Silniki stacjonarne w Ciechanowcu.
: 29 sie 2014, 22:19
Z zainteresowaniem przeczytalem artykul Pana Marka o silnikach stacjonarnych z dzialu Muzeum Nie wiem czy mozna dodac w jakis sposob komentarz do ww.artykulu,wiec napisalem ten post.
Pomimo bliskiego sasiedztwa z NMR Szreniawa, bardzo duzym sentymentem darze Ciechanowiec,nie chcialbym wymieniac powodow dlaczego,bo nie to jest trescia mojego postu.
Wiele aspektow dzialania personelu Muzeum jest widocznych nawet dla niewtajemniczonych,moze ogranicze sie do tylko do tego ze Muzeum w Ciechanowcu przejawia bardzo duza aktywnosc,na przestrzeni lat 2005 do obecnie widac bardzo duzy odskok jakosciowy w porownaniu ze stanem zbiorow, podczas moich pierwszych odwiedzin w kwietniu 2005.
Kolejnym bardzo milym akcentem jest zupelnie inna atmosfera jaka tworza pracownicy,doswiadczylem tego za kazdym przyjazdem.Mam kilkanascie zdjec tytulowych silnikow,wykonanych w 2005 roku,musze zeskanowac i umiescic w tym temacie.
Bardzo zainteresowal mnie silnik Pionier,mam tez silnik z tej wytworni,bardzo podobny,moze nawet wielkoscia (w sumie to moj najwiekszy silnik z poziomym ulozeniem cylindra i dwoma kolami zamachowymi),jest tylko skromniejszy wygladem,poniewaz mam nowszy model i nie posiada on juz tej pieknej ,,galanterii,, w postaci zewnetrznej pompy olejowej systemu Bosch,zespolu miedzianych rurek i bardzo ladnego odlewu ,,dekla,, z logo firmy na tyle skrzynii korbowej.
Problem w tym ze jak dotad nikt nie dysponuje wyczerpujaca wiedza na temat historii,produkcji firmy VMG.
Chcac dowiedziec sie czegokolwiek na temat mojego Pioniera odwiedzilem kilku niemieckich kolekcjonerow,min znanego G.Wernera z Lubben,zamiescilem post na Standmotor de. i jak dotad po uplywie 5 lat nadal niewiele wiem.
Wspomnianego silnika z powodu braku czasu nawet nie rozmontowalem aby zmierzyc skok i srednice tloka-dysponuje tylko wymiarem srednicy kol zamachowych:680mm,oraz szacunkowa waga: ponad 1000kg-tutaj prosba do autora artykulu o udostepnienie posiadanych wyniarow,wagi ewent.innych danych na temat.
Zbiory muzeum sa rzeczywiscie bardzo ciekawe,widac ze zwrocono uwage na silniki stacjonarne,ktore sa jakos niezauwazane i chyba niedoceniane jako eksponaty.Stan liczebny 34 szt. silnikow jest rzeczywiscie imponujacy,ale jest w Polsce takie miejsce,ktore mam okazje czesto odwiedzac,gdzie wlasciciele posiadanej kolekcji silnikow sa bardzo skromnymi ludzmi,niebywale obeznanymi w temacie,a jakosc i ilosc wytworcow reprezentowanych w zbiorach(skupili sie na silnikach polskiej produkcji) jest po prostu oszalamiajaca,nawet liczebnie przewyzsza to co ma Ciechanowiec.
[/IMG]
http://imageshack.us/a/img69/7746/pionier3.jpg[/IMG]
http://imageshack.us/a/img803/3523/pionier1.jpg[/IMG]
Schwungrad durchmesser-680mm.
Zuletzt geändert von Pawel am Di 30. Apr 2013, 17:42, insgesamt 1-mal geändert.
Pomimo bliskiego sasiedztwa z NMR Szreniawa, bardzo duzym sentymentem darze Ciechanowiec,nie chcialbym wymieniac powodow dlaczego,bo nie to jest trescia mojego postu.
Wiele aspektow dzialania personelu Muzeum jest widocznych nawet dla niewtajemniczonych,moze ogranicze sie do tylko do tego ze Muzeum w Ciechanowcu przejawia bardzo duza aktywnosc,na przestrzeni lat 2005 do obecnie widac bardzo duzy odskok jakosciowy w porownaniu ze stanem zbiorow, podczas moich pierwszych odwiedzin w kwietniu 2005.
Kolejnym bardzo milym akcentem jest zupelnie inna atmosfera jaka tworza pracownicy,doswiadczylem tego za kazdym przyjazdem.Mam kilkanascie zdjec tytulowych silnikow,wykonanych w 2005 roku,musze zeskanowac i umiescic w tym temacie.
Bardzo zainteresowal mnie silnik Pionier,mam tez silnik z tej wytworni,bardzo podobny,moze nawet wielkoscia (w sumie to moj najwiekszy silnik z poziomym ulozeniem cylindra i dwoma kolami zamachowymi),jest tylko skromniejszy wygladem,poniewaz mam nowszy model i nie posiada on juz tej pieknej ,,galanterii,, w postaci zewnetrznej pompy olejowej systemu Bosch,zespolu miedzianych rurek i bardzo ladnego odlewu ,,dekla,, z logo firmy na tyle skrzynii korbowej.
Problem w tym ze jak dotad nikt nie dysponuje wyczerpujaca wiedza na temat historii,produkcji firmy VMG.
Chcac dowiedziec sie czegokolwiek na temat mojego Pioniera odwiedzilem kilku niemieckich kolekcjonerow,min znanego G.Wernera z Lubben,zamiescilem post na Standmotor de. i jak dotad po uplywie 5 lat nadal niewiele wiem.
Wspomnianego silnika z powodu braku czasu nawet nie rozmontowalem aby zmierzyc skok i srednice tloka-dysponuje tylko wymiarem srednicy kol zamachowych:680mm,oraz szacunkowa waga: ponad 1000kg-tutaj prosba do autora artykulu o udostepnienie posiadanych wyniarow,wagi ewent.innych danych na temat.
Zbiory muzeum sa rzeczywiscie bardzo ciekawe,widac ze zwrocono uwage na silniki stacjonarne,ktore sa jakos niezauwazane i chyba niedoceniane jako eksponaty.Stan liczebny 34 szt. silnikow jest rzeczywiscie imponujacy,ale jest w Polsce takie miejsce,ktore mam okazje czesto odwiedzac,gdzie wlasciciele posiadanej kolekcji silnikow sa bardzo skromnymi ludzmi,niebywale obeznanymi w temacie,a jakosc i ilosc wytworcow reprezentowanych w zbiorach(skupili sie na silnikach polskiej produkcji) jest po prostu oszalamiajaca,nawet liczebnie przewyzsza to co ma Ciechanowiec.
[/IMG]
http://imageshack.us/a/img69/7746/pionier3.jpg[/IMG]
http://imageshack.us/a/img803/3523/pionier1.jpg[/IMG]
Schwungrad durchmesser-680mm.
Zuletzt geändert von Pawel am Di 30. Apr 2013, 17:42, insgesamt 1-mal geändert.