Strona 1 z 2

rozrząd 360

: 02 gru 2012, 10:52
autor: ziom c-328
witam ma ktoś foto dobra poradę jak ustawić rozrząd w c-360 ? ? pilne

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 11:58
autor: marek
Chodzi Ci o luz zaworów czy koła rozrządu?

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 13:10
autor: ziom c-328
o ustawienie kół

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 13:50
autor: marek

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 14:07
autor: lisek
Ja ustawiałem według zdjęć z "elektrody" i musałem pompę przestawić o ząbek bo silnik nie chciał palić był słaby i dymił potężnie.

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 14:45
autor: marek
Myślę że po ustawieniu wg zdjęć należy poprzez kręcenie powoli za wał sprawdzić wizualnie i po kolei jak chodzą zawory i kiedy pokazuje się paliwo na pierwszym cylindrze, bo wystarczy złe umieszczenie znaczka i coś nie gra. Ale jak piszesz to jest do poprawy.Najlepiej wszystko sprawdzić podczas pracy silnika.

RE: rozrząd 360

: 02 gru 2012, 20:23
autor: papiszon
Myślę, że znak na kole pośrednim powinien być pośrodku dwóch znaków na kole pompy. Tak przynajmniej jest wszędzie (chyba?). Nie wiem dlaczego akurat tutaj znak nie trafia? Być może dlatego musiałeś przesunąć o jeden ząb pompę?

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 9:28
autor: lisek
Dobrze jest założyć kawałek przewodu na pierwszą sekcję,obrócić wałem i sprawdzić czy wtrysk jest w dobrym miejscu. Podczas wtrysku powinien być widoczny znak na kole zamachowym.

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 17:28
autor: papiszon
Oglądałem inny rysunek układu kół rozrządu w c-360 i znaki pokrywały się tak jak wcześniej napisałem. Zaraz znajdę i podam link. Ten z elektrody wprowadza w błąd.*pissed*

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 17:34
autor: damber
Wprowadzają w błąd, bo te koła rozrządu to zamienniki jakieś są tzw. "chinole" Są beznadziejnej jakości, a do tego źle wykonane i wprowadzają w błąd.

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 18:07
autor: marek
o to wam chodzi?http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... w&dur=1488



Tu są znaki po środku, ale wychodzi że tu jest źle bo powinno być 0 na wprost 0

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 18:08
autor: papiszon
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4923 ... -ustawiac/
Panowie tam jest wytłumaczone, jak znak na zębatce pompy i kole pośrednim powinien być ustawiony. Tego nie wiedziałem.*blushing*

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 18:32
autor: marek
Czyli wychodzi że fotki z elektrody są dobre, bo licząc zęby a nie sugerując się znakami po stronie pompy ma być 0 na wprost 0 a nie 0 pomiędzy dwoma kreskami.Więc ma byc na wale kreska na wprost kreski na kole rozrządu ząb z dwoma punktami pomiędzy zębami z dwoma punktami a napęd pompy 0 na wprost 0.Dobrze?:?

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 20:27
autor: papiszon
Tak jest. Tak to wykombinowane, że koła od wałka rozrządu i pompy można stosować zamiennie. Są identyczne i nawet jak ich pozamieniać, to wyjdzie na to samo. Każde ma znaki puntowe i 0. Wałek ustawia się na znaki, a pompę na 0.

