Strona 1 z 2

Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 20:20
autor: Sernikvip
Mam problem z wyciem czegoś w t-25. Została wymieniona obudowa skrzyni oraz dwa nowe tryby. Co może być powodem tak głośnego wycia? Proszę o pomoc. Ponizej znajduje się film z jazdy ciagnikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=rBOCJvz20JU

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 20:35
autor: grzegorz 1969
Więcej szczegółów podaj, jakie tryby, jaka obudowa, bo chyba nie całej skrzyni, może mechanizmu różnicowego, dużo części jest marnej jakości mała dokładność obróbki i tryby wyją lub zły montaż, ale podaj co wymieniłeś.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 20:54
autor: Ursus
Powodem wycia może być to, że wymieniłeś tryby nie od pary - i dlatego teraz gdy współpracuje jeden używany i jeden nowy ze sobą - to wyją.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:04
autor: mikotajl
jeśli chodzi o wycie Władimirca po wymianie kół zębatych zazwyczaj powodem tego jest nie równa liczba zębów różni producenci różnie produkują :) i przez to skrzynia może wyć :) rzadko kto o tym wie i dlatego nikt na to nie zwraca przy kupnie uwagi :)

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:06
autor: Sernikvip
grzegorz 1969 napisał/a:
Więcej szczegółów podaj, jakie tryby, jaka obudowa, bo chyba nie całej skrzyni, może mechanizmu różnicowego, dużo części jest marnej jakości mała dokładność obróbki i tryby wyją lub zły montaż, ale podaj co wymieniłeś.
Obudowa była wymieniana całej skrzyni. Tryby wymienione były ze skrzyni. Mogę zrobić zdjecia starych trybów. Ja nie robiłęm tej skrzyni tylko "mechanik",ale przed wymianą tej obudowy i trybów było tak samo no może trochę lepiej ale teraz jak widac na filmie jest bardzo głośnio..

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:08
autor: Bolszewik
Stawiam na satelity ....

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:09
autor: Sernikvip
mikotajl napisał/a:
jeśli chodzi o wycie Władimirca po wymianie kół zębatych zazwyczaj powodem tego jest nie równa liczba zębów różni producenci różnie produkują :) i przez to skrzynia może wyć :) rzadko kto o tym wie i dlatego nikt na to nie zwraca przy kupnie uwagi :)
No fakt nie zwróciłem na to uwagi,ale żeby tak mocno to było słychać ?
Bolszewik napisał/a:
Stawiam na satelity ....
Satelity a co to takiego jest ? Bo ja nie naprawdę nie wiem *bye*

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:14
autor: mikotajl
to raczej to będzie na 100 % plus może źle wyregulowany luz to wszystko sumując sie może dać taki właśnie efekt :)

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:20
autor: Sernikvip
mikotajl napisał/a:
to raczej to będzie na 100 % plus może źle wyregulowany luz to wszystko sumując sie może dać taki właśnie efekt :)
Musiałbym się dowiedzieć czy więcej jest tych zębów na trybie,ale nie mam za bardzo jak.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:23
autor: mikotajl
jedyny na to sposób to ściągnięcie dekla skrzyni biegów :) ale to bardzo dużo roboty :)

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:25
autor: Sernikvip
mikotajl napisał/a:
jedyny na to sposób to ściągnięcie dekla skrzyni biegów :) ale to bardzo dużo roboty :)
Niestety nie da sie bo ten tryb jest od dołu skrzyni -.- jedyny sposób to pojechać do gościa który sprzedał mi tryb i policzyć ile ma zębów.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:25
autor: damber
Jak więcej zębów... Jeśli by tak było, to masz większą średnicę tryba i byś go na oś nie wsadził, no chyba, że do pary wymieniałeś i teraz masz inne przełożenie :D

Sprawdź luz na ataku względem koła talerzowego, bo jeśli tam będzie za dużo, to jak się rozpędzisz i zaczniesz hamować silnikiem, to będzie wyło i to jeszcze jak!

