Strona 1 z 2

Silnik Polonez 1,5

: 25 paź 2013, 12:40
autor: rzeznik2555
Witam jak koledzy zapatrują sie na taki motor do ciągnika samoróbki mam taki na stanie kompletny i na chodzie mógłbym założyć do niego gaz czy ma to sens i czy taki silnik nie będzie zbyt paliwożerny *no* proszę o odpowiedzi pozdrawiam Łukasz

RE: Silnik Polonez 1,5

: 25 paź 2013, 13:22
autor: chrapek3011
No to lepiej już diesla Citroena 1.9 z Poloneza.Bezawaryjność gwarantowana jeśli by był w dobrym stanie.I przede wszystkim ropa.

RE: Silnik Polonez 1,5

: 27 paź 2013, 15:14
autor: rzeznik2555
Tak ale do tego silnika chciałem założyć gaz z butli 11l ale to się zobaczy silnik mam jest wstanie super *hilarious*

RE: Silnik Polonez 1,5

: 27 paź 2013, 19:41
autor: anabol
Ja osobiście wolał bym kupić jakiegoś ESA niż męczyć sie z butlą gazu itp

RE: Silnik Polonez 1,5

: 27 paź 2013, 19:50
autor: rzeznik2555
Silnik s 320 to na nim siedzi ale nie odpowiada mi jego odpalanie jest za ciężko pomimo że silnik pali super to po założeniu pasków klinowych są za duże opory i ciężko go odpalić a co dopiero zimą jak wszystko będzie sztywne z mrozu.; A w benzynowcu rozruch jest łatwy , aq przerabianie na rozrusznik w grę nie wchodzi

RE: Silnik Polonez 1,5

: 28 paź 2013, 21:42
autor: Krzysiek86
Moim zdaniem silnik w gazie będzie dobrym rozwiązaniem. Pali w zimę od strzała. A PO PIERWSZE MASZ GO W SWOIM GARAŻU A NIE POL POLSKI ZJEŹDZISZ I JESZCZE KASĘ WYDASZ. Wymiana butli nie jest jakaś upierdliwa, gro wózków widlowzch jest na gaz i ok. A jak nie będzie Ci pasował i koniecznie będziesz chciał diesla to kupić zawsze można.
Ale zrobisz jak zechcesz.

RE: Silnik Polonez 1,5

: 28 paź 2013, 22:19
autor: baro
Jak silnik zdrowy tobym pakował bez problemo tylko sobie zrub jakiś reudktor zeby ci rakieta nie wyszła. Ja miałem w samie s301d dieselek malo palił w zimie trzeba było rytuały robić, teraz w sadziłem pf126p powiem tak, nie pali znowu aż tak wiele, mocy ma wystarczajaco nawet aż, ale na 2 skrzyniach żuka jest moc i rakieta jak cholera jak sie pomiesza biegami:D

RE: Silnik Polonez 1,5

: 29 paź 2013, 11:31
autor: Zetor50
Wadą silnika poloneza jest łożyskowanie wału tylko na 3 łożyskach głównych. Taki wał źle znosi duże obciążenia przy małej prędkości obrotowej wału, a tego nie da się uniknąć w ciągniku. Duże obciążenie przy niskich obrotach (np jazda oszczednościowa taksówką) powodowała szybkie zużycie panewek i pękanie wału. Ale skoro ma być przede wszystkim tanio, a silnik już jest, to też bym pakował.

