Strona 1 z 2

Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 11 lut 2014, 22:57
autor: dawid25
Witam wszystkich forumowiczów. Przepraszam że nie odwiedzam często forum ale brakuje mi czasu. Dzisiaj kupiłem silnik stacjonarny S 60, ale nie wiem z którego jest roku. Ów silnik jest jak narazie nie na chodzie. Ale właściciel mówił że silnik był kiedys odpalany i działa. Jest kompletny wszystko jest na swoim miejscu. Cena jaka za niego była to 580 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało. Proszę was o pomoc aby przywrócić silniczek do życia, co przeglądnąć aby był na chodzie :) Jeśli zamieściłem temat nie w tym miejscu prosze o przeniesienie. Pozdrawiam Dawid :)

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 12 lut 2014, 16:44
autor: Bolszewik
Instrukcję masz tu:

http://chomikuj.pl/hal9

może się przydać.

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 12 lut 2014, 23:39
autor: dawid25
A gdzie szukać części do tego silnika? Bo ciężko coś znaleśc pod hasłem S 60, chyba że inna nazwa jest tego silnika.

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 13 lut 2014, 8:41
autor: ihc 64
Części to tylko używane , zobacz np na tablicy , poza tym wrzuć tu listę potrzebnych części , trochę ludzie mają pochomikowane *annoy*

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 13 lut 2014, 9:40
autor: dawid25
Jak na razie ciężko stwierdzić co jest potrzebne. Wczoraj kupiłem drugiego s 60, ale w tamtym jest już do wymiany tuleja i tłok z pierścieniami. Dlatego na pewno przydała by się nowa tuleja z tłokiem. Co do tego to na razie ciężko stwierdzić. Pompa z wtryskiem na pewno muszą zostać z regenerowane.

A tłok razem z tuleją nie podejdzie od S-18??

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 13 lut 2014, 20:46
autor: piorun1234
Mam pompę wtryskową z nową sekcją :D. Nie podejdzie tłok z tuleją z S-18

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 13 lut 2014, 20:50
autor: GMalec
dawid25 napisał/a:
Jak na razie ciężko stwierdzić co jest potrzebne. Wczoraj kupiłem drugiego s 60, ale w tamtym jest już do wymiany tuleja i tłok z pierścieniami. Dlatego na pewno przydała by się nowa tuleja z tłokiem. Co do tego to na razie ciężko stwierdzić. Pompa z wtryskiem na pewno muszą zostać z regenerowane.

A tłok razem z tuleją nie podejdzie od S-18??

witaj mam znajomego w Rzeszowie ma troche czesci do s-60

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 13 lut 2014, 22:31
autor: dawid25
GMalec napisz mi na PW namiary na tego znajomego może coś znajdę u niego. A pompę i wtrysk można zregenerować w dowolnym zakładzie??

Jutro wstawię zdjęcia silników, pozdrawiam :)

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 14 lut 2014, 10:32
autor: ihc 64
Powinni zregenerować w każdym zakładzie , zawsze można wcześniej zadzwonić i zapytać *annoy*

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 14 lut 2014, 18:40
autor: dawid25
Przeglądnąłem dzisiaj jeden z silników. Pompa tłoczy wtrysk się odzywa ( skrzypi) ale nie został odpalony okręciłem się i nic ale czarny dym puścił. Jutro przeglądne go dokładniej może uda się go uruchomić.
Poniżej zdjęcia sprawnego silnika

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5f ... bffc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5f ... bffc.html

Poniżej zdjęcia drugiego silnika nie sprawnego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40d ... f44bb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6 ... 10614.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed2 ... d198d.html

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 14 lut 2014, 20:19
autor: vauxhall
Sprobuj odpalic przy pomocy silnika elektrycznego,bo sie zakrecisz...
Taki zastany silnik ma troche slaba kompresje,duze opory ,po prostu potrzebuje sporych obrotow aby dostal dobry sprez i odpalil,recznie to raczej nie dasz rady,jest to spory silnik i potrzeba troche sily.
Znajomy do takiego silnika zalozyl pierscienie tlokowe od C-385,podobno pasuja bez problemu.Mial slaba kompresje,ale cylinder i tlok nie byly zbyt zuzyte,silnik dlugo stal i pierscienie nie mialy moze juz swojej sprezystosci,moze w twoim silniku taki zabieg bylby pomocny.

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 14 lut 2014, 22:03
autor: ihc 64
Zgadzam się w 100% z kolegą vauxhall , mojego s-60 odpalaliśmy z pomocą sama z silnikiem s-320 z pasem transmisyjnym, pamiętaj że ten niesprawny silnik ma coś co stanowi ok. 1/3 jego ceny czyli wózek :)

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 14 lut 2014, 22:35
autor: dawid25
Jutro będę próbował odpalić go za pomocą silnika elektrycznego :) Może zaskoczy okażę się. Ihc 64 a ile ten wózek może być wart? Bo te ceowniki nie są za pewne oryginalne tylko pewnie ktoś je założył. Jedynie osie mogą byc oryginalne:)


Silnik został dziś uruchomiony. Nie spodziewałem się że będzie tak ładnie pracował.

