Strona 1 z 2
S320
: 05 paź 2013, 22:15
autor: rzeznik2555
Witam stałem się posiadaczem poczciwego S320 WSW Andoria . Mam kilka pytani na jego temat . Jak poznać z którego roku dany model jest czy wszystkie były takie same bo według instrukcji po wlaniu 8l oleju powinien być stan a w moim jest trochę ponad minimum i ma tylnym deklu od skrzyni korbowej jest inny znak niż na bloku z oznaczeniem S60 .. oto filmik z pracy po wymyciu skrzyni korbowej i zalaniu świeżego oleju.
http://www.youtube.com/watch?v=98NEIKRQ ... 10MKgv5Log
Widać na nim wszystko to o czym pisze.
RE: S320
: 05 paź 2013, 22:28
autor: chrapek3011
Dekiel jest taki sam jak w S-60...a więc może być i zamieniony i pochodzić również z pierwszych partii,gdzie wykorzystywano podobne,jak nie takie same części.
RE: S320
: 05 paź 2013, 22:49
autor: rzeznik2555
A jak to sie ma z datą produkcj
RE: S320
: 05 paź 2013, 22:58
autor: chrapek3011
Nie wiem kiedy zaczęto produkować S-320 ale mam katalog części z 1959 roku.
RE: S320
: 06 paź 2013, 18:22
autor: rzeznik2555
Mam jeszcze takie pytanie jak pozbyć się kamienia z chłodnicy i czy końcówka wtryskowa od C330 pasuje do tych silników i jeszcze jedno czy od strony zazębiacza można dać koło na paski klinowe . Czy jest to w ogóle możliwe i czy nie obciąży to za bardzo wału korbowego bo niby napęd ma być oddawany od strony koła zamachowego *no*
RE: S320
: 06 paź 2013, 19:15
autor: chrapek3011
Co do kamienia to woda i ocet i ,,gotujemy,,. Końcówka od C-330 może być.Ja mam w S-60 i to działa dobrze.Co do napędu,to raczej powinien być pobierany od strony koła zamachowego.Specjaliści od samów niech się wypowiedzą.
RE: S320
: 06 paź 2013, 19:28
autor: rzeznik2555
Właśnie o to chodzi że chcę go dać na sama i nie wiem czy mogę dać napęd od drugiej strony czy tylko od koła zamachowego bo jeśli tylko, to dojdzie jeszcze wałek z dwoma kołami pasowymi co wiąże się z dodatkowym obciążeniem przy odpalaniu :@
RE: S320
: 06 paź 2013, 19:37
autor: oman7
Pewnie że możesz odebrać napęd że strony wałka rozrządu.Gwarantuje że nic się nie stanie.
Druga sprawa wałek rozrządu kręci się połowę wolniej niż wał korbowy a moment obrotowy jest dwa razy większy.*sarcasm*
RE: S320
: 06 paź 2013, 19:38
autor: chrapek3011
Wiedziałem,że Tomek rozwieje te wątpliwości.
RE: S320
: 06 paź 2013, 19:52
autor: albert
Tak dla ścisłości w tym silniku nie ma wyjścia z wałka rozrządu tylko zazębiacz jest na wale korbowym więc obroty są takie same jak na kole zamachowym*rofl* .
RE: S320
: 06 paź 2013, 20:17
autor: rzeznik2555
Jest tak jak pisze albert zazębiacz jest na wale korbowym więc nie wiem czy tak można chociaż S60 miał 2koła i chyba z obu stron można było odbierać napęd
RE: S320
: 06 paź 2013, 20:28
autor: albert
Te silniki mają masywną budowę więc raczej na pewno nic się nie stanie, w większości samów paski są os strony koła zamachowego bo tak jest praktyczniej, ale widziałem też co miały z drugiej strony.
https://www.youtube.com/watch?v=a2qjqTGg0WA przykładowy filmik z sieci.
RE: S320
: 06 paź 2013, 20:49
autor: rzeznik2555
Tylko jak przedłużyć ten dość krótki króciec wału korbowego na nim jest coś w rodzaju nakrętki
RE: S320
: 06 paź 2013, 21:02
autor: albert
Tu jest fajnie to zrobione
https://www.youtube.com/watch?v=MRZ5r_Zb5Oo niestety nie widać szczegółów. Może wypowie się ktoś co przerabiał ten temat.
RE: S320
: 09 paź 2013, 11:53
autor: mariuszek1981
Końcówka wtrysku pasuje od c330/c360 jest taka sama jak w silniku s 320, co do pasków klinowych to powinny być od strony koła zamachowego od tej strony wał jest przystosowany jest grubszy, od strony rozrządu wał jest cieńszy i szajba na paski musi być daleko są mocne naprężenia, pewnie że to będzie chodzić ale jak ciągnik jest dużo używany i w ciężkich warunkach to lepiej to zrobić tak jak powinno być prawidłowo od strony koła zamachowego.
RE: S320
: 09 paź 2013, 19:24
autor: rzeznik2555
Dziękuję za odpowiedzi paski dam od strony koła zamachowego mam już wałek do przeniesienia napędu z koła na drugą stronę grubości fi 40mm chyba wystarczy . Potrzebne mi jest koło do tego silnika na paski klinowe od strony właśnie koła zam. mam ale na pas ale to mi nic nie daje jak ktoś by miał to chętnie się zamienia z dopłatą
RE: S320
: 10 paź 2013, 22:57
autor: mariuszek1981
Jak nie znajdziesz nigdzie koła pasowego na paski klinowe to do tokarza i utoczy ci koło na wymiar jaki będziesz chciał tylko materiał jest potrzebny, nawet z gładkiego koła na pas można zrobić na paski klinowe, dotoczyć takie pierścienie na paski i wcisnąć na koło na jaki wymiar pasków się chce i na samym spodzie ob spawać pierścienie żeby się nie przesunęły, tylko że to koło na pas od silnika s320 jest za duże na taką przeróbkę i by było za duże przełożenie ale jak by było jakieś mniejsze to można tak zrobić.
RE: S320
: 11 paź 2013, 15:07
autor: rzeznik2555
Witam jak bym miał odpowiedni materiał to sam bym sobie wytoczył koło pasowe mam własną tokarkę i dość spare zaplecze techniczne ale takie materiały na koła nie są tanie . Niekiedy taniej wychodzi kupić gotowe niż kupować mat. na 1 sztukę taniej zawsze na 100 ale po co mi tyle
o_O
RE: S320
: 11 paź 2013, 21:14
autor: Bolszewik
Odlej kloc aluminium i wytocz.
RE: S320
: 12 paź 2013, 10:39
autor: rzeznik2555
Tak jak pisze Bolszewik staram się zrobić chociaż mam namiar na koło przerobione na paski klinowe od 1ch102 i to właśnie je założę tylko mam pyt czy w kole zamachowym mogę nawiercić 4 otwory fi10 do przykręcenia tego koła