Moim zdaniem to:
Najlepsza konstrukcja -
Yanmar - widziałem kilka modeli i z przykroscią powiem że jest jeszcze lepiej skonstruowany niż Kubota. Zachwyca solidnoscią i finezją konstrukcji jednocześnie gwarantującą trwałość (np seria FX) Niestety rynek częsci zamiennych nawet tych ekspoatacyjnych - powiedzmy że jest trudny
Kubota - marka sama dla siebie - dostępność cżęsci jest absolutnie wszystko czas oczekiwnia 3 dni, chyba że chodzi i normalne eksplatacyjne - na drugi dzien. Ostatnio zmieniałem tarczę sprzegła u kolegi w B2150 cena 150zł. Ceny częsci? male koło zwolnicy 330zł, duże koło zwolnicy 700zł. Ineresują Cie ceny? napisz do mnie dam Ci link do katalogów częsci z cenami...Sam ocenisz czy drogo? czy bardzo drogo

Pamiętać jednak nalezy że każda kupiona częśc to kolejne 30 lat bezawaryjnej eksploatacji. Minusem jest dostepność, a raczej problem z własciwym wyszukaniem częsci do traktorków tzw szarej strefy czyli tych których Kubota oficjalnie nie oferowała w swojej sieci na Kontynencie.
W sprawie "awaryjnosci" rozmawiaj z użytkownikami tych traktorków. Jesli takich nie znasz, zadzwon do "importerów" niech dadzą ci namiary na klientów którym sprzedali te ciągniki - zadzwon i dowiedz sie u zródła.
Kubota - dobra marka, ale nie tak pancerna jak Yanmar
Iseki - widziałem dwie sztuki, jedną jezdziłem (TU220) - Masywna , powiedziłbym prostacka konstrukcja - trwała ale jakby trochę nie dzisiejsza, daleko jej do finezji Yanmara lub Kuboty. Być może nowsze modele są inne, ale niestety nie mam wiedzy na ten temat.
Najpraktyczniejsze, najwszechstronniejsze modele Kuboty to seria L Podobna , budowana na takich samych założeniach seriaB jest po prostu mniejsza, lżejsza - stąd jej ograniczenia, ale mechanicznie jest równie dobra.Unikaj modeli HST (skrzynia hydrostatyczna- możliwość przeciążenia i"spalenia" przekładni) i modeli którch korpus pomiedzy obudową sprzegła a tylnym mostem jest z blaszanego profilu - bo przy montażu TUR-a porzeba wykonać dodatkową sobramę wzmacniającą całe podwozie.
To moje subiektywne zdanie, niestety nie znam wszystkich modeli, wszystkich marek trudno o obiektywizm.
Moja rada - dokładnie sprecyzuj co chcesz robić tym sprzetem, czego od niego oczekujesz - Twoja satysfakcja bedzie zależała od WŁASCIWE DOBRANEGO MODELU
Na koniec - uważaj , taki traktor - uzależnia jak narkotyk

jak złapiesz bakcyla to dalej tylko, zaczepy, ladowacze, hydrauliki etc,etc...
