Strona 1 z 1
brak mocy zetor k25
: 23 mar 2014, 21:22
autor: wilku6
Dzień dobry
Potrzebuje pomocy
We wrześniu ubiegłego roku kupiłem z teściem zetora k25 .
Po jeździe dłuższej niż 40min zatarł się na panewce korbowodowej, ciśnienie oleju pokazywało 4atm W orginalnych panewkach jakieś mosiężne wkładki . Już zrobiony szlif walu oraz wszystkie nowe panewki .
Po naprawie dołu silnika i odpaleniu go jest problem z jego wyregulowaniem brak mocy podczas pracy lub jazdy. Zapłon ustawiany na 30 stopni jak i na 15 stopni które, jest zaznaczone na kole zamachowym. Wygląda tak jakby jeden tłok hamował drugi.
Zastanawiamy się co może być przyczyna jego złej pracy czy to ;
-złe ustawiony rozrząd były znaki na kółkach zębatych
-puchną tłoki chociaż wszystko wygląda na dobre ciśnienie cylinder1-28atm cylinder2-24atm
-złe ustawienie pompy
przed naprawą silnik pracował podobnie ale wszystko poszło na panewki
Z góry dziękuje
RE: brak mocy zetor k25
: 23 mar 2014, 22:37
autor: Grigs
Witam,
Może trzeba, dobrze odpowietrzyć układ paliwowy lub paliwo może być lewe*no*, to najczęstsze?
Odpowiedz:
-jak zapala, na zimnym i ciepłym?
-jak dodasz gazu, to jak się wkręca?, szybko, wolno i do tego np. bardzo dymi?
-czy bulgocze olej w silniku(wypluwa przez pokrywkę wlewu)?
-jakie masz aktualne ciśnienie oleju na wolnych i max obr. na zimnym i ciepłym silniku?
-robiłeś coś z pompą i wtryskami?
-woda ci nie bulgocze w chłodnicy, na zimnym silniku?
RE: brak mocy zetor k25
: 24 mar 2014, 20:36
autor: wilku6
Witam
Układ odpowietrzony a paliwo takie samo na którym jezdzi mój TDI
Odpowiedzi
-moim zdaniem odpala dobrze i tak i tak
-Teściu twierdzi że za wolno porównanie do c330
-olej nie wypływa przez korek lecz dosyć paruje jak jest cieply tzn podczas pracy
-cisnienie oleju 1atm wolne obroty i 3-4atm wysokie obroty ale chyba nie max
-w pompie wymienione 2 sekcje bo stare były różne od siebie
-wtryski czyszczone i założone nowe rozpylacze narazie takie jak w c330 ustawione na 125atm
-woda ani drgnie
-przy odkręconym drugim tłoku pierwszy pracuje elegancko
-kiedy zdjęliśmy wydech czuć z jednego ze idą cieple spaliny a z drugiego zimne tak jak by nie pracowal
Jak coś sobie przypomnę to dopisze
Pozdro:)
RE: brak mocy zetor k25
: 24 mar 2014, 22:05
autor: Grigs
Ciapki się szybciej wkręcają na obrotyi, gdyż mają inną komorę spalań i rodzaj wtrysku(wiem bo sam posiadam)biggrin
Zapominałem wcześniej dodać zapytania:
-jaką ustawiłeś długość szklanek popychaczy od pompy?, standardowo ma być na 51,5mm
-zmieniałeś zaworki zwrotne ze sprężynkami w pompie?, być może nie trzyma jedna sekcja, co skutkuje cofaniem się paliwa, przy zasysaniu wachy na sekcji?
-czy nie dymi na czarno, na wolnych obrotach(na zimnym silniku)?, jak pisałeś wcześniej jakby jeden baniak, hamował drugi??
Możesz zrobić test na przykładzie tego:
http://www.youtube.com/watch?v=_kWmdCaTU-I
odkręcając przewody paliwowe te od wtrysków, i patrząc czy paliwo będzie drgało na sekcjach
lub:
-wykręć wtryski z głowicy, po czym przykręć do przewodów paliwowych pompy
-dodaj gazu na FULL, następnie załącz odprężnik i kręć korbą, zobaczysz i usłyszysz jak wtryskują i pracują obie sekcje(przydałoby się sprawdzić jakie dawki są ustawione na sekcjach).
