Strona 1 z 2
Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 02 lip 2013, 9:16
autor: MarcinSlysz
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika stacjonarnego średnioprężnego. Zdjęcia w linkach poniżej. Proszę o kontakt. 505422248
marcin09.06@vp.pl
Ewentualnie proszę o oferty zamiany. Silnik bardzo ciekawy i mimo że nie kompletny to w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek.
http://naforum.zapodaj.net/dfac3283c0ec.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/d757a2a30973.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/8c1718731022.jpg.html
Dodałem dziś linki do zdjęć- może prędzej ktoś pomoże.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 02 paź 2013, 10:48
autor: Wiesiek
Witam!
Wczoraj oglądałem takie maszyny... Może ktoś pomoże mi bliżej określić co to jest. Ten benzyniak jednozaworowy, to zupełna niespodzianka dla mnie, natomiast ten drugi czy to S322?

.

.

.

RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 02 paź 2013, 13:49
autor: Lanzman
To nie S322. To jest Guldner.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 02 paź 2013, 21:01
autor: Wiesiek
Dwucylindrowy Guldner? Masz może więcej informacji na jego temat?
Podtrzymuję temat, aby nie zaginął. Chcę jak najwięcej dowiedzieć się na temat tych maszyn.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 11 paź 2013, 23:21
autor: vauxhall
Guldner to obecnie firma Linde-hydraulika i wozki widlowe.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 17 paź 2013, 21:24
autor: Wiesiek
Co powiecie o tym modelu?

Dzisiaj dołączył do mojej kolekcji COLO DIESEL z Mannheim-Werke AG. Type BRE 17PS.
Piekny!
Niewiele o nim w internecie znalazłem. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 17 paź 2013, 21:48
autor: bossmann
Z mancheim czy mannheim?
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 17 paź 2013, 22:02
autor: Wiesiek
Mannheim, Bossmann, Mannheim. Z niemieckiego nie jestem najlepszy. Zaraz to poprawię. Dzięki
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 17 paź 2013, 22:38
autor: bossmann
Jestem czesto w mannheim.... to nie o pisownie chodzi...troche tez w johne deere sie obijalem ktory to przejol lanza buldoga .... silnik piekny trzeba przyznać.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 23 paź 2013, 21:05
autor: Wiesiek
Proszę o dobrą radę. W tym pięknym silniku jest zapieczony tłok w połowie cylindra. Wizualnie od strony wału cylinder jest w miarę czysty, więc myślę, że nie jest tak bardzo żle. Ale niestety ruszyć kołem nie można nawet przy użyciu siły. Czy mogę uderzyć młotem w tłok poprzez jakieś miękkie drzewo? To chyba jedyny sposób na poruszenie nim.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 23 paź 2013, 21:45
autor: drandrzej
możesz
najpierw chemia , potem podgrzać cylinder potem drewno
ale najpierw bym zdjąl stope korbowodu i obrócił wałem - rozruszac trzeba wszystko , tłok powoli góra-dół i jakoś w końcu wyjdzie
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 24 paź 2013, 9:37
autor: Ursus
Tak, zalej to jakimiś specyfikami - nafta, ropa itd. Przy uderzaniu młotem w tłok - przez drewno oczywiście, chyba lepiej właśnie zdjąć korbowód z wału i odchylić - bo jak wał stoi to szkoda tłuc.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 31 paź 2013, 13:50
autor: Wiesiek
Tłok wyjęty, poszło dosyć dobrze. Nie obyło się jednak bez 10kg młota razem ze 100kg chłopem i długiej rury na kole zamachowym. Niestety jeden z 6 pierścieni był tak zapieczony, że pomimo wszelkich delikatności pękł. Może mi ktoś doradzi, gdzie dorobią taki pierścień?
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 31 paź 2013, 14:38
autor: krakerss
Na świecie są praktycznie wszystkie wymiary pierścieni Ja do C 325 dobierałem pierścionki od afrykańskiej powojennej półcieżarówki kosztowały grosze pasowały idealnie. Maszyna pracuje do dziś.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 10 lis 2013, 13:01
autor: Wiesiek
No tak....gdzieś widziałem taką tabelę pierścieni. Mierzyłem średnicę cylindra, wynosi 127mm wysokośc pierścienia 4 mm. Nie wiesz czasem od czego podpasuje?
Może ktoś ma taki pierscien? Chetnie odkupię lub za coś zamienie.
Panowie!
. Jeszcze raz przy okazji długiego wekeendu zapytam i poproszę: jeśli ktoś posiada na zbyciu, lub wie od czego najłatwiej podpasować pierścień uszczelniający o średnicy 127mm i wysokości 4mm, to bardzo proszę o informację. tym sposobem , wcześniej zaprezentuję Wam filmik z pierwszego uruchomienia pięknej starej maszyny.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 10 lis 2013, 14:09
autor: HARY
Wiesiu masz pod ręką Pistons Rzeszów.
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 11 lis 2013, 21:30
autor: Jar
Skontaktuj się z firmą która produkuje pierścienie w twojej okolicy , bez problemów powinni dorobić .
Ja korzystam z firmy ,
http://www.tomring.pl/index.php
dostarczam im tłok i dorabiają mi każdy rodzaj pierścieni .
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 26 lis 2013, 22:04
autor: Wiesiek
Dzięki za pomoc. Pierścień jest już w garażu. Pojawił się nastepny problem. Brakuje nam tzw. "cygara". Jest to wkręcany do głowicy metalowy trzpień w którym zapodawane jest rozżarzone płótno lniane, celem ułatwienia pierwszego zapłonu. Nie mogę nigdzie znależć dokumentacji tego silnika ( i chyba nie znajdę - rok 1927). Muszę więc dorobić to wg własnej intuicji. Chyba, że Wy macie jakieś propozycje?
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 30 mar 2014, 22:44
autor: vauxhall
Wiesiu,bylbym kontent wielce,gdybys zrobil dokladne zdjecie-czytelne napisu w odlewie postumentu na ktorym stoi ten pionowy silnik,jestem bardzo ciekawy co to za konstrukcja,widzialem podobny,czeski Stefanek,ale mial proste szprychy w kole,natomiast cala reszta (gdyby byly 2 kola zamachowe) podobna jest do amerykanskiego silnika New Way Lansing (mam taki,jest to najstarszy silnik w moim zbiorze-1906 rok)
RE: Pomóżcie zidentyfikować ten silnik.
: 01 kwie 2014, 21:02
autor: tom11
witam
czy ma Pan na myśli silnik z tego linku
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=7651
pozdrawiam tomek