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:29
autor: Sernikvip
damber napisał/a:
Jak więcej zębów... Jeśli by tak było, to masz większą średnicę tryba i byś go na oś nie wsadził, no chyba, że do pary wymieniałeś i teraz masz inne przełożenie :D

Sprawdź luz na ataku względem koła talerzowego, bo jeśli tam będzie za dużo, to jak się rozpędzisz i zaczniesz hamować silnikiem, to będzie wyło i to jeszcze jak!
Okej.. Tylko jakbyś mi wytłumaczył tak trochę bardziej prosto jak sprawdzić ten luz to byłybym wdziećzny. Nie wiem co to jest "atak" i "koło talerzowe"

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:34
autor: mikotajl
podobnie jest w ursus c360 w zwolnicy duże koło zębate od c360 ma 56 zębów a od 4011 i c355 55 :) tak samo jest na półośce od c360 ma 11 zębów a od 4011 i c355 10 :) jeśli ktoś pomiesza te zęby lub założy jedną zwolnice od c360 a drugą od 4011 może to spowodować wycie :) w tym przypadku jest tak samo :) nie mówie oczywiście że w tym przypadku jest tak samo bo nie składałem tej skrzyni więc nie mogę dokładnie tego stwierdzić :)



a i jeszcze wspominałeś że tą skrzynie było wcześniej przed remontem słychać :) i moje pytanie brzmi czy wcześniej była kiedyś skrzynia robiona ?? :)

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:36
autor: damber
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... O0JXN_EIKA

To duże koło, to koło talerzowe, a to małe zwane często kołem atakującym. To są koła zębate mechanizmu różnicowego i jak mają za duży luz między zębny, to zaczyna się wycie. Nie wiem jak we Władku ustawia się luz, ale raczej też na "gazetę" i powinno być OK.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:40
autor: Sernikvip
takie oto tryby zostały wymienione:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f3 ... 69dbc.html

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:40
autor: damber
mikotajl napisał/a:
podobnie jest w ursus c360 w zwolnicy duże koło zębate od c360 ma 56 zębów a od 4011 i c355 55 :) tak samo jest na półośce od c360 ma 11 zębów a od 4011 i c355 10 :) jeśli ktoś pomiesza te zęby lub założy jedną zwolnice od c360 a drugą od 4011 może to spowodować wycie :) w tym przypadku jest tak samo :) nie mówie oczywiście że w tym przypadku jest tak samo bo nie składałem tej skrzyni więc nie mogę dokładnie tego stwierdzić :)



a i jeszcze wspominałeś że tą skrzynie było wcześniej przed remontem słychać :) i moje pytanie brzmi czy wcześniej była kiedyś skrzynia robiona ?? :)
Ale musisz wymienić oba koła ze zwolnicy, bo inaczej nie wsadzisz dużego koła od 60'ki do zwolnicy 40'ki jak koła na półośce nie zmienisz. Odwrotnie się da, czyli do 60'ki wpakujesz większe kolo od 40'ki, ale luz między zębny będzie o wiele za duży i dlatego będzie wyło.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:44
autor: marek
Ja bym podniósł raz jedno a raz drugie koło i zakręcił za to koło co jest w powietrzu.Skrzynia na luzie. Przy tak głośnej pracy przekładni na pewno usłyszysz w którym miejscu wyje. Dla mnie to typowe wycie zwolnicy.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:46
autor: Sernikvip
marek napisał/a:
Ja bym podniósł raz jedno a raz drugie koło i zakręcił za to koło co jest w powietrzu.Skrzynia na luzie. Przy tak głośnej pracy przekładni na pewno usłyszysz w którym miejscu wyje. Dla mnie to typowe wycie zwolnicy.
Był podniesiony cały tył ciagnika i i został on odpalony i nic nie było słychać za bardzo.

RE: Wyjący problem. T-25

: 21 lip 2014, 21:59
autor: papiszon
Czyżby mechanior wymienił tylko tryby uszkodzone? Po jednym z pary? Nic dziwnego, że wyje. Nowy ze starym (zużytym) nie będą współgrać dobrze i przez to wycie. Tryby wymienia się parami.*pray*
Był podniesiony cały tył ciagnika i i został on odpalony i nic nie było słychać za bardzo.
Bez obciążenia może nie być słychać.