Strona 1 z 1
Ursus c328/c330
: 22 maja 2013, 21:32
autor: z_daro
RE: Ursus c328/c330
: 22 maja 2013, 21:53
autor: bartoxc330
Tylny most na 100% od c330. Silnik masz c328 A co do tabliczki znamionowej to znajduje się ona na skrzyni od strony hamulca Piasty w przednich kołach od c330 skrzynia c328 :p
RE: Ursus c328/c330
: 22 maja 2013, 21:54
autor: URSUS c 328
Tylny most to na 100% od c-330. Silnik chyba też c 330 bo wlew oleju masz już górą(w c 328 było z boku), na c 325 też on nie wygląda bo odprężnik masz po prawej stronie patrząc od tyłu ciągnika. Skrzynia biegów może to być c 328 lub c 330, zobacz co pisze na tabliczce skrzyni. Oś przednia c 325/328. Najprawdopodobniej jest to składak, lub ktoś poprostu zmienił oś przednią w c 330.
RE: Ursus c328/c330
: 22 maja 2013, 22:02
autor: bartoxc330
Silnik jest od c328 popatrz sobie na miskę olejową ja mam c328 i mam wlew z góry a to z boku mam zaślepione
RE: Ursus c328/c330
: 22 maja 2013, 22:38
autor: z_daro
Aha czyli silnik mam c328, z tabliczki na skrzyni nie idzie sie nic odczytac, a z ciekawości zapytam, po czym poznałeś że to skrzynia biegów od c328?
RE: Ursus c328/c330
: 23 maja 2013, 7:02
autor: pawelll48
Kolega z AF?

RE: Ursus c328/c330
: 23 maja 2013, 8:15
autor: oman7
Ile dałeś za tego składaka i czy masz papiery do niego odpisz na PW.
RE: Ursus c328/c330
: 23 maja 2013, 20:26
autor: z_daro
@pawelll48 tak mam AF:)
@chrapek3011 jeżeli w c330 do 1972 była skrzynia taka sama jak w 28 to te c330 też miały sprzęgło takie jak w 28? Bo podobno takie koło zamachowe jest cięższe.'
@oman7 odp. poszła:)
RE: Ursus c328/c330
: 23 maja 2013, 20:41
autor: chrapek3011
Takie samo sprzęgło jak w C-325/328 występowało w 330 do 1977 roku.Ty masz koło zamachowe 325/328,bo silnik jest z 328.Koło zamachowe od początku produkcji C-330 w 1967 roku do roku 1977 jest inne niż C-325/328,a koło 330 po roku 1977 jest przystosowane do sprzęgła nowego typu jak w C-360 i tu już jest znów inna obudowa skrzyni biegów.
RE: Ursus c328/c330
: 24 maja 2013, 13:23
autor: oman7
@oman7 odp. poszła
Dzięki za odpowiedź.*tup*
RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 7:33
autor: 8przemo3
Most od c-330 a skrzynia razem ze silnikiem od c-328

Linka obrotomierza jestem zamontowana z gory obudowy skrzyni a w 330 jest z boku a po drugie tam gdzie sa przykręcone drążki reakcyjne sa dwie pozycje a trzydziestce sa trzy

Silnik to 28 ,stary typ miski , obudowa rozrządu tez starego typu tyle ze zaslepiona a korek jest u gory (znana przeróbka) Filtr starego typu (baczek) itd Przednią os tez masz od c-328

RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 8:53
autor: chrapek3011
C-330 miało cztery typy obudowy skrzyni biegów.Pierwsza była taka jak w C-328 z wyprowadzeniem obrotomierza od góry.Wyprowadzenie obrotomierza z boku było wprowadzone w kolejnych latach produkcji,pomijając trzeci nadlew do mocowania kabiny.<br><br><br><br>
z_daro napisał/a:
@pawelll48 tak mam AF:)
@chrapek3011 jeżeli w c330 do 1972 była skrzynia taka sama jak w 28 to te c330 też miały sprzęgło takie jak w 28? Bo podobno takie koło zamachowe jest cięższe.'
@oman7 odp. poszła:)
Zasugerowałem się nie tym rysunkiem w dokumentacji,który miałem na myśli.Za pomyłkę wszystkich przepraszam.
Ma być tak:obudowa skrzyni z wyprowadzeniem napędu obrotomierza od góry jak w C-328 nr kat.050/01-101/3 była montowana do nr ciągnika 119999 (do końca czerwca 1969)Od nr ciągnika 122000 (czyli od lipca 1969)mamy obudowę z bocznym wyprowadzeniem napędu obrotomierza nr kat.050/01-101/4.
Teraz wszystko tak,jak powinno być.
RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 10:02
autor: 8przemo3
dokładnie tak

RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 10:57
autor: damber
Podejrzewam, że to fabrycznie był C 328, a z biegiem lat został założony most od 30-ki, bo trochę było by to dziwne jak by ktoś do 30-ki zakładał silnik i oś z 28.
Jak trochę zadbasz o URSUS-ka, to z pewnością posłuży Ci jeszcze bardzo długo. To wdzięczne maszyny. Pozdrawiam *tup*
RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 11:03
autor: chrapek3011
Tak samo mogło być w odwrotną stronę.Do połówki 330 dodana połówka 28...nie jednego takiego już widziałem i robiłem.Zawsze będę powtarzał,że krawiec kraje na ile materii staje...następny przykład: Dwa stare tyły od C-325 jeszcze na kwadratowych gwiazdach z silnikami i osiami 330.Jednego z nich nawet na swoim terenie oglądałem z Jackiem ze Skansenu.
RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 11:16
autor: damber
Nie twierdzę, że nie, bo sam widziałem już tak dziwne "przeszczepy", że nie wiadomo co to fabrycznie było
Najczęściej, to jednak użytkownicy jak mieli możliwość, to modernizowali swoje ciągniki, ale mogła to też być 30-ka przeznaczona do kasacji, np. po wypadku z rozwalonym przodem i ktoś założył przód od 28, bo taki miał.
Na zdjęciu nie widać dokładnie, czy na skrzyni jest jeszcze tabliczka znamionowa - jeśli jest, to może da się coś odczytać z niej...
RE: Ursus c328/c330
: 26 maja 2013, 12:34
autor: chrapek3011
Wystarczyłby rocznik z tabliczki ze skrzyni biegów.
RE: Ursus c328/c330
: 30 maja 2013, 16:50
autor: z_daro
Podejrzewam że to jest c328 z mostem od c330 bo w papierach mam wbite c328. Ten traktorek już jest troche poprzerabiany to postanowiłem go poprzerabiac już do końca bo na zabytek to on sie nie nadaje:p
A jak już go "zmolestowac" to na ciekawy sposób, chciałbym założyc oś przednią od 4011 na resorach bo akurat taką mam nie musze nigdzie jeździc, tylko potrzeba mi wspornik osi przedniej a nie wiem czy pasuje od tych osi okrągłych sztywnych. Może ma ktoś taki wspornik osi przedniej do sprzedania? Jestem z małopolski okolice Wadowic*annoy*
RE: Ursus c328/c330
: 30 maja 2013, 18:01
autor: chrapek3011
Wszystkie osie okrągłe pasują do wsporników typu spawanego C-4011,do odlewanego C-330 i odlewanego C-355/360 .Oczywiście te wsporniki odlewane muszą być do osi okrągłej.Oś okrągła (sama belka główna)jest we wszystkich modelach taka sama,różni się tylko półosiami wysuwnymi.
Wspornika szukaj w ogłoszeniach u gości,co rozbierają i sprzedają ciągniki na części.Ceny zaczynają się od 300-350 zł za wspornik w górę.
RE: Ursus c328/c330
: 30 maja 2013, 18:30
autor: damber
Nie koniecznie musisz wymieniać wspornik. Widziałem założoną oś okrągłą na oryginalnym wsporniku z C 328 - tak na tym wsporniku! Pewnie trzeba się troczę pobawić, ale ciekawie to wygląda, bo w podobny sposób była zrobiona oś w jednym z prototypowych modernizacjach C 328.