S301d stuki
: 14 wrz 2014, 16:54
Witam (po raz pierwszy zresztą),
kupiłem jakiś czas temu takiego SAMa. Był ponoć "po remoncie", który oznaczał chyba głównie malowanie. Sam trochę grzebię, ale to mój pierwszy traktor więc proszę o wyrozumiałość
.

No ale do rzeczy: krótki opis wynalazku:
- silnik S301 (wg tabliczki) z 1963 roku przerobiony na S301d (średnica cylindra). Strasznie lał olejem (pouszczelniałem), pływały obroty i ciężko palił (wymieniłem pompę, stara była strasznie wyjechana i ustawiłem m.in wg instrukcji z tego forum - dzięki). Teraz pali OK oprócz stukotu, który słychać na filmiku (na dole). Na wale rozrządu jest ok. 0,5 cm luzu. Taki chyba nie jest dopuszczalny? W kilku wątkach pojawiał się problem - generalnie trzeba odkręcać dekiel, czego jeszcze nie zrobiłem.
- skrzynia biegów + sprzęgło (ponoć) z Opla Olympii 1945. Faktycznie ma loga Opla. Naprawiliśmy wodzik i przenitowaliśmy sprzęgło (okładzina ze złomu, ale całkiem niezła, teraz mam Valeo bodaj z audi
),

- most Żuka. Stary był zmielony więc za niewielkie pieniądze znalazłem inny. Pompa hamulcowa odzyskała żywot po zastosowaniu zestawu naprawczego z Allegro (w starej przestał istnieć tłoczek)
- między skrzynią a mostem jest przekładnia, nie wiem od czego. Kolega twierdzi, że z pompy do gnojowicy.
- maska była od C328 (podcięta), znalazłem na giełdzie od Eichera, wygląda jakby ładniej, zresztą jak skończę mechaniczny remont to chciałbym SAMa stylizowac w tym kierunku.
- koła tył od MTZta (chyba, tyle, że tam były przednimi). Przód bodaj od Syreny. Przekładnia nie wiem od czego.
Silnik po wymianie pompy chodzi równo, niepokoi mnie tylko dźwięk jak w poniższym filmiku (dźwięk dość podłej jakości, ale chyba słychać o co chodzi). Na początku myślałem że to gdzie obudowy, maski itd., ale pochodzi ze środka:
https://www.youtube.com/watch?v=wVGRpAvhJr4
Drugi filmik (równie podłym sprzętem, ale może ktoś coś więcej odszyfruje): https://www.youtube.com/watch?v=0x54Orkh644
I jeszcze jedno pytanie: widziałem, że niektóre S301d mają przelew od wtryskiwacza i pompy, inne nie. Od czego to zależy? Mój miał, ale przy okazji przenoszenia baku go zlikwidowałem. Chyba przywrócę, bo pojawiają się wycieki ropy przy wtryskiwaczu (mimo uszczelek miedzianych).
Pozdrawiam,
Przemek
kupiłem jakiś czas temu takiego SAMa. Był ponoć "po remoncie", który oznaczał chyba głównie malowanie. Sam trochę grzebię, ale to mój pierwszy traktor więc proszę o wyrozumiałość


No ale do rzeczy: krótki opis wynalazku:
- silnik S301 (wg tabliczki) z 1963 roku przerobiony na S301d (średnica cylindra). Strasznie lał olejem (pouszczelniałem), pływały obroty i ciężko palił (wymieniłem pompę, stara była strasznie wyjechana i ustawiłem m.in wg instrukcji z tego forum - dzięki). Teraz pali OK oprócz stukotu, który słychać na filmiku (na dole). Na wale rozrządu jest ok. 0,5 cm luzu. Taki chyba nie jest dopuszczalny? W kilku wątkach pojawiał się problem - generalnie trzeba odkręcać dekiel, czego jeszcze nie zrobiłem.
- skrzynia biegów + sprzęgło (ponoć) z Opla Olympii 1945. Faktycznie ma loga Opla. Naprawiliśmy wodzik i przenitowaliśmy sprzęgło (okładzina ze złomu, ale całkiem niezła, teraz mam Valeo bodaj z audi


- most Żuka. Stary był zmielony więc za niewielkie pieniądze znalazłem inny. Pompa hamulcowa odzyskała żywot po zastosowaniu zestawu naprawczego z Allegro (w starej przestał istnieć tłoczek)
- między skrzynią a mostem jest przekładnia, nie wiem od czego. Kolega twierdzi, że z pompy do gnojowicy.
- maska była od C328 (podcięta), znalazłem na giełdzie od Eichera, wygląda jakby ładniej, zresztą jak skończę mechaniczny remont to chciałbym SAMa stylizowac w tym kierunku.
- koła tył od MTZta (chyba, tyle, że tam były przednimi). Przód bodaj od Syreny. Przekładnia nie wiem od czego.
Silnik po wymianie pompy chodzi równo, niepokoi mnie tylko dźwięk jak w poniższym filmiku (dźwięk dość podłej jakości, ale chyba słychać o co chodzi). Na początku myślałem że to gdzie obudowy, maski itd., ale pochodzi ze środka:
https://www.youtube.com/watch?v=wVGRpAvhJr4
Drugi filmik (równie podłym sprzętem, ale może ktoś coś więcej odszyfruje): https://www.youtube.com/watch?v=0x54Orkh644
I jeszcze jedno pytanie: widziałem, że niektóre S301d mają przelew od wtryskiwacza i pompy, inne nie. Od czego to zależy? Mój miał, ale przy okazji przenoszenia baku go zlikwidowałem. Chyba przywrócę, bo pojawiają się wycieki ropy przy wtryskiwaczu (mimo uszczelek miedzianych).
Pozdrawiam,
Przemek