Strona 1 z 1
Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 28 sty 2013, 18:52
autor: T25A
Witam
Interesuje mnie jak całkowicie usunąć luz z kierownicy w władimircu T25. trochę się udało zostało tak z 1/7 obrotu ale to jest jeszcze denerwujące. Na tych cięgnach przy kole i tym ramieniu wychodzącym z kolumny nie ma luzu. I tu jest moje pytanie "Gdzie może być luz '
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 28 sty 2013, 19:41
autor: Traktorek98
Może ślimak jest trochę obluzowany w przekładni kierowniczej, albo koło zębate.
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 28 sty 2013, 20:17
autor: Bolszewik
Z przykrością informuję że nie da się
Można jedynie dążyć do zminimalizowania luzów.
Możesz próbować wyjąć podkładki dystansowe między kolumna kierownicy, a przekładnią. Fabrycznie powinny być trzy o grubości około 1 mm. Możesz próbować jakiś kombinacji, np. jedną wyjąc, a w jej miejsce zamontować cieńszą ....
Kolumna jest po prostu prymitywnie skonstruowana.
Powodzenia *tup*
PS. Ja wymieniłem co się dało na nowe, efekt niezły ale daleki od ideału.
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 28 sty 2013, 22:25
autor: T25A
Na kołach zębatych były lekkie luzy ale to się śrubki popuściły.
Czyli jak tak mówisz to już nic nie będę kombinował bo to nie ma sensu. Taki luz jak jest to już nie jest tak aż denerwujący. Latem się jeszcze drążki przesmaruję. a jeszcze się zapytam.
Jaki olej polecacie do pompy hydraulicznej lać ? Teraz uszczelnię całość no i chcę nalać hydraulicznego.
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 29 sty 2013, 10:30
autor: darius
Ja hydraulike mam zalaną superolem.
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 29 sty 2013, 11:47
autor: pawel807
Witam. Podobno da się zlikwidować luz w kierownicy. Nie będę tu podawał linka do forum, bo to była by reklama. Tekst jest nie mój tylko innego użytkownika z innego forum.
Cytuje :
Witam
Właśnie jestem po remoncie układu więc podzielę się uwagami, może się przyda.
1. 2 lata temu wymieniłem ślimak i ślimacznice i nic nie pomogło, kasa wyrzucona w błoto.
2. Aby zlikwidować luz na przekładki, tokarz dotoczył mi mimośrodową tulejkę która spowodowała przesunięcie o ok 2 mm ślimacznicy w stronę ślimaka. Zero luzów przy max wykręconej śrubie regulacyjnej. Koszt 25 zł.
3. Oś wahacza bardzo wybita wymieniona na nową, minimalny luz więc nie bawiłem się w wymianę tulejek.
4. Myślałem, że będą problemy z wybiciem stalowych tulei zwrotnicy - nic podobnego. Obspawałem pierwsze jedną od środka i wybiłem starą osią wahacza. Poszło jak po maśle. Nie bawiłem się w tuleje mosiężne. Miałem stary zapas stalowych więc je wbiłem. Niestety nowe zwrotnice mają w tych tulejach luz. Nadspawałem stare tokarz przetoczył , zero luzów-25 zł.
5. Drążek podłużny miał luz na przegubie pod kabiną. Niestety zerwany gwint nakrętki, którą dokręca kielich (cyba tak się to nazywa). I znów z pomocą przyszedł stary zapas. Miałem nowy drążek. ok 10 cm krótszy i nieco cieńszy ale pasuje.
No to tyle. Mam nadzieję, że pojeździ kolejne 30 lat . Tym razem bez luzu 3/4 kierownicy.
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 29 sty 2013, 15:48
autor: T25A
czyli można by pokombinować z tą tulejką
RE: Luzy w kierownicy - Władimirec T25
: 03 lut 2013, 13:55
autor: rafal18
witam. ja miałem minimalne luzy z powodu wybitej tulejki łączącej oś z korpusem ciągnika .po wymianie luzów brak