Strona 2 z 2

Re: Coś na temat silnika s7

: 09 kwie 2021, 7:27
autor: Bolszewik
Producent dopuszczał obie metody odbioru mocy. W instrukcji jest to opisane. Oczywiście od rozrządu są nie tylko mniejsze obroty, ale i mniejsze dopuszczalne obciążenie. Ja miałem w swoim od "zamachu" i wydaje mi się to prawidłowe. Inna sprawa że ten silnik nie był do pojazdów, a raczej do betoniarki, taśmociągu, pompy czy sieczkarni. Możliwość zmiany obrotów była bardzo ważną więc dali opcję od rozrządu. Kto pamięta czasy że w domu był jeden silnik do wszystkiego i trzeba było nieustannie go przestawiać i zmieniać koła pasowe wie o czy mówię.

Re: Coś na temat silnika s7

: 09 kwie 2021, 9:13
autor: jarekstryszawa
Tak też wywnioskowałem z oglądu silnika- dla konstruktora SAM-a było chyba wygodniej odebrać napęd z po wstępnym zredukowaniu obrotów bo miał mniej kłopotu z przekładniami.

Re: Coś na temat silnika s7

: 09 kwie 2021, 11:00
autor: marek
I jeszcze jedno. Od strony rozrządy przekładnia odwraca obroty, czyli jak np. od koła zamachowego lewe to napęd odbierany od rozrządu będzie miał prawe.I myślę że to przyświecało konstruktorowi bo od strony koła jego obroty można zmienić na różne sposoby ale będą zawsze w jedną stroną