S231 prośba o pomoc
: 28 mar 2014, 16:38
Witam.
Mojego Sam-a odziedziczyłem kilka lat temu. Jeżdżę nim sporadycznie 2-3 razy w roku. Silnik to S231 zdaje się że 15, ustawiony tak , że z przodu odprężnik a korba po prawej stronie (patrząc od przodu).
Mam kilka pytań takich eksploatacyjnych. Może ktoś zechce pomóc:
1. Koła przednie 5.60- 15 Stomil. Chciałbym je wymienić na nowe. Dętkę pewnie dokupię natomiast patrząc po stronach intern. nie mogę znaleźć takiej opony. Czy ktoś ma może takie? I na jakie je wymienić?
2. Dwa lata temu jedna z zaślepek w głowicy puściła wodę, dobrze że pod domem a nie gdzieś dalej. Założyłem nową (na silikonie + zakleiłem klejem do metalu), wymieniłem olej. Czy te zaślepki są niezbędne? Bo może można by je dla pewności zaspawać? Są nawet jakieś elektrody do żeliwa.
3. Pokrętło co podaje dawkę paliwa na początku rozruchu nie odbija. Przykręcony jest 2 śrubami na uszczelce do korpusu silnika. Jak na razie to tak jeżdżę ale czy można tak dłużej? Ewentualnie jak to po kolei naprawić?
4. Przy temp. zewn np. 15 st. nie zapali na zimno. Muszę zalać go gorącą wodą i chwilę poczekać. W związku z tym, od razu można zalać gorącą (wrzącą?) wodą? Czy ma to wpływ na kadłub silnika? Nic nie pęknie? Czy stopniowo: najpierw ciepłą, spuścić i bardziej gorącą zalać. Może ma to związek z pkt. 3 tzn. zablokowanym pokrętłem.
Pozdrawiam
Mojego Sam-a odziedziczyłem kilka lat temu. Jeżdżę nim sporadycznie 2-3 razy w roku. Silnik to S231 zdaje się że 15, ustawiony tak , że z przodu odprężnik a korba po prawej stronie (patrząc od przodu).
Mam kilka pytań takich eksploatacyjnych. Może ktoś zechce pomóc:
1. Koła przednie 5.60- 15 Stomil. Chciałbym je wymienić na nowe. Dętkę pewnie dokupię natomiast patrząc po stronach intern. nie mogę znaleźć takiej opony. Czy ktoś ma może takie? I na jakie je wymienić?
2. Dwa lata temu jedna z zaślepek w głowicy puściła wodę, dobrze że pod domem a nie gdzieś dalej. Założyłem nową (na silikonie + zakleiłem klejem do metalu), wymieniłem olej. Czy te zaślepki są niezbędne? Bo może można by je dla pewności zaspawać? Są nawet jakieś elektrody do żeliwa.
3. Pokrętło co podaje dawkę paliwa na początku rozruchu nie odbija. Przykręcony jest 2 śrubami na uszczelce do korpusu silnika. Jak na razie to tak jeżdżę ale czy można tak dłużej? Ewentualnie jak to po kolei naprawić?
4. Przy temp. zewn np. 15 st. nie zapali na zimno. Muszę zalać go gorącą wodą i chwilę poczekać. W związku z tym, od razu można zalać gorącą (wrzącą?) wodą? Czy ma to wpływ na kadłub silnika? Nic nie pęknie? Czy stopniowo: najpierw ciepłą, spuścić i bardziej gorącą zalać. Może ma to związek z pkt. 3 tzn. zablokowanym pokrętłem.
Pozdrawiam