę gdzieś fotkę takiego modelu z tyłu ??
wszelkie galerie pokazują przodem , bokiem a tyłu niet :-))

przy okazji : czy to ma szanse nadawać się do niewielkiej pracy ??
tzn czy ma szanse działać w nim bezproblemowo podnośnik tył , wałek napędowy tył ??
czy ten wałek (wystający ze skrzyni)ma takie wymiary żeby podpiąc do niego wsółczesne wałkido napędu np opryskiwacza ??

czy istnieje gdzieś możliwość nabycia części zamiennych nowych do tyłu (mam na mysli zębatki , el pompy , wodziki , ..)??

niestety nie moge myśleć o przywróceniu go do stanu oryginalnego , gdyż nie da się zarejestrować ciągnika typu skaldak - a SAM się da

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 30 paź 2007, 7:54
autor: Ursus

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 30 paź 2007, 19:58
autor: Jacek ze Skansena
Ta fotka ostania najbardziej odpowiednia. Na RT jest kolka fotek Bociana z Wilkowic(ten czerwony) odnowionego w oryginale i tam też możesz zobaczyć tył Zetorka. Jednak tam są wszystkierozwiązania wstawione na raz. Trzeba wybrać, które ci pasuje.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 30 paź 2007, 20:49
autor: rafal
Tak wałki WOM ( frezy) powinny pasować. Jedynie co trzeba brać pod uwage to krótkie ramiona podnosnika w wersji Zetora z małymi kołami. Dlatego musz dobierac również krótkie wałki WOM.
Podnośnik w Zetorku radzi sobie bez problemu nawet z cięzszymi maszynami takimi jak talerzówka. Tu odsyłam do dyskusji na forum pod tematyką zetora.
Nowe części do skrzyni to raczej trudno ale funkcjonuje rynek wtórny, tu warto sledzic ogłoszenia i aukcje. Sporo częsci można zregenerować.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 01 lis 2007, 21:46
autor: drandrzej
Dzieki
wstyd umieszcac zdjęcia "kundla " jakiego kupuje , ale nie ma wyjścia - to najtańsze dzieło jakie udało mi si znaleźć z mozliwością rejestracji (jako SAM)

wiem , że będę potrzebował 1 dolną "lage" podnosnika , czy tutaj istnieje "bazar" dla zetoro- "retromaniakow" ??

jak przywiozę dzieło do remontu może umieszczę fotki

przy okazji - czy ktos z posiadaczy mógłby zmierzyć odległość między osiami z boku (tzn miedzy środkiem przedniej i srodkiem tylnej osi)??

czytałem gdzieś , że z boku zetor ma naped koła pasowego (napęd typu młockarnia,...) i że jest on zamienny z podnośnikiem
czy mozliwe jest założenie tam małego koła zebatego/pasowego wielorowkowego do napedu dodatkowej pompy olejowej (do zailenia siłowników malutkiego TUR-a, wywrotu , ..)

pomyślałem sobie że skoro rame muszę i tak spawac - a przynajmniej przerabiać to co jest - to domajstruję jeszcze i pompę dodatkową

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 01 lis 2007, 21:48
autor: Ursus
Myślę, że dałoby się coś takiego skombinować, ale to wszystko zależy od pomysłowości.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 01 lis 2007, 23:25
autor: drandrzej
Jeszcze raz (właściwie pewnie nie 1 raz) wielkie dzięki

a co tam - może się uda - wrzucę 1 zdjecie - to najbardziej optymistyczne wg mnie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7d ... 3578e.html

przy okazji - zastanawiam się jaki jest zakres obrotów oryginalnego silnika ??
skoro max mocy uzyskuje przy 1600/min , ciekawy jestem jaki jest max moment i przy jakich obrotach

bo w konsekwencji zastanawiam się czy mógłbym pokusić się o usuniecie skrzyni od dołożonego silnika ??
podejrzewam że to jakiś 1,6 D - moc ok 50 KM , pewnie max moc w okolicy 4000 obr - tylko kwestia momentu i jego charakterystyki jak bardzo zbiezna z oryginałem

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 02 lis 2007, 9:44
autor: Ursus
Też uważam, że tutaj niewiele jest z Zetorka i temat powinien się znaleźć raczej w SAMach. :D Ale ponieważ dotyczy bezpośrednio podzespołów tego ciągnika to tutaj zostanie - tylko proszę tutaj już nie prowadzić dyskusji np. ogolnych na temat tego sama. Także jeśli chodzi o silnik.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 02 lis 2007, 19:49
autor: drandrzej
w zasadzie nie będę już dręczył pytaniami tutaj
gdy zalawetuje tego kundelka - zacznę nowy temat w SAM-ach

wiem , że barkuje mi dolnych ramion podnośnika i tej cześci podnośnika z korbą - gdyby ktos wiedział o mozliwości zakupu tych podzespołów - bedę wdzięczny za PW żeby nie zaśmiecać

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 02 lis 2007, 22:35
autor: Jacek ze Skansena
Ja mam chyba jakies ramiona ale nie wiem co to ta korba.

Mam pytanie przy okazji: Czy ktos wie jaka elektrodą mozna pospawać blok od Zetora 25. Jest pękniety i chcę go pospawać na zimno. Wiemy, że blok jest żeliwny ale jaka dobrać elektrode?

