Strona 1 z 1
Belarus as 310
: 01 paź 2014, 17:09
autor: Belarus
Witam panowie,
Ma ktoś jakiekolwiek informacje na temat belarusa as 310? To wersia na USA, u nas to chyba odpowiednik t 30, tak mi się zdaje. Jakieś dane techniczne, instrukcja może? Za ile taki sprzęt można nabyć?
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 17:33
autor: KECZO
Nawet nie T-30, a VTZ 2048. Ogólnie taki Władek na wypasie: 3 cylindry, przedni napęd, wspomaganie kierownicy, sprzęgło dwustopniowe, regulacja kierownicy jak w MTZ-tach

Niestety z literaturą do niego jest bardzo ciężko. Udało mi się coś takiego znaleźć ale tylko w jeżyku rosyjskim.
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 18:01
autor: Belarus
Dzięki Keczo, jesteś wielki..

Ile ten wladek ma mocy?
Widziałem gdzieś na YT filmik z belarusem as310 i to był właściwie normalny władek (2 cylindry) tylko z napędem na przód, stąd myślałem że to T30
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 18:48
autor: Grigs
Na bazie vtz-ta był polski pronar żubroń 2048.
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 19:48
autor: Belarus
Jeszcze jedno pytanie: jak tam jest załączany przód?
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 20:07
autor: KECZO
Z tego co pamiętam to chyba nie ma tam możliwości wyłączenia przedniego napędu.
Co do liczby cylindrów to przepraszam, faktycznie 310 - tka ma tylko dwa

RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 20:56
autor: Belarus
Aaa czyli jednak.... a już się cieszyłem...
Czyli że przód ciągnie cały czas? Trochę do d...y..
A z mocą jak? Dostałem informację że ten egzemplarz ma trzy cylindry i coś około 35 koni. Coś mi się nie zgadza bo trzycylindrowce miały ponad 40 koni a t30 (310) właśnie 35. Jak oni uzyskali taką moc ze zwykłego silnika wladka? Większa dawka paliwa i obroty?
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 21:08
autor: KECZO
Zapewne zwiększyli moc własnie w ten sposób o którym piszesz. Mogli też popracować nad dopracowaniem kanałów w głowicy oraz pobawić się fazami rozrządu.
Co do tego przedniego napędu to jeszcze przejrzę katalog części od VTZ 2048 i sprawdzę czy jest tam jakieś sprzęgło odłączające przedni dyfer.
Z tą mocą to i tak zależy wg jakiej normy był wykonywany pomiar - DIN czy SAE. Przy tej drugiej moc jest trochę wyższa ponieważ silnik pracuje bez osprzętu tj, alternatora, pompy wody (wentylatora) itd.
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 21:19
autor: krypton
Rosjanie mają jeszcze swoją normę według której mierzą moc silników - GOST. Według tej normy n.p. Wołga Gaz 24 miała 105 KM a według DIN miała 95KM. Nie podejrzewam jednak że Rosjanie (czyt. WNP + Białoruś) w eksportowanych egzemplarzach podawaliby moc według swojej normy. Moc raczej jest podana według przyjętej w Europie normy DIN.
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 21:20
autor: Belarus
Mhmm zgadza się wg SAE władek ma chyba 30 kucy..

Niemniej jednak ten 4x4 ma większą moc.
Słyszałem kiedyś że jakiś rusek (z tych większych - nie wiem jaki model) miał napęd na przód załączany automatycznie - jak tylne koła zaczynały się ślizgać
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 21:32
autor: KECZO
Ten patent z automatycznym załączaniem przedniego napędu był chyba w MTZ 82, ale nie jestem pewien.
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 22:07
autor: z_daro
O takiego chodzi?:
https://www.youtube.com/watch?v=PuA6Xr_f4Y4
Fajne rozwiązanie sprzęgło na 2 dźwignie do 2 stopni:)
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 22:18
autor: Belarus
Nie zupełnie, właściwie to samo tylko z napędem na 4.
coś jak
http://www.youtube.com/watch?v=CFYI4QMtkos
tylko bez tura
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 22:35
autor: pop
Zawsze podziwiam fantazyjne dywagacje nt,Władymirca.Zamiast wklepać w google co trzeba i dowiedzieć się w ciągu pięciu minut,że Belarus 310,to odpowiednik t-30 prowadzi się dziecinne dyskusje.W ramach samokształcenia dobrze też dowiedzieć się o amerykańskich normach ASA i SAE oraz niemieckiej DIN.Taka wiedza pozwoli na zawsze rozwiązać filozoficzne rozważania"ile Władymirec ma koni".Pozdrawiam Dyskutantów i życzę owocnych wypowiedzi na temat...no właśnie...czego?
RE: Belarus as 310
: 01 paź 2014, 22:54
autor: Belarus
Więc zacznij również czytać ze zrozumieniem, zamiast podziwiać fantazyjne dywagacje tylko. Od pierwszego mojego postu.
Nie chce mi się tłumaczyć wszystkiego od nowa.
RE: Belarus as 310
: 02 paź 2014, 2:10
autor: KECZO
pop, widzę że jesteś w temacie lepiej obeznany ode mnie, mam pytanko.
Jak w tych nowszych Wladimircach rozwiązano system sprzęgła dwustopniowego? Jak przeglądałem schematy skrzyni biegów to prawie nie rożni się ona niczym od standardowej skrzyni T-25. Za to wydawało mi się że napęd wałka WOM został wyprowadzony z tulei napędu pompy hydrauliki która była z kolei połączona nie z pokrywą sprzęgła a z drugą tarczą sprzęgłową. Dobrze rozumuję?
RE: Belarus as 310
: 02 paź 2014, 20:26
autor: Bolszewik
Przedni napęd załącza się gdy wciskamy blokadę dyferencjału.
Co do pomiarów mocy silników to Rosjanie podobnie jak Amerykanie podają czasami moc gołego silnika. Tzn. Silnik bez wentylatora, alternatora, tłumika .... Wtedy silnik od T-25 ma 30KM. Oczywistym jest że taki silnika nie ma prawa pracować. Pisze to wyraźnie w instrukcji >> moc silnika << nie ciągnika.
https://www.youtube.com/watch?v=CFYI4QMtkos
Minuta 2,34 - brak biegów pełzających z tego wniosek że tamtędy poszedł drugi stopień sprzęgła. (Biegi pełzające są tylko do przodu gdyż działają na tym samym trybie co WOM).
RE: Belarus as 310
: 02 paź 2014, 20:50
autor: pawel807
Macie schemat jak działa 2 stopień sprzęgła w Władku. Jak czytam niektóre posty to mnie krew zalewa, ale cóż.
https://picasaweb.google.com/1167291882 ... 4388651026
https://picasaweb.google.com/1167291882 ... 6429716642
https://picasaweb.google.com/1167291882 ... 018896434
Przedni napęd w Władimrcu jest załączany automatycznie, czyli jak ktoś napisał poprzez poślizg tyln
ych kół, nie żadną dźwignia do blokady.
Linki umieszczamy w znacznikach .