http://www.youtube.com/watch?v=w73l1Lqi ... e=youtu.be

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 15 lut 2014, 19:27
autor: papaj1962
Ładnie pracuje ,w moim s 60 regulator obrotów do remontu. Dzisiaj napawałem migiem popychacz pompy i stoczyłem . Wszystko trzeba poskręcać i zobaczymy czy odpali tak ładnie jak kolegi *clap*

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 15 lut 2014, 19:35
autor: chrapek3011
dawid25 napisał/a:
Jutro będę próbował odpalić go za pomocą silnika elektrycznego :) Może zaskoczy okażę się. Ihc 64 a ile ten wózek może być wart? Bo te ceowniki nie są za pewne oryginalne tylko pewnie ktoś je założył. Jedynie osie mogą byc oryginalne:)


Silnik został dziś uruchomiony. Nie spodziewałem się że będzie tak ładnie pracował.

http://www.youtube.com/watch?v=w73l1Lqi ... e=youtu.be
Tu nie potrzeba nic robić.Pięknie pracuje!!!
vauxhall napisał/a:
Sprobuj odpalic przy pomocy silnika elektrycznego,bo sie zakrecisz...
Taki zastany silnik ma troche slaba kompresje,duze opory ,po prostu potrzebuje sporych obrotow aby dostal dobry sprez i odpalil,recznie to raczej nie dasz rady,jest to spory silnik i potrzeba troche sily.
Znajomy do takiego silnika zalozyl pierscienie tlokowe od C-385,podobno pasuja bez problemu.Mial slaba kompresje,ale cylinder i tlok nie byly zbyt zuzyte,silnik dlugo stal i pierscienie nie mialy moze juz swojej sprezystosci,moze w twoim silniku taki zabieg bylby pomocny.
Pierścienie uszczelniające pasują od C-385 bez przeróbek,a do pierścieni zgarniających trzeba usunąć z tłoka kołki i roztoczyć rowki do szerokości 6mm.Oprócz tego zaadaptowałem tulejkę korbowodu i sworzeń tłokowy również z ciągnika C-385.Oraz rozpylacz wtryskiwacza od ciągnika C-330.

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 15 lut 2014, 19:57
autor: dawid25
papaj1962 w drugim z silników też coś było z regulatorem tylko że jedna z łapek była urwana i ktoś ją zespawał.
Może i spróbował bym uruchomić drugi silnik, tylko dziś rozleciał się jeden z popychaczy w głowicy i trzeba będzie pewnie szukać gdzieś nowych. Nowe od czego można podebrać? Jak by się udało to i drugi by zapalił :) Tylko przy drugim juz więcej będzie zachodu, bo w ogóle tłok był zastany i nie dawno go odblokowaliśmy, myślę że jak by złożył głowicę uruchomił wtrysk to i tamten by odpalił :)

Chrapek czyli tłok i tuleją i sworzeń podejdzie od C 385 ?


Panowie pytanie do was. Czy opłaca się remontować drugi z silników stacjonarnych ?
Do zrobienia jest głowica pęknięty jeden z zaworów, do wymiany tuleja wraz z tłokiem, regeneracja wtrysku i pompy. To tyle z większych problemów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c62 ... 10614.html

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 17 lut 2014, 22:21
autor: ihc 64
dawid25 ,podwozie , osie i dyszel to oryginał , co do kół to nie jestem pewien , cena oryginalnego wózka to ok. 150 zł .

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 18 lut 2014, 6:39
autor: vauxhall
Ten wozek,a przynajmniej rama z dyszelkiem wyglada na oryginalna od 1hc. lub (s-231). S-60 mial podwozie na 4 zeliwnych,rownych kolkach.

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 18 lut 2014, 9:49
autor: dawid25
To cena nie jest zbyt wygórowana :D:D ale po odnowieniu pewnie by skoczyła. Mam jeszcze 2 koła żeliwne z pierwszego silnika, tylko że jedno jest większe drugie mniejsze może takie były montowane w tych silnikach. Później wrzucę fotki :)

RE: Silnik stacjonarny S-60 Pomoc

: 18 lut 2014, 10:39
autor: chrapek3011
dawid25 napisał/a:
papaj1962 w drugim z silników też coś było z regulatorem tylko że jedna z łapek była urwana i ktoś ją zespawał.
Może i spróbował bym uruchomić drugi silnik, tylko dziś rozleciał się jeden z popychaczy w głowicy i trzeba będzie pewnie szukać gdzieś nowych. Nowe od czego można podebrać? Jak by się udało to i drugi by zapalił :) Tylko przy drugim juz więcej będzie zachodu, bo w ogóle tłok był zastany i nie dawno go odblokowaliśmy, myślę że jak by złożył głowicę uruchomił wtrysk to i tamten by odpalił :)

Chrapek czyli tłok i tuleją i sworzeń podejdzie od C 385 ?


Panowie pytanie do was. Czy opłaca się remontować drugi z silników stacjonarnych ?
Do zrobienia jest głowica pęknięty jeden z zaworów, do wymiany tuleja wraz z tłokiem, regeneracja wtrysku i pompy. To tyle z większych problemów.

Tłok nie podejdzie z C-385,bo jest alu i z komora spalania,a w S-60 jest żeliwny z płaskim dnem ...pisałem o samych pierścieniach i tulejce korbowodu i sworzniu,który trzeba trochę skrócić.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c62 ... 10614.html