Strona 1 z 1
Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 13:20
autor: Wicher25
Witam zabieram sie do remontu silnika mam prośbe do tych co już robili szlif wału ,gdzie mozna kupić panewki na szlif bądz zastosowac jakieś inne i od czego? Znalazłem w necie 1200zł / komplet , cena mnie przeraża.Tutaj na forum wyczytałem ze najlepiej udac sie do Iławy na szlif
a jak z panewkami?
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 13:30
autor: chrapek3011
Najdroższa sprawa w Zetorach 25.Do czego ma służyć ciągnik po remoncie?Jako kolekcjonerski,czy jako normalnie roboczy.Nie jestem zwolennikiem pół środków i w obu przypadkach jednak polecam ,,zrujnowanie się,, na nowe panewki.
Jeśli ma być typowo kolekcjonerski to po takim remoncie będzie już na wieki-wieków...to samo do pracy,raz dobrze zrobiony będzie pracował długie lata.
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 14:00
autor: Wicher
Witam "imiennika"

Jak robisz remont na taką skalę to możesz oszczędzić na farbie, zestawach tłok+cylinder ale nie na wale korbowym... jak wał poleci to i blok potrafi skasować, i więcej szkód narobić. Po taniej naprawie wału trzeba będzie drugi raz robić i to drożej...
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 14:04
autor: drandrzej
mam nowe panewki główne remontowe z epoki do zetorka 25
PW lub @ lub tel i jakoś dogadamy , cena moja zakupu - nie potrzebuję ich a kiedyś na zapas kupiłem jeżdżąc po rózne zetorkowe graty .
nie stresuj się

)
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 20:39
autor: Wicher25
z mojego wału raczej nic nie wyda na 1 wykorbieniu mam 68,1. Szukam wału w dobrym stanie lub takiego który wyda na 1 szlifmam pytanko ,ile prawidłowo powinny byc zaniżone zawory w głowicy i gdzie można kupić gniazda zworowe
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 21:27
autor: C360-3P
Mała przestroga ,nie szlifujcie zatartych wałów.Taki potrafi być rozhartowany(przegrzany) i bardzo szybko poleci.
Piszę ponieważ kiedyś popełniłem taki błąd( z nadmiernej mojej oszczędności) i po szlifie szybko poleciał jeden korbowód
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 21:49
autor: Ursus
Bo Zetor 25 ma bardzo cienką warstwę utwardzoną. Praktycznie po każdym szlifie powinno się go utwardzać indukcyjnie - tak mi kiedyś polecano.
RE: Remont wału korbowego
: 05 lis 2013, 22:18
autor: chrapek3011
A standardowe azotowanie wału w przypadku wału Zetora 25 nie zdaje egzaminu?Pytam bo nie miałem z nimi do czynienia.
RE: Remont wału korbowego
: 06 lis 2013, 9:37
autor: drandrzej
zdaje jak najbardziej tak właśnie robię
podawałem nawet gdzieś adres - w Iłowie
tyle że to w wałach starego typu - miękkich z obłymi kształtami
nowe sa utwardzone fabrycznie i nic nie trzeba robić moim zdaniem prócz porzadnej pompy olejowej i odpowiedniego luzu
czesto w 25 pompa jest już tak wyjechana ze ona jest przyczyną słabego ciśnienia na wolnych
i zababarany smok
RE: Remont wału korbowego
: 06 lis 2013, 12:18
autor: Ursus
Sam nie przerabiałem na szczęście tematu, ale z wstępnego rozeznania , azotowanie ma swoje wady a ponadto przynajmniej w moim rejonie jest gorzej dostępne.
Poza pompą olejową - które faktycznie w wielu Zetorach 25 są wychlastane już - to olej! Sam się przekonałem, jak przerzuciłem się z Superola CC na Turdus 15W40 - ciśnienie na wolnych wzrosło o 4 atm.
RE: Remont wału korbowego
: 06 lis 2013, 12:27
autor: Przemo
Warto słuchac starszych co nie?:D Jak pisałem że olej ma bardzo duże znaczenie to niektórzy mnie wyśmiali bo co tam jak dziadek ,ojciec lał CC to ja też*pissed* a tu proszę:p Trzeba pamiętać kto smaruje ten jedzie.*comfort*
RE: Remont wału korbowego
: 04 gru 2013, 8:35
autor: Mars
Czyli taki nominalny wał, który pójdzie do szlifu, wysyłać do Iłowej ?
We Wrocławiu na Rakowej będę robił szlif. Oni też dorabiają panewki do włau.
RE: Remont wału korbowego
: 04 gru 2013, 9:55
autor: drandrzej
jaki typ wału stary czy nowy ?
ile zdejmą od nominalnego wymiaru ?
potem się zobaczy co z nim robić czy trzeba czy nie
RE: Remont wału korbowego
: 04 gru 2013, 15:26
autor: Mars
Nowy typ wału - chyba, bo od zetora ze sprężarką.
RE: Remont wału korbowego
: 04 gru 2013, 22:33
autor: drandrzej
podeslij na @ zdj wału w okolicach wykorbień bo co latało w silniku tego nikt nie wie - róznie bywało w POM-ach i innych przybytkach w tamtych latach