Strona 1 z 1

Es ciagnik 301D

: 29 cze 2013, 13:49
autor: PredatoR
Siema mam takie problemy z moim ciagnikimem s301D
1. Nie mogę zrobić linki do gaźnika żeby równoo dostawał gazu. Mi się nie udaje gaz się zacina i rusza z zrywa. Zdjęcie do gaźnika

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bc ... c2953.html

2. Elektryka ja w tym nie za dobry jestem a przydało by mu się zrobić. Jak podłączyć alternator żeby ładował akumulator i jak zrobić żeby wiatrak działał i odpalał z startera zdjęcia z okablowania

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/352 ... df591.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 ... 58cd0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3a ... 700d4.html

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 9:07
autor: Bolszewik
Tam nie ma gaźnika tylko pompa wtryskowa *yes*

Gaz podłącz jak fabryka przewidziała na listwie po lewej stronie kadłuba (patrząc od strony koła zamachowego).

Schematów podłączenia różnych typów alternatora i całych instalacji jest sporo na forum poszukaj.

Zrób zdjęcie alternatora to będzie łatwiej podać poprawny schemat.

Zdjęcia "sieczki" kabli nic nikomu nie powiedzą.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 13:05
autor: PredatoR
no to przepraszam za moja nie wiedzę:(
To pomóżcie jak doprowadzić linkę do tej pompy żeby równo można normalnie jeździć. Bo mi się nie udaje i zawsze to się zacina ten wtrysk i rusza z zrywa ;/

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 13:33
autor: Bolszewik
Tak powinno się podłączyć linkę gazu:

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/18975-sam/

Nie do pompy tylko z boku.


Zrób zdjęcie alternatora to znajdę Ci odpowiedni schemat.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 14:30
autor: PredatoR
TO jest mój alternator:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a6 ... 0b460.html

Tylko ja jeszcze mam wiatrak

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fc ... 8603b.html

chciałbym go podłączyć i stacyjkę jak by pan mógł to niech podeśle mi pan schemat.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 14:43
autor: Bolszewik
A możesz napisać od jakiego to auta ?

Ten powinien być dobry, ale nie mam pewności, bo nie wiem od czego, zrób zdjęcia od strony szczotek.


http://obrazki.elektroda.pl/6721712800_1337805829.jpg


Najprostsza instalacja el. pojazdu:

http://obrazki.elektroda.pl/3707948800_1354899227.jpg

Oczywiście tam jest prądnica, a ty masz alternator, więc musisz dokonać pewnych zmian.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 15:23
autor: PredatoR
TO jest alterantor od audi a6 przepraszam nie dopisałem :(

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 16:59
autor: Bolszewik
http://www.motoneo.pl/img/119/max/dra3966.jpg

Schemat który podałem wyżej powinien być poprawny dla tego alternatora.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 19:33
autor: whar
Stawiam dolary przeciw orzechom, że kolega sobie z tym nie poradzi nawet z naszymi poradami. Elektryka niestety wymaga pewnej smykałki i nawet wprawni mechanicy, niechętnie sie za nia biorą. Tutaj wchodzi cały zestaw tematów. Od doboru alternatora, jego mechanicznego zamocowania i napędu, poprzez wykonanie połączeń, wiązki przewodów, dobór przekrojów, bezpieczników, włączników, akumulatora (znów mocowanie) itd. Prymitywnie wykonana instalacja, może byc źródłem pożaru, nie tylko ciągnika.
Ponieważ ciągnik ma jakieś okablowanie, to jedynym rozwiązaniem jest znalezienie jakiegoś elektryka, która na ten widok nie zacznie machać rękami, oganiając się jak od uprzykrzonej muchy, ale spróbuje je pospinać. Jako, że pracuję w branży elektomechanicznej (alternatory/rozruszniki) to dodam od siebie, że alternatory prezentowane na zdjęciach powyżej do tego celu raczej się nie nadaja. Moc 120 czy 90 Amperów jest tutaj zbyteczna, napęd paskiem wielorowkowym trudniejszy niż klinowym, ażurowa obudowa nieodporna na uszkodzenia, pęka po zalaniu wodą, podatna na zanieczyszczenia. Nowsze alternatory tego typu , szczególnie stosowane w Fordach, czy Francuzach, są często sterowane komputerem. Unikać tych z opisem "DFM", "COM". To już zupełna "maniana". Wybrałbym alternator starego typu z obudową pełną, na pasek klinowy, o mocy 45-55 Amp, tylko z dwoma końcówkami, "B+" i "D+". Taki alt kosztuje na "szrocie" kilkadziesiąt zł, jest łatwy do uruchomienia i niezawodny. Najlepiej f-my Bosch (części tanie jak barszcz). Najważniejsze to mechaniczne zamocowanie. Przewody można poprowadzić dowolnie. W razie potrzeby służe pomocą w doborze odpowiedniego altka (jeśli temat zostanie jasno sformułowany), gdyz kolega wyraża sie tutaj mało precyzyjnie. Powodzenia.

RE: Es ciagnik 301D

: 30 cze 2013, 20:25
autor: Bolszewik
Nie chciałem tego pisać wprost, ale Whar ma oczywiście rację.

Ja osobiście radził bym kupić gotową instalację od np. C-360 i niech Ci ją wkomponują w Twój sprzęt.

Daj komuś zarobić stówkę. Osobiście tyle brałem za zamontowanie instalacji w ciągniku.

Alternator jak najbardziej toporny (osobiście mam od Poloneza Trucka za 50 zł).

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lip 2013, 14:24
autor: PredatoR
Wielki dzięki za pomoc.

Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.

Silnik od Es'a s7 301d



Wielki dzięki za pomoc.

Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.

Silnik od Es'a s7 301d

RE: Es ciagnik 301D

: 13 lip 2013, 8:31
autor: Bolszewik
Jak z silnika wyciekł olej to napisz z którego miejsca będzie nieco łatwiej, choć i tak nikt nie da 100% diagnozy.

RE: Es ciagnik 301D

: 13 lip 2013, 10:11
autor: whar
Może po prostu paliwo wyciekło?!

RE: Es ciagnik 301D

: 13 lip 2013, 10:19
autor: BAR123
Kolego może pierwsze sprawdź czy korek spustowy się nie odkręcił:)Jakim cudem wyciekło paliwo skoro przecieków ie było?

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lis 2013, 12:24
autor: staszekcdi
Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lis 2013, 17:10
autor: Bolszewik
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=3144

Tam są adresy skąd możesz ściągnąć instrukcje i katalog.

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lis 2013, 17:15
autor: marek
staszekcdi napisał/a:
Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Pewnie przycierają Ci się zawory w prowadnicach.

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lis 2013, 19:43
autor: oman7
Oblachowanie chłodzenia silnika masz kompletne?Bo nieraz przyczyną chwytania zaworów jest przegrzanie się silnika

RE: Es ciagnik 301D

: 12 lis 2013, 20:57
autor: staszekcdi
Do marek- naciskałem zawory gdy tylko zdjąłem dekiel chodzą lekko, wydaje mi się, że to popychacz, lub szklanki, jak takowe w nim są ?.
Do oman7- oblachowanie jest kompletne!
Do Bolszewik- dzięki będę szukał!!!