Strona 1 z 4

C-328 (1967)

: 29 gru 2014, 10:36
autor: kupiec
Witam, posiadam wyżej wymieniony pojazd i mam kilka pytań odnośnie wyposażenia fabrycznego :
1.powinien posiadać dwuwskaznik czy trojwskaznik (jest 3 wskaźnik )?
2.filtr powietrza z kominkiem jak w pierwszych wersjach (jest jak w pierwszych c 330)?
3.obrotomierz powinien posiadać podświetlenie?
4.mocowanie tablicy rejestracyjnej podłużne?
5. tylne lampy z kierunkami czy bez ?

RE: C-328 (1967)

: 29 gru 2014, 10:55
autor: chrapek3011
A więc tak.

Trójwskaźnik produkcji WZFO-Warszawa z dwoma kontrolkami,z braku laku współczesny KFM z trzema kontrolkami.

Filtr powietrza tzw. mały jak w C-325/328 i pierwszych C-330.

Obrotomierz bez podświetlenia.Wskazówka powinna mieć fluorescencyjne końcówki i takie same punkty powinny znajdować się na tarczy.

Mocowanie tablicy podłużne.

Tylne lampy bez kierunkowskazów.Lamp też dwa rodzaje.Małe i duże.Kierunkowskazy były dopiero w C-330 i to też dopiero od czerwca 1974 roku.

RE: C-328 (1967)

: 29 gru 2014, 11:34
autor: kupiec
Dzieki Sławek,bo kto inny mogłby bardziej szczegołowo odpowiedzieć .Jak bede miał jeszcze jakies watpliwosci i pytania to,dopisze do tematu.:D

RE: C-328 (1967)

: 29 gru 2014, 11:38
autor: chrapek3011
Chętnie odpowiem i pozdrawiam.

RE: C-328 (1967)

: 06 sty 2015, 15:29
autor: kupiec
Kolejne pytanie,od czego może pasować odblysnik do oryginalnego szperacza? Wszystko można odnowić w domowych warunkach- z chromem mam problem.

RE: C-328 (1967)

: 06 sty 2015, 17:19
autor: chrapek3011
Raczej od niczego.Bo...przednie mają dwa otwory pod żarówki,motocyklowe typu SHL125/WFM i WSK z małą lampą to to samo.Wkład czyli odbłyśnik na jedną żarówkę,ramka to wszystko takie samo jak w 325/328/i 330 do 80-81 roku,a także w C-4011 i C-355.Takie szperacze były też w Wistuli.Taki wkład można podebrać z tzw.halogenów,czytaj lamp przeciwmgielnych montowanych w Starach,Ogórkach,sanitarkach...W Starach typu 28/29 a nawet w 244 robiły za lampę cofania.

Sprawa chromowania...to co znajduje się na odbłyśniku to nie chrom ani nikiel...te lustra w starej literaturze fachowej są nazywane lustrami aluminiowanymi.Jest to napylona cieniutka warstewka odpowiednich składników i bajerancko wypolerowana.

Chromowany odbłyśnik czy też niklowany świeci po prostu ciemno.Znam z praktyki,bo gdy zaczynałem przygodę z motocyklami to myślałem,że zwykłe chromowanie czy niklowanie załatwi sprawę.

RE: C-328 (1967)

: 06 sty 2015, 19:57
autor: Pawelc-328-
ObrazekObrazekJak sobie pomyśle, że musiał by się bawić w regeneracje odbłyśników, ramek itp.... to teraz wiem, że naprawdę warto było szukać takich skarbów i są warte swej ceny! :)

RE: C-328 (1967)

: 06 sty 2015, 20:24
autor: chrapek3011
Tak,tak...na etykiecie jest napisane...lustro aluminiowane...swoją drogą piękny okaz się trafił Pawłowi.

RE: C-328 (1967)

: 20 sty 2015, 16:08
autor: kupiec
Potrzebuję numery,oznaczenia łożysk do przedniej piasty koła.Czy te łożyska są do kupienia? Zauważyłem również że ktoś dospawał płaty blachy do tylnych lotników i połączył z podestami.Jak to ma wyglądać oryginalnie.Z góry dziękuję za odpowiedz.

RE: C-328 (1967)

: 20 sty 2015, 16:19
autor: chrapek3011
Numery łożysk,proszę:


piasty 30205 i 30207.

Łożysko oporowe zwrotnicy 51207.

RE: C-328 (1967)

: 20 sty 2015, 17:06
autor: Pawelc-328-
Jeśli ktoś dospawał płaty blachy do błotników to możliwe, że są to błotniki z c-325. Zrób fotkę...

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 20:22
autor: Ursus
Wrzucam fotki wedle życzenia

Obrazek
Obrazek


Co do odbłyśników. Mam namiar na gościa:
Hubert Cugier, Turew. Regeneracja Odbłyśników.
http://oferia.pl/wykonawca/firma-uslugo ... rew/299753

Robił mi odbłyśniki. Jestem zadowolony. Nie mam w tej chwili czasu, ale jak znajdę moment to wrzucę porównanie przed i po.

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 20:49
autor: damber
No i faktycznie błotniki z 25'ki.

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 20:52
autor: bossmann
Tak ten hubert warty polecenia.... tez mi robil i robi
..

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 20:52
autor: damber
A dokładnie z drugiej wersji.

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 22:49
autor: kupiec
damber napisał/a:
No i faktycznie błotniki z 25'ki.
No to teraz za bardzo nie wiem co robić,szukać oryginalnych błotników do 328.Ewentualnie te przerabiać bardziej fachowo.:o
Czym się różnią błotniki 328 od 325 ?

RE: C-328 (1967)

: 21 sty 2015, 22:54
autor: chrapek3011
Od 328 łączą się z podestami tylko w bardziej profesjonalny sposób.Prawy od 325 ma oczka do pasków kanistra,a 328 już tego nie ma...325 pierwszej i drugiej serii nie ma dziur pod kierunkowskazy.325 trzeciej serii to już wszystko tak samo jak w 328.

RE: C-328 (1967)

: 22 sty 2015, 0:38
autor: Pawelc-328-
Może nie kombinować i zostawić tak jak jest, może nawet podesty dać z c-325 i zrezygnować z tych "płatów"...
Ale jak chcesz robić oryginalnego c-328... przeróbka to i tak przeróbka a nie oryginał.
Ja w moim c-328 mam błotniki z c-330, które też się troszeczkę różnią...


Ciekawe co jeszcze masz z c-325, daj fotkę całego ciągnika to zobaczymy. :D

RE: C-328 (1967)

: 25 sty 2015, 21:43
autor: kupiec
Wolałbym przerobić te błotniki,zmiana podestów nie wchodzi w rachubę przecież mam pod spodem zbiornik od sprężarki.W tej chwili traktorek kompletnie rozebrany....malowanie:DZ zapytaniem,jestem w trakcie malowania,jaki kolor powinna mieć osłona chłodnicy, zbiornik paliwa?
Szukam także szablonów do wykonania napisu na masce.

RE: C-328 (1967)

: 25 sty 2015, 22:02
autor: Ursus
Zrób więcej fotek tych błotników. Mam takie do C328, ale w stanie ideał.

Skąd jesteś ?