RE: Silnik Polonez 1,5

: 29 paź 2013, 12:41
autor: Przemo
Oj tam oj tam, panowie nie dajmy sie zwariować wiadomo że takie ułozyskowanie wału jest słabsze,ale bez przesady mam poloneza trucka z przebiegiem 260tyś i tylko uszczelkę pod głowicą zmieniałem a tak śmiga beż zarzutu:)
Pakuj ten silnik bez gadania na takim przełożeniu to będziesz miał rakietę jeszcze na gazie pierwsza klasa życzę powodzenia podczas swapu:p

RE: Silnik Polonez 1,5

: 29 paź 2013, 16:31
autor: SEBRIGHT
Też bym zakładał na Twoim miejscu skoro masz już silnik w pewnym stanie. Zwłaszcza że części do tych silników w porównaniu z zagranicznymi są zdecydowanie tańsze, na każdym złomie też do wyboru, do koloru :)

RE: Silnik Polonez 1,5

: 29 paź 2013, 17:49
autor: rzeznik2555
Witajcie rakieta to to n ie będzie bo będom 2 skrzynie pierwsza Polonez a druga Gaz51 więc zmiana biegów będzie odbywać się na skrzyni z Poloneza a skrzynia gaza jako reduktor *helpless* A silnik już mam nie kosztował mnie prawie nic zrobiłem kiedyś usługę i w rozliczeniu jego dostałem , więc skoro już jest to myślę go użyci , poza tym do założenia gazu już parownik i elektrozawór już mam tylko całości wsadzić do ramy i będzie wiadomo jak to będzie śmigać *sarcasm*

RE: Silnik Polonez 1,5

: 01 lis 2013, 21:49
autor: zbiegusek
Doskonale Cię rozumiem - 2 zimy temu w końcu uruchomiłem swojego kundla (Zetor 25) z silnikiem Fiata 2,0 DOHC (112KM). Bo taki miałem :)
Oczywiście też planowałem zasilać go gazem.
Służył mi do tej pory 2 sezony sianokosów na ~2ha łąk. Zjadał mi paliwa nie więcej niż 75PLN na obkoszenie wszystkiego. Co do kosztów byłem zadowolony - spadłyby, gdybym w końcu uruchomił instalację gazową.
Kilka miesięcy temu kupiłem dieselka Citroena 1,9D i planuję tej zimy zrobić zamianę.
Dlaczego?
Ano dlatego, że szkoda było tego benzyniaka - strasznie się grzał w pracach polowych (a to była raptem tylko praca z kosiarką Osą) a wynikało to z jego charakterystyki.
Być może silnik Poloneza 1,5 z 3/4 mocy mojego silnika będzie się lepiej sprawował - tego Ci życzę, bo byłem dokładnie w Twoim położeniu :)
BTW przed ostatnimi sianokosami dołożyłem chłodnicę w małym obiegu (na króćcach do nagrzewnicy) i wywaliłem termostat (chodziło o zmniejszenie oporów przepływu cieczy chłodzącej). Wciąż nie było to to, o czym marzyłem.
Standardowo pracowałem z na stale załączonym 3 biegiem skrzyni poloneza, a biegi zmieniałem skrzynią zetorkową - głównie i tak pracowałem na zakresie biegów polowych.
Zasadniczo - Powodzenia! Choć nie bój się być krytycznym wobec własnych dokonań - to jest podstawą rozwoju :)

RE: Silnik Polonez 1,5

: 01 lis 2013, 22:38
autor: baro
Za taki silnik z fiata to mozna kupić orginalny silnik z zetora po remoncie....

RE: Silnik Polonez 1,5

: 02 lis 2013, 19:22
autor: rzeznik2555
więc w czym tkwi diabeł zetor ma 25KM a silnik Fiata 112KM i ten nie dawał rady czyżby taką istotną rolę grał moment obrotowy który benzyniaki mają bardzo mały *blushing*

RE: Silnik Polonez 1,5

: 02 lis 2013, 19:34
autor: Wicher
Tak, właśnie moment gra tu kluczową rolę. silniki motocyklowe miewają i po 150 koni, są małe ale mało kto stosuje je do samochodów, właśnie przez brak momentu.