RE: rozrząd 360

: 03 gru 2012, 21:35
autor: Ursus
Obrazek

RE: rozrząd 360

: 04 gru 2012, 10:36
autor: marek
To niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego na kole pośrednim od strony pompy nie ma dwóch punkcików na zębie który znajduje się pomiędzy zębami z dwoma punkcikami na kole pompy?Tak jak jest po stronie rozrządu. Przecież ze względu na znaczek znajdujący się na kole pośrednim a ustawiony ze znaczkiem na wale, nie można koła pośredniego założyć inaczej.I po co ten punkt 0.Wyjaśniono wcześniej ,link w poście @papiszona , że dzieje się tak dlatego że koła odbiorcze z koła pośredniego na napędzie rozrządu i napędzie pompy są identyczne, jednak przy montażu jest różnica tego jednego zęba.Stąd ten dodatkowy znaczek.Na zdjęciu @Ursusa nie widać tego znaczka ,,0" ale jeżeli jest pomiędzy zębami z kropkami to jest źle, ale jeżeli po obróceniu koła pośredniego w prawą stronę o jeden ząb ,,0" na obu kołach się zejdą to jest dobrze.Ja już nie robię silników ale kiedyś tak ustawiałem i było dobrze.Bo po co w takim razie to ,,0"?
Co prawda wystarczyło by żeby producent przesunął lekko klin na wałku pompy i nie było by tego dodatkowego zamieszania.Być może chodziło o to że te koła rozrządu były też stosowane w innym silniku i tam obowiązywało inne ustawienie.To z kropkami.Kiedyś tak produkowano części że pasowały do kilku silników.Teraz jak kupuję jakąś część to pytają nawet z którego miesiąca jest dany model( w samochodzie) bo w ciągu roku robiono zmiany.Kota można dostać.

RE: rozrząd 360

: 04 gru 2012, 18:02
autor: papiszon
Z tego co ja zrozumiałem, to znak "0" odosi się do wałka pompy, a punkty ignorujesz (tak, jakby jch nie było). Jeśli jednak to samo koło założone będzie na wałku rozrządu, to nie "widzisz "0", a punty.
Te koła zębate pasują do różnych typów silników, przynajmniej tych z rodziny S 40xx.

RE: rozrząd 360

: 04 gru 2012, 18:57
autor: chrapek3011
Znakowanie kół żeby było do dzisiejszego dnia takie jak w pierwowzorze czyli silniku Zetora 3011 typ silnika 3001 to nie było by problemu.Ustawia się według znaków i po temacie.Na zetoroskich kołach są tylko kropki bez żadnych ,,0,,czy ,,O,,.

RE: rozrząd 360

: 04 gru 2012, 18:58
autor: marek
papiszon napisał/a:
Z tego co ja zrozumiałem, to znak "0" odosi się do wałka pompy, a punkty ignorujesz (tak, jakby jch nie było). Jeśli jednak to samo koło założone będzie na wałku rozrządu, to nie "widzisz "0", a punty.
Te koła zębate pasują do różnych typów silników, przynajmniej tych z rodziny S 40xx.
Ja to wszystko rozumie tylko moje pytania są skierowane do tych co twierdzą że jest inaczej.

RE: rozrząd 360

: 04 gru 2012, 20:15
autor: papiszon
@chrapek, oba rozwiazania mają plusy i minusy. W wersji zetorowskiej koło rozrządu i koło pompy były niezamienne, czyli podczas demontarzu trzeba było zapamiętać które jest które, aby ich później nie pozamieniacć. Chociaż też nie do konńca, bo jedno miało 2 punkty, a drugie trzy i ustawiając koło pośrednie względem wału korbowego, widać gdzie które ma być.
To dodatkowe oznaczenie ułatwia sprawę, gdyż nawet jak zamieni się koła, to zawsze będzie pasować.
Mam pytanie do Ciebie. Czy w Twoim majorku są oryginalne koła? Bo mój znajomy (kuzyn) w swoim wymieniał koło od pompy (a może wszystkie), z c-360 i ustawiając na punkty nie mógł odpalic. Tzn. chyba z trudem odpalił, ale to nie to. Mechanik, którego poprosił o pomoc, dowiedziawszy się o zmianie kół, bez namysłu kazał zdjąć pokrywę i przestawić o jeden ząb tryb pompy.
Jak będziesz miał okazję temu się przyjrzeć u siebie (a może wiesz), to daj znać. Przydatnych wiadomości nigdy za wiele.
I jeszcze przypomniałem sobie. U mnie w suprze, czy to fabrycznie, czy też już przez kogoś, ponabijane są znaki, na obu kołach, umożliwiajace ich zamianę.