Strona 1 z 1
c 4011
: 13 lut 2014, 18:44
autor: szybki
Witam mam pytanie odnosnie mojego c 4011 ,nie dlugo zamierzam zajac sie remontem silnika tylko zastanawiam sie jaki zestaw naprawczy mam uzyc czy ursusa czy zetora pytam bo mam kolege czecha ktory moze mi zalatwic orginalne czesci zetora mowa tu o wale i zestawie naptawczym tylko czy te czesci zetora 4011 beda napewno pasowne do mojego c 4011 dlatego prosze was o rade
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 19:15
autor: bossmann
Fajnie że te modele sie pojawią na rt .... życzę wytrwałości remoncie.
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 20:08
autor: chrapek3011
szybki napisał/a:
Witam mam pytanie odnosnie mojego c 4011 ,nie dlugo zamierzam zajac sie remontem silnika tylko zastanawiam sie jaki zestaw naprawczy mam uzyc czy ursusa czy zetora pytam bo mam kolege czecha ktory moze mi zalatwic orginalne czesci zetora mowa tu o wale i zestawie naptawczym tylko czy te czesci zetora 4011 beda napewno pasowne do mojego c 4011 dlatego prosze was o rade
Wszystko pasuje.
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 21:33
autor: szybki
Dzieki za odpowiedz , w takim razie juz jutro zamawiam pierwsze czesci i nie długo zaczynamy . A czy te czesci sa jakosciowo leprze niz te polskie ursusa czy to żadna róznica
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 21:44
autor: chrapek3011
Zetor oryginalny dziś to i tak nie ten Zetor co kiedyś.
Polski zestaw naprawczy na jedna dziurę,który jest wart swej ceny to zestaw składający się z tulei Mahle,tłoka Gorzyce i pierścieni Prima.Tylko dla profesjonalistów z odpowiednio zasobnym portwelem.
Osobiście do polskich kładłem już Zetora i THM...jakość porównywalna.
Chodzić będzie na każdym,nawet tym najtańszym,tylko kwestią jest co dany sprzęt będzie robił...będzie normalnie pracował czy będzie używany okazjonalnie czyli typowo kolekcjonerski.
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 21:54
autor: szybki
Moj ursus to tylko do podziwiania bedzie nie mam nic ziemi kupiłem ze wzgledow sentymentalnych 25 lat temu był taki u mnie w rodzinie tamten niestety został sprzedany i znikna a ja w zamian kupiłem tego i zamiezam mu pzywrucic pierwotny wyglad, mam tylko nadzieje ze sie uda
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 22:01
autor: chrapek3011
Więc jak masz dostęp do części z Czech to...polecam szał wymieniania!!!
RE: c 4011
: 13 lut 2014, 22:52
autor: szybki
Mam własnie taki szałt ,tylko jutro dopiero bede sie widział z moim kolegą tym z c Czech i wszystko zamuwie on przyjezdza wieczorem to juz mu wrecze ładną liste. Tylko nie wiem jak tam cenowo jest, zeby sie ten szał szybko nie zakończył
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 12:12
autor: Ursus
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 12:25
autor: szybki
A oto moja maszyna tez jest przy nim troche roboty ale dam rady i za jakis czas bedzie jak nowa
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 13:07
autor: bossmann
Super. Dasz rade będzie to piekny sprzet.
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 13:30
autor: szybki
Dzieki;Za remont zabieram sie zaraz po swietach Wielkanocnych narazie kompletuje potrzebne czesci bo nie chcem potem latac za czyms choc to i tak pewnie nie uniknione ale wiekzosc wole juz miec .
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 18:51
autor: Tajfun
Ja tak od siebie chciałem tylko przypomnieć że komplety naprawcze silnika nie zależnie od producenta nie mają pasowanych pierścieni tłokowych do cylindra tę czynność należy wykonać samemu tak aby były prawidłowe luzy na zamkach pierścieni o tym zapomina sporo mechaników.
Pozdrawiam.
RE: c 4011
: 16 lut 2014, 19:05
autor: szybki
Ja i tak wezme kogos do pomocy sam raczej nie dal bym rady zrobic takiego remontu a jeli bym dal to za dlugo by mi sie zeszlo mimo ze jestem tez mechanikiem to nigdy wczesniej nie grzebalem przy traktorach dlatego poprosze o pomoc ,lepiej zeby mi ktos petrzyl na rece
RE: c 4011
: 09 mar 2014, 1:18
autor: jacek0106
Maskę trzeba będzie szpachlować i wycierać kilka razy, ale jest do odratowania. Resztę blach kupić nowe. Krzesło widać chyba oryginalne da się wytulejować. Co do mechaniki mało zdjęć ale fest lało się ze zwolnic i chyba ktoś niezbyt delikatnie go traktował skoro wyłamał cięgno gazu ręcznego. Co do kompletu naprawczego to Zetorowskie słupki są idealnie spasowane fabrycznie i niema żadnego problemu z zakładaniem. Czeskie części i nasze firmowe nie są złe , chińszczyznę niby niemiecką typu Agtech omijać z daleka. Wałów czeskich już nie produkują, ale polska ostróda ma wystarczającą jakość. Jak jesteś mechanikiem to sobie poradzisz tylko żeby po złożeniu wszystko można było spokojnie korbą obracać, najlepiej przed złożeniem wału sprawdzić osiowość bloku, a po za tym to te silniki są przedpotopowe i proste jak budowa cepa. Można jeszcze znależć jakieś czeskie leżaki magazynowe i to są najlepsze części. Co do skrzyni i reszty wszystko się okaże ale 4011 miały lepsze materiały od 360 i nie ma co panikować na razie. Jeszcze będziesz nią z pompą w niedzielę do kościoła jeżdził.
RE: c 4011
: 09 mar 2014, 12:04
autor: szybki
No mam nadzieje Jacku dziekuje ze miałeś czas zerknąć na moja maszyne