Strona 1 z 1

Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 08 gru 2013, 10:40
autor: lucja
Witam, potrzebuję pomocy. Padła mi prądnica we Władku. Kupiłem alternator od poloneza bez regulatora. Jednak pojawił się problem po prądnicy zostało 5 kabli - i jak je podłaczyć. Kupiłem tez regulator ale słyszałem, że Władek ma regulator po prądnicy i ten co kupiłem to nie potrzebnie.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 08 gru 2013, 13:18
autor: Painkiller
Ale "Władek" ma alternator to znaczy,iż masz starszy model T-25 pewnie jeszcze z przed 1980r.Wrzuć fotki bo nie pamiętam jak tam szły kable,w zasadzie podłączył bym ten najgrubszy i od niego poprowadził plus do regulatora i z powrotem na szczotkę.Jeszcze jedno zależy jaki masz alternator od poldka było ich kilka typów zwróć uwagę na szczotki jeśli są od izolowane od masy to musi być odpowiedni regulator bo wtedy jest sterowanie minusem na szczotkę a druga jest na stałe do plusa..
Któryś z tych 5 kabli jest od kontrolki(jak dla mnie zbędny gadżet, oszukuje gaśnie przy minimalnym ładowaniu..

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 08 gru 2013, 14:08
autor: chrapek3011
Do Poloneza były tylko dwa typy alternatorów,z regulatorem zewnętrznym i z jedną szczotką połączoną z masą.I z regulatorem zamontowanym na nim,identyczny jak w alternatorze Malucha i ze szczotkami odizolowanymi od masy.Oba dziewięciodiodowe.

Celowo tu nie napisałem o alternatorach do silników Citroena i Rovera.Bo to już alternatory Boscha i Lukasa.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 08 gru 2013, 17:39
autor: lucja
Jak dodać zdjęcie.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 08 gru 2013, 17:42
autor: Pawelc-328-
Tu masz instrukcje, jak dodać foto: ;)
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ead_id=180

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 17:00
autor: lucja
https://imageshack.com/user/Lucjan1979
może cos uda Wam się odczytać.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 17:49
autor: chrapek3011
Spojrzałem na zdjęcia.To jest alternator fiatowski.Takie same wizualnie były montowane w Żukach i ciągnikach Ursus serii ciężkiej po 1984 roku.Teraz jest problem,bo zewnętrznie nie widać czy to alternator sześcio czy dziewięcio diodowy.

Do podłączenia alternatora AL2M124 sześcio diodowego potrzebny jest regulator napięcia RC1/12 i przekaźnik kontrolki ładowania.Ale rusek ma amperomierz więc przekaźnik można pominąć.Wystarczy zacisk regulatora napięcia z nr-em 15 połączyć przez bezpiecznik 16A z zasilaniem + , a zacisk regulatora nr 67 z zaciskiem szczotki na alternatorze.Śrubę z nakrętką M6 na alternatorze połączyć z zaciskiem plusowym rozrusznika włączając w szereg amperomierz przewodem min. 6mm2 i gotowe.Musi działać.O ile alternator i regulator są sprawne.

Do podłączenia alternatora A124F,A124F2 dziewięcio diodowego potrzebny jest tylko regulator napięcia RC2/12D.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 18:19
autor: Ursus
Obrazek
Obrazek

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 21:39
autor: lucja
Witam, a jak by to było z takim regulatorem.
http://bydgoszcz.szybkooferty.pl/regula ... 86813.html
Zależy mi na amperomierzu.



Oczywiści żeby był częścią instalacji. Jak można sprawdzić czy jest dobry amper.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 21:44
autor: chrapek3011
Byłby dobry,tylko dalej nie wiemy jaki masz alternator.Sześcio- czy dziewięcio-diodowy.

Szczerze nie polecam regulatorów mechanicznych.Polecam za to elektroniczne.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 21:55
autor: lucja
A jak mogę sprawdzić 6 czy 9 diodowy.





Jest to model A124F

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 09 gru 2013, 23:15
autor: chrapek3011
Powinno być napisane na obudowie od strony koła pasowego...ale rzemieślnicze tarcze przednie nie posiadały oznaczeń,logiczne bo pasowały do tych i do tych alternatorów.

Skoro jest to A 124F to po problemie.Alternator dziewięcio diodowy do współpracy z regulatorem RC2/12D.

Schemat podłączenia jest następujący.Przewód zasilający kontrolkę łączymy z zasilaniem +,drugi zacisk kontrolki z zaciskiem 15 regulatora,prowadzimy drugi przewód z zacisku 15 regulatora do zacisku diod wzbudzenia na alternatorze(to jest ta płaska końcówka w plastikowej obudowie na alternatorze). Zacisk 67 regulatora łączymy z wyjściem szczotki.Śrubkę z nakrętką M6 łączymy przewodem 6mm2 z plusem na rozruszniku włączając w szereg amperomierz.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 10 gru 2013, 13:02
autor: lucja
Witam, a jak mógłbym rozszyfrować te kable ponieważ we Władku mam amper. Tylko kwestia jak je podłaczyc.

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

: 10 gru 2013, 17:27
autor: chrapek3011
Opis według Twojego zdjęcia.Czerwony pod śrubkę z nakrętką M6 na alternatorze.Co do reszty to nie mam pojęcia.Bym musiał obejrzeć schemat podłączenia alternatora starego typu we Władku.Proponuję wyodrębnić dwa z nich i podłączyć do nich nowy regulator i alternator według mojego poprzedniego opisu.