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 03 lis 2007, 20:27
autor: Jacek ze Skansena
Józe po niedzieli odezwę się i proszę dowiedz się o te symbole i jakim prądem to spawać bo to podobno bardzo ważne. Czy spawałeś na zimno. Jesli masz namiar na tego Pana to może też być. Stoje z robotą i chyba nie zdążę na Wilkowice w tym roku. Liczę na dwa lata to składanie ale jeśli niezacznę to wogólę nie zrobię. To pokręyło powinienem mieć i te cięgna. Jak interesuje to na Pw pogadamy.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 04 lis 2007, 18:43
autor: drandrzej
To znowu ja :-))

kupiłem , przywlokłem i znów mam problem :
siedząc na ciagniku po prawej stronie z boku wystaje wałek (frezowany - jak WOM)
poprzednik twierdzi , że tam była blokada dyfra

i dospawał tam pręty zbrojeniowe :-((((

jak to powinno wygladać w oryginale ???

czego mi brak żeby było dobrze ?? (i przy okazji gdzie to zdobyć - może ktos z grona ma na zbyciu ? )

może uda mi się załączyć zdjęcie kundelstwa spawalniczego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af0 ... b3c6e.html





co do spawania bloku - słyszałem że są teraz kleje do klejenia tego - żłobi się rowek szlifierką i rowek wypełnia klejem 2 składnikowym (w hurtowniach motoryzacyjnych kosztuje to ok 20 zł za komplet)
po stwardnieniu obrabia się znów szlifierką

widziałem efekt tej pracy (po mrożnej nocy nie spuszczono wody i pekł blok) i o dziwo - działa

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 04 lis 2007, 19:14
autor: Ursus
A czy po lewej jest to samo?? Bo może to wałki od bębnów hamulcowych ?
Niestety net mi chodzi tak tragicznie w tej chwili, że nie chce mi się wczytać fotka. :uhoh: Ahh ta TPsa.... :mad:

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 04 lis 2007, 19:35
autor: drandrzej
po lewej jest ręczny na bebnie - chyba to nie to

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 04 lis 2007, 21:03
autor: drandrzej
one są przyspawane miedzy frezami chyba
ale jestem w stanie raczej poświęcić czas niż wymienić wałek -jakąś miniszlifirką - może uda mi się urwać to cholerstwo rurą
półcalową urwać
i potem obszlifować jakoś

a jest gdzieś poglądówka rysunkowa co składa się na ta blokadę ??

w 1 PDF ów podanych na forum znalazłem na str 18 rysunek , ale to jeszce trochę mało

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f5 ... 03be7.html

czy jest szansa żeby jakiś c-330 miał coś pasującego (choc tu chyba była nożna blokada jak pamietam , ale może reszta ??) ??

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 05 lis 2007, 21:08
autor: Jacek ze Skansena
Andrzej ten wałek z frezem a racaj rura wygląda tak, że z tej strony co ją widzisz nakłada się pierścień pasujący na te frezy, który przytrzymuje wałek w środku i razem blokuje oba takie same wyjścia z obu stron. W ten sposób blokuje sie dyfer. Część, której nie widzis na końcu jest przekładnia królewska, która sprzęgnięta jest z dyfrem. Przyspawano to prawdopodobnie na stałe aby dyfer był zblokowany lub jest wyrobiony i w ten sposób mogli wogóle jechać. Ciężko będzie ci tak pojedyńczo pozbierać wszystkie elementy. Wyjdzie to bardzo drogo. Jaśli chcesz to kup innego w miarę dobrego. Z tego powyciągaj co sie da a reszte sprzedaj na złom aby odzyskać trochę kasy. Tak będzie taniej

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 05 lis 2007, 22:22
autor: drandrzej
rozumiem już
rura z frezem jest połączona z osia 1 koła , wałek frezowany - z osią 2giego koła
to innymi słowy tuleja obracająca się ciągle na wałku , a gdy zazebi też i ""rurowałek - wtedy blokuje oba koła

- mam nadzieję że srodek tego dzieła bedzie dobry - właśnie mam cynk na graty koło koscierzyny - co prawda 200 km odemnie , ale jak coś jest - warto jechać

przy okazji prosze powiedzieć ile wartodac za maskę , błotniki typ połokragły , błotniki typ kwadratowaty , ile silnik??

ile te graty do blokady dyfra , ile tabica z zegarami ?

tak orientacyjnie jakie to sa ceny ??

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 06 lis 2007, 9:03
autor: Jacek ze Skansena
O kurczę dużo tego wszystkiego na raz. Błotniki od C 28 lub C 330 nie bardzo wiem bo nie kupowałem. Okrągłe od okoł 100 nawet i do 250zł. Podejrzewam, że kwadratowe podobnie.
Pamietaj, że maska jest i druga część przykrywajaca głowcę. Za maskę trzeba około 50 - 100 zł Tablica składa sie z samej części górnej i dolnego tzw trzymaka. to jest część, która jest przykręcana do rury kolumny kier i na nia przykręcasz samą tablicę. Nigdy nie kupowałem tego ale myslę, że też z 50 zł trzeba dać. Napisz czy całośc potrzebujesz czy tylko zamą górę.

RE: zetor k-25 - potrzebne fotki TYŁU

: 06 lis 2007, 13:25
autor: drandrzej
nie mam nic :-(
widzę że cokolwiek by nie było -musze jeszcze dokupić wałek łączący skrzynię ze sprzęgłem , łapę do wysprzęglania - bo mam pustą skrzynię sprzęgłową

błotniki mam już w stanie kowalsko obspawano opłakanym , ale nie mam mocowania błotników do obudów osi - nie wiem nawej tak to mocowanie wyglądało

jak licze te pieniążki to widze że wtopiłem z tym zakupem , bo dostałem propozycję zakupu jeżdżącego za 2000 - szkoda że dopiero teraz :-((