RE: Silnik Polonez 1,5

: 02 lis 2013, 19:59
autor: rzeznik2555
Witam ale kol Wikipedia mówi że max moment obrotowy ma ten silnik 115NM oto link http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polone ... techniczne tylko no niskich ile on wynosi a obecny S320 ma tylko 84NM więc jak to jest z tym momentem jak dokładnie się nie znam *rolleyes*

RE: Silnik Polonez 1,5

: 02 lis 2013, 21:16
autor: klaudiusz
witajcie
koledzy w latach (1982) widziałem montaż silnika do statku średnica tłoka to chyba z 0,5 metra , jaki tam musiał być moment obrotowy.

A więc to obroty wszystko robią.

pozd. Klaudiusz

RE: Silnik Polonez 1,5

: 03 lis 2013, 11:12
autor: zbiegusek
Moc robią obroty i moment obrotowy. Według prostego wzoru:
Moc=(obroty*moment)/9549
Co do silnika DOHC i jego równowartości w silniku zetorka - korciło mnie, by założyć orginalny... Ale jak sobie poczytałem Wasze opowieści o cieknących głowicach, problemach z wtryskami itepe, to - biorąc pod uwagę zerowe swoje doświadczenie z silnikami ciągnikowymi - wolałem postawić na lekkie silniki, które znam i ewentualnie potrafię sam naprawić. No i użyłem jednego z silników jakie posiadałem. :)
Teraz - po doświadczeniach z eksploatacji - postanowiłem zmienić jednak na diesla. Znów: łatwiej dostępnego, trwalszego, z bezproblemowym dostępem do części zamiennych.
I jeszcze jedno - silnik DOHC 112KM dawał radę co do mocy :) I to tak dawał radę, że dopiero po zapięciu obsypnika i solidnym zagłębieniu w ziemi było widać, że ten silnik wreszcie oddycha pełną piersią! Wreszcie można było wcisnąć trochę więcej pedał gazu i wejść na obroty zbliżone do optymalnych obrotów maksymalnego momentu obrotowego :)
Bo tak podczas zwykłej kośby kosiarką listwową on się męczył truchtając w miejscu na obrotach niewiele większych od obrotów biegu jałowego. Wszystko przez zbyt małe obciążenie silnika i zbyt małe uchylenie przepustnicy, co powodowało niestabilną pracę i objawiającą się zbyt dużym falowaniem obrotów (i prędkości pracy kosiarki) pod wpływem minimalnych zmian obciążenia (ciut gęstsza trawa, leciutko pod górkę, jakiś mały rowek w poprzek...)
Po prostu ten silnik był zbyt "rasowy" do tego zastosowania.
Co innego gdybym chciał brać udział w wyścigach traktorów albo tractor pulling :D
Zresztą śmieję się, że mam obecnie najszybszy traktor we wsi - co z tego, skoro luzy w układzie kierowniczym i słabe hamulce powodują, że boję się jechać szybciej niż 30km/h :)
Resume:
Silnik Poloneza jest słabszy i mniej wysokoobrotowy (bardziej mułowaty) więc może być bardziej zdatny niż ten mój DOHC. No i ma tę wielką zaletę, że kolega już go ma na stanie :)

RE: Silnik Polonez 1,5

: 03 lis 2013, 15:28
autor: rzeznik2555
Ok panowie jak kupię skrzynię i resztę osprzętu to się zobaczy mam nadzieje że za dużo palić nie będzie jak nie to diesel już jedzie widziałem już wiele sam-ów z silnikami benzynowymi i całkiem fajnie pracują i dają rade oto przykład ten mi się bardzo podoba , dać mu tylko jakąś maskę i maszyna jak się patrzy https://www.youtube.com/watch?v=gyyAzp9 ... iWnzTDb7LC

RE: Silnik Polonez 1,5

: 03 lis 2013, 15:37
autor: brutal66
rzeznik2555, życzę powodzenia a gdybyś potrzebował jakiś gratów do poloneza to posiadam ich trochę np nową uszczelkę pod głowice:)

Pozdrawiam Tomasz