kupiłem c 328 mam trochę pracy i kilka pytań
: 10 lis 2007, 0:26
witam kupiłem niedawno traktorek c 328
maska już od 330 i przednia oś płaska ale wspornik jakiś dorabiany ogólnie w stanie bardzo zaniedbanymi zniszczonym
i się zaczeło
do oleju dostawała się woda po zdięciu miski okazało się że cieknie na tuleii tak ok jedna kropla na 2 sek dość mocno ale kupiłem uszczelniacz do chłodnic (taki sypany firmy K2) i odrazu pomogło
wyciekał olej między obudową sprzęgła a blokiem
rozkreciłem na dwie połówki
i wymieniłem uszczelkę, plus oring na wałku rozrządu plus uszczelniacz na wale
założyłem wkłady filtrów paliwa bo ich nie było
wymieniłem wspornik klawiatury bo był pęknięty na odpreżniku plus czyszczenie i ustawianie zaworów(wydaje mi się że sprężyny zaworowe coś lekko chodzą bo udało mi się ręką wciskać zawory chyba powinien być większy opór)
gruntowne czyszczenie alternatora rozrusznika
wspomnę też o braku oleju kolumnie kier. i zwolnicach
podpiołem tez instalacje co nieco poskręcałem
no i wymyłem 2 butelki AKRY i ze 2 l ropy i nareście wstępny przegląd ma za sobą
zimą jak pogoda pozwoli bo mam nieogrzewany garaż postaram sie gruntownie zając się i przygotować go na wiosnę
wymienię tulejki na osi podnośnika może pierścienie podnośnika i zregeneruję rozdzielacz
mam teraz kilka pytań
czy ktoś ma instrukcję do pompy wtryskowej takiej:

głównie chodzi mi o pokrętło chyba do podania większej dawki paliwa na zdięciu widać pod pompą wody a nad obudową koła napędu pompy wtryskowej obraca się w lewo po czym samo wraca
do czego to jest?
a największy chyba problem to że ciężko pali
zalewam go ciepłą wodą i kręcę to tylko dym z rury widać, muszę wtrysnąć samostartu to dopiero odpali jak jest ciepły to pali nawet ładnie
na początku jak jeszcze się rozgrzewa to lekko zadymi na ciemno ale później podczas głębokiego orania na obrotach nie widać żeby kopcił i nawet czuję się że ma siłę
nie wiem jeszcze ile pali i czy bierze olej podczas orki 3,5 godziny raczej nie ubyło
i teraz pytanko?
co może być przyczyną tego kiepskiego palenia (domyślam się)ale od czego zacząć?
wtryski sprawdzić ewentualnie wymienić końcówki
pompa wtryskowa (nie wiem czy takie jeszcze regenerują bo słyszałem że od 328 już nie)
głowica (może te słabo trzymające sprężyny zaworowe bo jak pamiętam w polonezie to tylko trzonkiem młotka mogłem ugiąć zawór a tu dość mocno kciukiem, nie wiem jak to jest w traktorkach bo pierwszy raz rozbieram 328)
może pierścienie tłokowe?
jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia bo nie mam czym
może ktoś się spodkał s takim problemem i ma dobrą i mało kosztowną radę?
dodam jeszcze ze podczas orki po ok 3 godz nonstop zaczeła lekko migać kontrolka oleju ale tylko na obrotach pod obciążeniem, ale na wolnych obrotach nie zapalała się
domyślam się że to duża wina oleju zwykły superol z beczki narazie zalałem taki na pierwsze uruchomienie po uszczelnieniu wycieku wody
później pomyślę może o czymś trochę lepszym bo superol jak się rozgrzeje to coś bardzo rzadki się robi
a może ktoś wie co jeszcze można podlać zamiast samostartu? a jeszcze jedno
gdzie oprócz tabliczek można znaleźć numery silnika czy korpusu w 328
maska już od 330 i przednia oś płaska ale wspornik jakiś dorabiany ogólnie w stanie bardzo zaniedbanymi zniszczonym
i się zaczeło
do oleju dostawała się woda po zdięciu miski okazało się że cieknie na tuleii tak ok jedna kropla na 2 sek dość mocno ale kupiłem uszczelniacz do chłodnic (taki sypany firmy K2) i odrazu pomogło
wyciekał olej między obudową sprzęgła a blokiem
rozkreciłem na dwie połówki
i wymieniłem uszczelkę, plus oring na wałku rozrządu plus uszczelniacz na wale
założyłem wkłady filtrów paliwa bo ich nie było
wymieniłem wspornik klawiatury bo był pęknięty na odpreżniku plus czyszczenie i ustawianie zaworów(wydaje mi się że sprężyny zaworowe coś lekko chodzą bo udało mi się ręką wciskać zawory chyba powinien być większy opór)
gruntowne czyszczenie alternatora rozrusznika
wspomnę też o braku oleju kolumnie kier. i zwolnicach
podpiołem tez instalacje co nieco poskręcałem
no i wymyłem 2 butelki AKRY i ze 2 l ropy i nareście wstępny przegląd ma za sobą
zimą jak pogoda pozwoli bo mam nieogrzewany garaż postaram sie gruntownie zając się i przygotować go na wiosnę
wymienię tulejki na osi podnośnika może pierścienie podnośnika i zregeneruję rozdzielacz
mam teraz kilka pytań
czy ktoś ma instrukcję do pompy wtryskowej takiej:

głównie chodzi mi o pokrętło chyba do podania większej dawki paliwa na zdięciu widać pod pompą wody a nad obudową koła napędu pompy wtryskowej obraca się w lewo po czym samo wraca
do czego to jest?
a największy chyba problem to że ciężko pali
zalewam go ciepłą wodą i kręcę to tylko dym z rury widać, muszę wtrysnąć samostartu to dopiero odpali jak jest ciepły to pali nawet ładnie
na początku jak jeszcze się rozgrzewa to lekko zadymi na ciemno ale później podczas głębokiego orania na obrotach nie widać żeby kopcił i nawet czuję się że ma siłę
nie wiem jeszcze ile pali i czy bierze olej podczas orki 3,5 godziny raczej nie ubyło
i teraz pytanko?
co może być przyczyną tego kiepskiego palenia (domyślam się)ale od czego zacząć?
wtryski sprawdzić ewentualnie wymienić końcówki
pompa wtryskowa (nie wiem czy takie jeszcze regenerują bo słyszałem że od 328 już nie)
głowica (może te słabo trzymające sprężyny zaworowe bo jak pamiętam w polonezie to tylko trzonkiem młotka mogłem ugiąć zawór a tu dość mocno kciukiem, nie wiem jak to jest w traktorkach bo pierwszy raz rozbieram 328)
może pierścienie tłokowe?
jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia bo nie mam czym
może ktoś się spodkał s takim problemem i ma dobrą i mało kosztowną radę?
dodam jeszcze ze podczas orki po ok 3 godz nonstop zaczeła lekko migać kontrolka oleju ale tylko na obrotach pod obciążeniem, ale na wolnych obrotach nie zapalała się
domyślam się że to duża wina oleju zwykły superol z beczki narazie zalałem taki na pierwsze uruchomienie po uszczelnieniu wycieku wody
później pomyślę może o czymś trochę lepszym bo superol jak się rozgrzeje to coś bardzo rzadki się robi
a może ktoś wie co jeszcze można podlać zamiast samostartu? a jeszcze jedno
gdzie oprócz tabliczek można znaleźć numery silnika czy korpusu w 328