Strona 1 z 1

koło blokady T25A

: 03 sty 2014, 23:16
autor: pawel1976
Witam.
Urwał mi się tryb od koła blokady i niestety czeka mnie jego wymiana. Już rozebrałem górę teraz będę się brał za zwolnice i resztę. I mam pytanie czy ktoś już taką operację wykonywał jeżeli tak to na co zwrócić uwagę przy składaniu (wiem że źle poskładane lubi wyć), oraz jakie części wymienić przy tej "operacji".

RE: koło blokady T25A

: 04 sty 2014, 10:42
autor: SSaPeRR
Witam.
Akurat tego koła zębatego od blokady nie wymieniałem, ale wyciągałem cały dyfer żeby wymienić łożyska. Przy okazji wymieniłem oś na której zamocowane są satelity dodałem podkładki pod satelity, zmieniłem śruby które mocują wieńce zębate do obudowy dyferu.

Zmieniłem taśmy hamulcowe.

Jak już masz skrzynie na wierzchu to sprawdź w jakim stanie jest rewers i czy łożyska nie mają luzów.

Jedyne co regulowałem przy składaniu dyferu to luz na satelitach.

Pozdrawiam.

RE: koło blokady T25A

: 04 sty 2014, 10:48
autor: Bolszewik
Rozbierałem całą skrzynię i podpisuje się pod przedmówcą.

Pod satelity idą takie podkładki w kształcie misek, do ich montażu najlepiej mieć małe ręce, pamiętaj by zostawić odpowiedni luz.

RE: koło blokady T25A

: 04 sty 2014, 20:12
autor: pawel1976
Dzieki za zainteresowanie ale co to znaczy "odpowiedni luz" taki na oko że ma być nie pasowane czy jest jakiś wymiar. Na razie utknołem na zwolnicy razem z pochwą poprzedni właściciel wymieniał pochwy i jest tak zpasowane że tyko młotkiem i przecinakiem odsunołem o jakieś 5mm i zrobiło się ciemno. Dalsze prace we wtorek. Pozdrawiam

RE: koło blokady T25A

: 05 sty 2014, 13:06
autor: Bolszewik
Cytuje:

Luz boczny pomiędzy każdą parą współpracujących ze sobą kół zębatych powinien wynosić 0,2 - 0,5 mm, co odpowiada luzowi osiowemu 0,4 - 1,0 mm koła zębatego półosi. Luz boczny reguluje się za pomocą podkładek regulacyjnych 7.37.257-3 umieszczonych na osi satelitów pomiędzy podkładkami 7.37.256-3, a powierzchniami kulistymi obudowy mechanizmu różnicowego.

RE: koło blokady T25A

: 05 sty 2014, 22:05
autor: Painkiller
Pytałeś,na co zwrócić uwagę przy składaniu,powiem ci,że trzeba zwrócić uwage bardziej przy rozbieraniu..

Bolszewik wcale nie trzeba mieć małych rączek do tego, ja nie mam małych idzie mi to całkiem sprawie nawet bez wyciągania półosiek..(Kwestia wprawy)..:D

RE: koło blokady T25A

: 06 sty 2014, 22:17
autor: pawel1976
Painkiller napisał/a:
Pytałeś,na co zwrócić uwagę przy składaniu,powiem ci,że trzeba zwrócić uwage bardziej przy rozbieraniu.
Ok więc na co zwrócić uwagę?

Dzisiaj rozebrałem resztę. Stwierdziłem brak dwóch śrub na kole rozrządu , zabezpieczenia oraz poluzowanie pozostałych śrub( odkręciłem je palcami).
Luz osiowy na satelitach w granicach 3-4mm. Podkładki wprasowane w siebie (nie rozdzieli ich). jak widać przyszedł czas aby dołożyć trochę grosza:D