Strona 1 z 1

RE: DEUTZ D6006 PRZEŁĄCZNIK ZA SIEDZENIEM.

: 13 lut 2013, 16:05
autor: Wicher
Kolego, nie jestem specjalista od Deutzów, ale wiem że w innych ciągnikach wałki na 540 i 1000 obrotów mają inne wielowypusty, co miało zapobiegać włączeniu maszyny przystosowanej do 540 obrotów na 1000, co doprowadziłoby ją do zniszczenia. Może aby udało się zmienić te obroty wałka trzeba jego końcówkę wyciągnąć i włożyć drugim końcem?

RE: DEUTZ D6006 PRZEŁĄCZNIK ZA SIEDZENIEM.

: 13 lut 2013, 17:25
autor: damber
Szykle78 - dalej z tym WOM-em "walczysz"...
To co podpowiada kolega Wicher, to może być dobry trop, bo w końcu jakieś zabezpieczenie powinno być, aby maszyny, która jest przewidziana na 540 obr. nie napędzać wałkiem 1000 obr. To nie koniecznie może być obracany wałek, ale też warto by to sprawdzić *yes*

RE: DEUTZ D6006 PRZEŁĄCZNIK ZA SIEDZENIEM.

: 13 lut 2013, 17:25
autor: Wicher
Ja patent z tym wałkiem wyczytałem w podręczniku traktorzysty.

RE: DEUTZ D6006 PRZEŁĄCZNIK ZA SIEDZENIEM.

: 13 lut 2013, 17:33
autor: damber
Ciężka seria URSUS-a czy ZETOR-a też miała podobny patent z tym wałkiem. Wydaje mi się, że konstruktorzy DEUTZ-a też jakieś zabezpieczenie wymyślili.

RE: DEUTZ D6006 PRZEŁĄCZNIK ZA SIEDZENIEM.

: 13 lut 2013, 17:35
autor: Wicher
Na pewno jakieś zabezpieczenie tam musi być. Z tego co pamiętam z książki to wypust na 740 ma 7 frezów a ten na 1000 21. Zwiększenie obrotów wałka było tam argumentowane tym że wałek wtedy przekazuje mniejszy moment, przez co nie jest tak narażony na uszkodzenie (dlatego jest to w ciągnikach dużej mocy)