Strona 1 z 1
es 320
: 10 sty 2013, 20:17
autor: marcin73uu
dzisiaj po rozebraniu mojego silknik zauwarzylem ze od strony kola zamachowego brakuje uszczelnienia wg katalogu powinien byc uszczelniacz 78/110/12 tyle ze on nigdzie nie pasuje czy ktos z was wie gdzie powinien byc?
RE: es 320
: 10 sty 2013, 21:35
autor: baro
A nie jest tam czasem uszczelnione na sznur łojowy?
RE: es 320
: 11 sty 2013, 18:39
autor: mariuszek1981
Witam w silniku starszego typu niema żadnego uszczelnienia jest pokrywa dopasowana blisko wału a wał starszego typu ma odrzutnik oleju, jest taki gwint na wale w odwrotnym kierunku i to jest właśnie ten odrzutnik i to wszystko, nieraz jak jest ciśnienie oleju za mocne lub są przedmuchy silnika mocne to olej z pod kola wycieka i rozchlapuje, w nowszych typach jest już pokrywa przystosowana pod uszczelniacz i dlatego jest tam uszczelniacz 78/110/12 , tak samo jest od strony rozrządu, w starszym typie w pokrywie jest tam takie głębokie wgłębienie i tam się kładło taki filc żeby uszczelnić a w nowszym typie jest wytoczony otwór pod uszczelniacz 50/72/10 to były ulepszenia fabryczne. Można by było założyć uszczelniacz od strony koła zamachowego ale by pan musiał mieć pokrywę panewki od nowszego typu i wał od nowszego typu bo wał w nowszym typie niema tego gwintu typu odrzutnik bo tam się ślizga uszczelniacz ale to by były za duże koszta to zmieniać.
RE: es 320
: 15 sty 2013, 22:10
autor: marcin73uu
Dzieki Koledzy teraz juz wszystko wiadomoCzy wie ktos z was jak powinien byc ustawiony poczatek wtrysku i gdzie sie go reguluje?