Strona 1 z 1

Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 10:57
autor: colt
Ostatnio rozpocząłem remont dwusuwa i pierwszy problem, łożyska skośne, kulkowe na wale typ l-25. Mam pytanie, czy można je zastąpić normalnymi łożyskami?. W zasadzie siły wzdłużne nie występują ,więc nie widzę sensu stosowania skośnych. Co o tym Myślicie?. Dodam jeszcze że jest to silnik od traktorka Irus.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 12:00
autor: Wicher
Pewnie chodzi o regulację łożysk na wale - nie ma przypadkiem podkładek regulacyjnych z jednej/dwóch stron karteru w gniazdach łożysk? Jak najbardziej możesz spróbować dobrać normalne łożyska, najlepiej z teflonowymi koszykami na kulki. Remontowałem już parę dwusuwów i z takimi łożyskami jeszcze się nie spotkałem-w każdym robionym przeze mnie silniku kulkowe jednorzędowe proste na czopach a na korbie igiełkowe.

Uwaga, bardzo ważne: Przy montażu nowych łożysk sprawdź czy nie ma kanałów w gniazdach przez które mieszanka przepłukuje łożyska-zaślepienie ich może spowodować zanik smarowania łożysk.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 14:20
autor: colt
Kanały oczywiście są, nurtuje mnie jeszcze jedno, czy po wymianie łożysk nie zastosować wysokiej jakości zamkniętych?, czy zostawić smarowanie mieszanką?.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 14:28
autor: kupiec
Możesz kupić łożyska kryte, od strony wału otwierasz , z drugiej zostawiasz zamknięte.Będzie dodatkowe uszczelnienie.Nie widziałem jeszcze żeby ktoś składał 2 suwa na krytych łożyskach.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 14:46
autor: Wicher
Ja widziałem, kupiłem Ogara po remoncie i pojeździłem chwilkę... w silniku wszystkie łożyska kryte. Stanął od razu na łożyskach, także pokrywy łożysk od razu do wywalenia, najlepiej obie. A na łożyskach nie ma co oszczędzać. Sprawdź od razu czy uda Ci się zamontować zwykłe łożyska tak aby kanały mierzyły między bieżnie.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 15:36
autor: colt
Łożyska proste to 6205, skośne to 7205, lecz w tym wypadku nie znam kąta skosu, a myśle że może być to dość istotny parametr. w oryginale jest skf L-25. Z tego co wyczytałem, to skf robił te łożyska w trzech różnych kątach skosu bieżni lecz w tym konkretnym przypadku nic wiecej nie znalazłem, chyba jednak dam proste, tj 6205.

RE: Remont silnika Sachs

: 14 gru 2014, 19:26
autor: Wicher
Jeżei kanał olejowy nie będzie zatkany można spróbować.