Strona 1 z 1

rs09 problem

: 09 kwie 2013, 19:57
autor: GMalec
witam koledzy mam problem zrobiłem remat kapitalny rs-ka cisnienie ok wtryski ok pompa ok krece dymi na ciemno z obu cylindrów ale nie odpala co moze byc nie tak? jaki ma byc odstep tłoka od głowicy ile podkładek pod tuleje?

RE: rs09 problem

: 10 kwie 2013, 8:54
autor: Wicher
Jak świece nie działają to nie odpalisz za nic w świecie, ten silnik musi mieć grzanie na świecach.

RE: rs09 problem

: 11 kwie 2013, 21:12
autor: GMalec
to jest silnik 2kvd8svl nie moge go odpalic



3 dni go odpalam i kicha dymi ale nie łapie *rolleyes*

RE: rs09 problem

: 11 kwie 2013, 22:32
autor: batonik
Wicher napisał/a:
Jak świece nie działają to nie odpalisz za nic w świecie, ten silnik musi mieć grzanie na świecach.
Nie zgodze się z kolegi stwierdzeniem. W moim RS'ie nigdy nie było sprawnych świec (na dobrą sprawę to wogóle ich nie ma)i odpalał bez najmniejszych problemów, w największe mrozy nawet (mocny akumulator i troche krecenia). Również po wymianie pompy wtryskowej, odpalił bez problemu, bez jakiegokolwiek jej ustawiania. Tyle z moicj obserwacji

RE: rs09 problem

: 12 kwie 2013, 9:55
autor: Wicher
Ja osobiście nie mam RSa, ale jest to informacja od mojego ojca. I dokładnie taka sama sytuacja, silnik też po kapitalnym.
Silnik po remoncie kapitalnym nie zachowuje się tak jak ten w pracy, występują trudności z rozruchem i dlatego tak ważne jest każde jego ułatwienie.

RE: rs09 problem

: 12 kwie 2013, 17:01
autor: batonik
Silnik po remoncie kapitalnym nie zachowuje się tak jak ten w pracy, występują trudności z rozruchem i dlatego tak ważne jest każde jego ułatwienie.[/quote]

Dokładnie tak, dlatego tak istotne jest przywrócenie wszelkich ustawień fabrycznych silnika (zakładając że żeczywiscie silnik w całości został wyremontowany), tj pompy, wtrysków, zaworów, itp, tak przynajmniej mój zmysł inzynierski mi podpowiada a i skromne doswiadczenie mówi.

RE: rs09 problem

: 12 kwie 2013, 18:19
autor: GMalec
koledzy pompa wtryskowa po remacie wtryski głowice nowe wszystko ok ale nie odpala jest to silnik 2kvd 9svl ile ma miec podkładek pod cylindrami?

RE: rs09 problem

: 13 kwie 2013, 8:47
autor: gladius
Cześć spróbuj psyknąć plaka do tapicerki do filtra powietrza lub troszke samostartu,ja psykałem plaka gdy odpalałem go w zimie i zawsze pomagało przy rozruchu

RE: rs09 problem

: 14 kwie 2013, 12:43
autor: colt
Spróbuj na "knota", najprostszy sposób . Do chwili ułożenia się pierścieni może występować zmniejszona kompresja na cylindrach i zwiększone opory tarcia a wtedy bardzo dużą rolę odgrywa stan rozrusznika i ew akumulatora, dlatego ważna jest ich sprawność. Spróbuj też rozbujać go najpierw na odprężniku.

RE: rs09 problem

: 14 kwie 2013, 13:01
autor: C360-3P
Piszesz że remontowałeś pompę wtryskową.Czy ustawiłeś poczatek tłoczenia w odpowiednim miejscu?Ustawia się podkładkami pod pompą wtryskową
zakładam że sekcje złożone prawidłowo

głowica remontowana tak że zawory dotarte i nie ma czego tam szukać

Rozrząd jest na tyle prosty że tam nie ma czego pomięszać

RE: rs09 problem

: 14 kwie 2013, 13:05
autor: GMalec
rozrzad ustawiony a jak ustawic poczatek tłoczenia? głowice z zaworami nowe sa

RE: rs09 problem

: 15 kwie 2013, 19:49
autor: C360-3P
Na korpusie powinien być nabity wymiar wzniosu pompy.I można według tego dobrać podkładki pod pompę

Ja ustawiam tak:
1-dokładne odpowietrzenie układu
2-Zakładam adapter na wyjście z pompy .To jest bardzo cienka rurka szklana
3-kręcac ręcznie wałem (powoli)obserwuje kiedy w rurce ruszy poziom paliwa
4-odczytać na kole zamachowym wartość wyprzedzenia.Powinny być wybite znali.

Nie pamiętam jak z odnośnikiem do znaków.

Niestety więcej nie pomogę.Koło soboty będę w kraju to poszukam jakichś danych

RE: rs09 problem

: 15 kwie 2013, 20:39
autor: GMalec
ok wielkie dzieki