Strona 1 z 5
Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 17:52
autor: jarekstryszawa
Witam Szanowne Grono.
Chciałem prosić o pomoc w ocenie na ile oryginalny jest taki sprzęt. Według właściciela to ZETOR 25T z 1950 roku.
Część detali na oko widać, że jest zmodyfikowana (prądnica, kierownica, chłodnica, przełączniki), ale ile tam zostało cukru w cukrze? *flower*
Fotki są pod linkiem:
http://jarekstryszawa14.w.interia.pl/zet25t.html proszę o pomoc.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:02
autor: damber
Za chwile się wypowie ktoś, kto jest bardziej obcykany w ZETOR-kach, ale z tego co wiem, to właśnie w ZETOR-ach zbiornik powietrza fabrycznie był z lewej strony. Co do błotników, to oryginały z 25, ale takie u nas ciężko trafić. Czesi na swój rynek takie montowali, a nam przysyłano najczęściej ZETOR-y z muszelkami.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:19
autor: jarekstryszawa
Wątpliwości miałem odnośnie błotników tylnych, bo fotkach w necie takich nie spotkałem. Ciekawią mnie też czerwone tylne lampki na środku błotników, wyglądają na oryginalne. Na ziemi leżało jeszcze siedzenie z konstrukcją- miska blaszana.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:22
autor: damber
Może ten filmik Ci trochę pomoże:
http://youtu.be/72ePsa7s3kM
Pozdrawiam.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:26
autor: klusek-rolnik
Błotniki często widuje sie w Zetorach które są na rodzinnej czeskiej ziemi:
http://zetor25.websnadno.cz/P7110205.JPG
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:30
autor: jarekstryszawa
Palec hore *flower*
Butla na swoim miejscu, błotniki koszerne. Ma inne światła tylne i nie posiada obrysówek z tyłu, ale to się posprawdza.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 18:35
autor: damber
Czesi po to te błotniki montowali, bo mogli wtedy zakładać kabinę, a do muszelek ciężko było jakieś "zadaszenie" przymocować

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 21 gru 2012, 20:13
autor: drandrzej
tak na szybko to chyba nowsze dzieło
pedały spawane + gioety ham reczny -> wystepowały w nowszych skrzyniach , podobnie jak gaz w podlodze
spręzarka w silniku,filtr powietrza -> nowy typ bloku
ale koło pasowe pompy stary typ z regulacją
kierownica i przeł kier tez dołozone
raczej całość młoda tego A25
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:28
autor: jarekstryszawa
Daty produkcji nie był pewny, więc faktycznie może być młodszy.
Zbywca twierdzi,że technicznie jest sprawny, jeśli się zdecyduje sprzedać to go chyba wezmę.
Na co zwrócić uwagę podczas oględzin?
Jeszcze jedno pytanko- czy te błotniki tylne są oryginalne?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:34
autor: damber
To akurat są błotniki z URSUS-a C 325.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:37
autor: zdziaszek
wg mnie, błotniki wyglądają jak z c-330

ale mogę się mylić...
widzę kolega Damber zdążył przede mną odpowiedzieć na Twoje pytanie

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:37
autor: damber
Ma uszka do mocowania kanistra

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:41
autor: jarekstryszawa
Szkoda. To pewne, że nie są oryginalne?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 23 gru 2012, 13:47
autor: damber
Na 100% nie są oryginalne, ale częściej spotkasz ZETOR-a 25 właśnie z błotnikami od URSUS-a niż oryginalnymi muszelkami.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 12:20
autor: jarekstryszawa
Fersztejen.
Jeszcze jedno pytanko- czy w roczniku 1959 siedzenie to powinna być blaszana miska czy takie fotelowe z oparciem?
Proszę o odpowiedź- czy jeżeli do zetora z wysokimi kołami wsadzi się małe to trzeba jeszcze coś zmieniać?
Inaczej- czy są one zamienne i można posiadać dwa komplety tylnych kół, jedne do jazdy po równym i drugie, niższe do lasu?
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 15:57
autor: damber
Coś koledzy ZETOR-kowcy mocno świętują, bo jakoś się nie wypowiadają, a moja wiedza na temat tego ciągnika jest niewielka, ale z tą zamianą tych tylnych kół to raczej tak prosto nie będzie, bo jak założysz do 25A koła z 25K, to ciągnik będzie za bardzo pochylony do przodu, bo przednia oś jest niżej w 25A i odwrotnie jak do 25K założysz koła od 25A to znowu będzie pochylony to tyłu.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 16:15
autor: jarekstryszawa
Właśnie tego się obawiałem. Mam propozycję sprzedaży bociana, ale u mnie teren górzysty i łatwo o rolkę.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 16:26
autor: damber
Jak teren górzysty, to faktycznie 25A był by z pewnością lepszy niż 25K. Nie pozostaje nic innego jak szukać ZETOR-a na małych kołach, bo w przerabianie nie ma co się bawić lepiej szukać fabrycznego z małymi kołami.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 16:43
autor: jarekstryszawa
Alternatywą jest zakup tego z fotek w pierwszym poście w wątku, ale te rozbudowane błotniki są po prostu paskudne. Muszelki mi się bardzo podobają, ewentualnie bym je wówczas zaszczepił na zastępstwo.
RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...
: 26 gru 2012, 17:21
autor: damber
To by było najprostsze rozwiązanie tzn. zamienić na muszelki, a chętny na te duże błotniki też by się pewnie znalazł, bo ciężko u nas o takie błotniki do 25, a i kabinę można wtedy założyć.