RE: brak mocy zetor k25
: 25 mar 2014, 22:46
autor: wilku6
-dlugosci szklanek narazie nie mam jak sprawdzic nie byly ustawiane przed zalozeniem pompy a czy ustawianie ich na 51,5mm to odrazu nada kont 30"?
-zaworki sa dobre wtryski trykaja obydwa nawet po 2 dniach wystarczy lekko przekrecic i podaja
-co do dymienia dodalem filmik sam ocen
https://www.youtube.com/watch?v=4F7uJTd ... e=youtu.be
sory za niezbyt profesjonalne nagrywanie
Pozdro Sławek
RE: brak mocy zetor k25
: 26 mar 2014, 13:31
autor: Grigs
Witam,
Wygląda, jakby jedna z sekcji przy dodaniu gazu w ogóle nie podawała paliwa,i jakby je odcinała.
-upewnij się czy rozrząd na zębatkach w silniku się zgadza?
-musisz sprawdzić te długości szklanek popychaczy!
-jak jest przestawiony rozrząd to jeszcze raz ustawić kąty wtrysków?
-a gdy to, nie to co wyżej, to pompa z powrotem do regulacji dawki paliwa.
RE: brak mocy zetor k25
: 26 mar 2014, 14:38
autor: drandrzej
weź 2 strzykawki ,wyjmij tłoczki, zaślep wylot ,podstaw pod wtryski i kręć korbą tak aż paliwo do połowy dojdzie - wówczas odczytasz ile daje która sekcja i gdzie regulować
prymitywna metoda bardziej oszacowania niż pomiaru ale przy małej stzrykawce daje pogląd
inna spr że jak wtryski wyjmiesz to żal byłoby ciśnienia nie zbadać - raz na sucho raz po wstrzyknięciu oleju na tłok , coś juz z tego się wywnioskuje
bo rozumiem że ustawienie kąta wtrysku i rozrząd już zbadany
RE: brak mocy zetor k25
: 26 mar 2014, 17:26
autor: wilku6
-rozrząd był ustawiony na znaki które były na kółkach lecz nie jestem tera pewny czy to były oryginalne znaki czy ktoś jakąś sztukaterie zrobił?
-ciśnienie sprawdzone na sucho i z olejem na sucho 24atm-tlok2 i 28atm-tlok1 z olejem 30atm-tlok2 i 33atm-tlok1
-kont wtrysku ustawiany na zaznaczenie na kole zamachowym oryginalnie było 15" ale zrobiliśmy tez 30"
RE: brak mocy zetor k25
: 26 mar 2014, 21:34
autor: drandrzej
koło rozrządu da się ustawić na wałku w 2 pozycjach odwroconych o 180 stopni - ale sprawdzę to jeszcze
zbadaj ilości paliwa
gdzieś musi byc błąd
RE: brak mocy zetor k25
: 02 kwie 2014, 23:09
autor: wilku6
-tak górne koło można obrócić o 180 stopni ale to nie zmieni pracy gdyż pompa jest na tym samym walku
-jak będę miał chwile to zbadam ilość paliwa
-błąd gdzieś musi buc tylko jeszcze nie zlokalizowany My jak go kopiliśmy już tak chodził i co jakiś czas znajdujemy jakieś dziwne przeróbki bez pomyślunku ale cóż pomału pomału i będzie śmigało
Witam ciągnik naprawiony winna była prowadnica tłoczka sekcji duży luz powodował ze jeden tłok dostawał gazu a drugi z opóźnieniem
do tego wasze rady
-długości szklanek na 51,5mm
-paliwo ustawiane na strzykawki żeby obydwa chodziły jednakowo
-a na dodatek dorobiłem sobie korbę bo nie mieliśmy
Dzięki za pomoc w niedziele po naprawach od razu poszedł w pole i z pługiem 2 skibowym nawet nie zaprotestował tak jak to robił wcześniej, a wczoraj(we wtorek) obsadziliśmy ziemniaki cały dzień pracy bez problemu jedyna wada wyciek oleju z pod regulatora(pomiędzy silnikiem a regulatorem) pozdro i jak będę miał okazje to wrzucę jakiś filmik z pracy:D
https://www.youtube.com/watch?v=tBh54sH ... e=youtu.be jutro wruce jeszcze jeden Pozdro*clap*