Strona 1 z 1
Ford-1900 4WD
: 07 maja 2014, 6:53
autor: Andrzej38
Witam posiadam Forda 1900 z 82 roku jest to mały ciągniczek 38KM i mam problem z temperaturą tj.szybko łapie temperaturę 100 stopni w pługu czy glebogryzarce lub inny sprzęt,próbowałem wyjmować termostat bez zmian,chłodnica jest cała gorąca,wody w oleju nie ma,ciekawostka jest taka gdy podniosę klapę silnika mogę robić cały dzień a temperatura nie przekracza 95 stopni.Czy ktoś może rozwiązać tą zagadkę .Ja stawiam na pompę wody,proszę o wypowiedzi.
RE: Ford-1900 4WD
: 07 maja 2014, 7:16
autor: krakerss
ile łopat ma wentylator na chłodnicy ? może taka jest przypadłość tych maszyn i wystarczy co nieco poprawić i będzie git
RE: Ford-1900 4WD
: 07 maja 2014, 7:33
autor: Wicher
Do sprawdzenia jest:
1. pompa wody-może mieć plastikowy wirnik który się po prostu ukręcił i sobie tam leży
2. termostat-może się nie otwierać (trzeba wyjąć i sprawdzać bez)
3. drożność wszystkich przewodów, zalecam pracę na sodzie albo na occie
Jeśli to się nie poprawi to układ trzeba zalać płynem, płyn ma wyższą temperaturę wrzenia i lepiej odprowadza ciepło....
RE: Ford-1900 4WD
: 07 maja 2014, 8:09
autor: Marian1231973
Pokaż swój ciągnik.
RE: Ford-1900 4WD
: 08 maja 2014, 14:24
autor: Andrzej38
Układ zalany płynem,wcześniej od kamieniałem sodą ,octem itp.Wiatrak jest 6-cio łopatowy,jaki wirnik w pompie to nie wiem czy plastik czy metal bo jeszcze nie rozbierałem,kwestię termostatu też przetestowałem na wszystkie sposoby,robiłem pomiar płynu w chłodnicy termometrem przy 70-ciu stopniach no i zgadza się.Już nie mam pojęcia co zrobić.
RE: Ford-1900 4WD
: 08 maja 2014, 14:47
autor: krakerss
nie było gmerane przy zapłonie ??
RE: Ford-1900 4WD
: 08 maja 2014, 15:05
autor: Andrzej38
Nie mam pojęcia jak go kupiłem dwa lata temu to zawsze tak było ale jest to możliwe bo poniżej 50 stopni bez grzania świec bardzo ciężko pali i pierwsze 3-4 obroty po zapaleniu to taki stukot jakby smok nie zassał oleju.
RE: Ford-1900 4WD
: 08 maja 2014, 21:08
autor: krakerss
Jak dal mnie to temat hałasu z silnika to inna bajka. Swoją drogą masz jakiś wskaźnik ciśnienia co on na to ? w trakcie rozruchu i zaraz po. Kąt wtrysku ? dawka ? itd itp ogólnie zapłon. Niech ktoś to zobaczy kto zna taki rodzaj silnika znaki, diesel jak ma źle ustawiony zapłon grzeje się bardzo szybko a niejednokrotnie nie słychać tego po pracy silnika że jest coś nie tak.
RE: Ford-1900 4WD
: 10 maja 2014, 14:57
autor: Andrzej38
Masz rację `Krakers najlepiej wezmę fachowca od ciągników i zobaczymy diagnozę,napiszę jaka była przyczyna dzięki.
krakerss napisał/a:
ile łopat ma wentylator na chłodnicy ? może taka jest przypadłość tych maszyn i wystarczy co nieco poprawić i będzie git
Wiatrak jest sześcio łopatowy,dzisiaj sprawdzałem i działa w dwie strony w iedną stronę dmucha na silnik a w drugą na chłodnicę.
RE: Ford-1900 4WD
: 10 maja 2014, 16:25
autor: warsztat777
witam możesz mieć za szybki kąt wtrysku stąd mogą być te stuki przy odpaleniu może również chłodnice dopadła starość i nie potrafi wychłodzić silnika pozdro .napisz co było
RE: Ford-1900 4WD
: 11 maja 2014, 8:47
autor: Andrzej38
warsztat777 napisał/a:
witam możesz mieć za szybki kąt wtrysku stąd mogą być te stuki przy odpaleniu może również chłodnice dopadła starość i nie potrafi wychłodzić silnika pozdro .napisz co było
Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi napewno napiszę jaka była przyczyna.