Strona 1 z 1

Lampy

: 25 lis 2013, 10:51
autor: Mars
Do jakich modeli są lampy T 11, a do jakich Zelmot ? Chodzi mi o lampy wielkości i typu Ursus C 325. Dziś zrobię zdjęcia dla większej jasności sprawy. Ciekawią mnie również różnice w szkłach pomiędzy lampami Zelmot. W jakich latach były produkowane i do jakich modeli ?

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 15:36
autor: Ursus
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 17:26
autor: chrapek3011
Tych szkieł to co najmniej było pięć rodzajów...tylko pionowe paski,pionowe paski z uśmiechem,pionowe paski z uśmiechem i znaczkiem na środku i też co najmniej cztery rodzaje znaczka.

Historia tych szkieł zaczyna się jeszcze przy Fiatach 508,Sokołach 125,SHL 98,SHL 125,WFM 125,WSK 125...nie licząc C-325,C-328 i pierwszych C-330 do nr-u 116999 (lipiec 1968).

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 17:41
autor: Mars
No właśnie. Mnie interesuje, jakie szkła były w C 325 w pierwszych modelach i późniejsza ich ewolucja. Czy pierwsze były T 11 , czy Zelmoty ?

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 17:50
autor: bossmann
Prawdopodobnie takie szklo jak na zdjeciach wyzej bylo stosowane w 25 w lampie roboczej, puzniej byly te z daszkiem... przod lampy osiadaly (chyba ) niezmiennie te szkla z usmiechem.

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 17:52
autor: chrapek3011
Co to za lampa T11?

Szkło w C-325 pierwszej serii musi być z pionowymi paskami i uśmiechem.Następne C-325,C-328 i pierwsze C-330 mają szkła identyczne jak powyżej tylko na środku posiadają znaczek.

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 17:54
autor: Wiesiek
No właśnie Chrapek! Widzę, że jesteś biegły w temacie. Opisz proszę dokładnie róznicę pomiedzy poszczególnymi szkłami szkłami. Wszystkie mają 10 pasków i uśmieszek, ale już środek tego uśmiechu jest w kilku wersjach

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 18:00
autor: chrapek3011
bossmann napisał/a:
Prawdopodobnie takie szklo jak na zdjeciach wyzej bylo stosowane w 25 w lampie roboczej, puzniej byly te z daszkiem... przod lampy osiadaly (chyba ) niezmiennie te szkla z usmiechem.
Otóż wszystkie trzy szkła w tych modelach były takie same.Szkło z daszkiem pojawia się w lampie roboczej dopiero w C-330 w roku 1968.Na dzień dzisiejszy,żeby zobrazować temat fotograficznie posiadam tylko szkła z pionowymi paskami i uśmiechem bez jakiegokolwiek znaczka.To jest pierwsza wersja C-325.Zapewne takie same były w SHL125 i WFM125 pierwszej serii.A miałem wszystkie możliwe,nawet z lampy do Sokoła 125 tzw.Marciniaka.Różnica w szkłach ze znaczkami jest tylko w znaczkach.

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 18:04
autor: Mars
Może to szkło T II - nie wiem...

Wiem,że były jeszcze szkła ZWOA i takie z literą "M" ,pewnie Sławek o tych myślisz. Wiem, że te były w przedwojennych maszynach. Tylko co ze szkłami T II ? Do czego i kiedy je stosowano ? Czy tylko jako szperacze ?Masz rację Sławek. Różnica jest tylko w znaczkach.Mi chodzi o chronologię. Czy wiesz kiedy konkretnie stosowano te szkła z podaniem odpowiedniego znaczka? Czy możesz pokazać lampę bez znaczka ?;)

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 18:16
autor: chrapek3011
Mogę pokazać po 19.00.

Właśnie te ZWOA i M to są jedne z pierwszych.Nie jestem w stanie wszystkiego ogarnąć...Musiałbym mieć dokumentację do wszystkich możliwych pojazdów.

Jak występowało to w ciągniku C-325/328/330 to zawsze występowały trzy takie same szkła.Odstępstwem od tej reguły stał się rok 1968 kiedy to lampy się pozmieniały i w przodzie i w tyle.

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 18:50
autor: Rolnik122894
Poniżej zdjęcie szkła bez znaczka które było w pierwszych ciapkach:

Obrazek

A tutaj zdjęcia wkładu z mojego ciapka, które montowano w C-328 i pierwszych C-330. To są te szkła ze znaczkiem ZELMOT-a.

Obrazek

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 19:00
autor: chrapek3011
Dodam,że szkło Zelmota było już w nowszych C-325...

Co się tyczy szkła ze zdjęcia Marsa...T II to były ich trzy średnice,jak zresztą pozostałych też...Ale T II jest starsze od gładkiego i Zelmota.

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 19:30
autor: Mars
To już jest jakaś konkretna wiedza ;) Czyli pod względem chronologii mamy :
1. Szkło T II
2. Szkło bez znaczków ( pierwsze modele C 325 )
3. Szkło Zelmot ( ostatnie modele C 325 i C 328 i początek C 330 )

Pozostaje wyjaśnienie zastosowania szkła T II. Mam szkła Zelmot i T II do Ursusa C 45 - jutro zrobię zdjęcia. Wracając - chodzi mi o szkło o wymiarach tego z pozycji 2 i 3. Zatem do czego była stosowana taka lampa ?

RE: Lampy

: 25 lis 2013, 19:40
autor: chrapek3011
Większe szkła(te największe) były stosowane w C-45/451,Starach,Lublinach,Warszawach M20,Syrenach nie dalej jak do lat 60...Potem już Zelmoty ale zupełnie inny wzór szkła.A średnie w motocyklach WFM,SHL,OSA,WSK.

RE: Lampy

: 28 lis 2013, 10:07
autor: Mars
Czyli szkła T II nie występowały oryginalnie w żadnym ciągniku, z wyjątkiem największego, stosowanego w Ursusach C 45 i 451 ?

RE: Lampy

: 28 lis 2013, 12:49
autor: chrapek3011
Największe T II Ursus C-45, i takie samo średniej wielkości C-451.Żeby nie było.

RE: Lampy

: 18 sty 2014, 19:23
autor: Mars
Dzięki Sławek, nie napisałem, że chodziło mi o średnie lampy ... Teraz wszystko jasne. ;)



Otóż widziałem lampę z "miśkiem" wiecie o co chodzi ? Do czego to jest i czy to polska lampa ?