Strona 1 z 2

Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 18 lut 2015, 22:23
autor: stone21
Właśnie remontuje silnik i zastanawiam się gdzie kupić wałek zasilający pompę wtryskową. Pompa montowana jest do sprężarki. Z numerów w katalogów wynika że powinien pasować od C-360 ale chciałbym się upewnić.
Kolejne pytanie czy idzie kupić drążek popychacza na odprężnik ? Ostatecznie zrobić samemu tulejki na drążku.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 18 lut 2015, 22:53
autor: chrapek3011
Witam.

Czyli pompa tzw.wsuwana tak jak przy C-360.Wałek do kupienia,taki sam jak w C-360.

Jako nowe niestety nie do zdobycia u nas.W Czechach nie szukałem.
Kopić drążki popychaczy od C-360 i na odpowiedniej wysokości zalutować mosiądzem (tak jak w oryginale) odpowiednio wykonane talerzyki.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 19 lut 2015, 18:18
autor: stone21
Dziękuję.

Mam jeszcze inne pytania, jest jakaś szansa że gdzieś dostanę koło ataku do zetor 3011?

Błotnik (tył) od C-360 będzie pasował do zetora ?

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 19 lut 2015, 20:37
autor: chrapek3011
Koła ataku nikt nie sprzeda oddzielnie,chyba że ma talerz wyłupany i mu to zawadza.

Musiałbyś pogadać z tymi co na części rozbierają,ale też raczej nikt osobno nie sprzedaje tylko w komplecie z talerzem i całym dyfrem.

Błotniki pasują od C-360 ale nie jest to to samo co oryginał.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 19 lut 2015, 22:59
autor: stone21
Czy odbojniki przedniej osi są jeszcze w sprzedarzy ? Może jest coś co pozwoli je zastąpić.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 19 lut 2015, 23:02
autor: chrapek3011
No odbojników przedniej osi też nie ma w sprzedaży,ale można zaadoptować odpowiednią gumę np.od burty przyczepy.Dobrze mieć choćby kawałek oryginału to wtedy można coś dopasować.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 21 lut 2015, 21:10
autor: stone21
Mam dwa kolejne pytania, w którą stronę powinien być zwrócony otwór w zaworze smarującym rozrząd (śrubka z małym otworkiem wkrecona obok koła pośredneigo a koło wałka rozrządu )? U mnie otwór był skierowany prosto w dół.

Drugie pytanie na czopach głównych, dwóch środkowych coś jest nie tak, pod jednym była podłożona blaszka miedziana a pod drugim jest kawałek metalu jakby pozostałość po obrubce albo się tak wprasował że stanowi jedność, wysoki na dwie dziesiąte i szeroki na milimetr. Panewki były najbardziej wyrobione od strony rozrządu od strony sprzęgła luz niewyczuwalny.
Dodam że piasta pompy wody biła minimalnie jest
to możliwe tak załatwiła panewki ?

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 21 lut 2015, 21:19
autor: chrapek3011
A co ma pompa wody do panewek???Nic...


Otwór w zaworze smarującym powinien być zwrócony na koła rozrządu.

Co do tych blaszek,podkładek z puchy po konserwach pod panewki to blok albo do osiowania albo do...huty...niestety.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 21 lut 2015, 21:46
autor: stone21
Dopytam jak ustawię w stronę koła pośredniego to będzie dobrze ?

Sprostuje drugie pytanie.
Blaszka była założona na śrubę między jedną część a drugą tak żeby powstała większa średnica.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 21 lut 2015, 21:49
autor: chrapek3011
Śruba z otworkiem będzie dobrze...


Blok podtrzymuję...blaszki,blachy,cuda...osiowanie albo huta...takie są realia...Mam w tej chwili dwa bloki 3001 z pierwszych wypustów do osiowania.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę

: 23 lut 2015, 22:34
autor: stone21
Czy sworzeń osi okrągłej ten sprzedawany do 360 będzie pasował bez przeróbek (przód) Zastanawiam się ponieważ ten na zdjęciach chyba nie ma otworu na hak.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 23 lut 2015, 22:42
autor: chrapek3011
Sworzeń trzeba skrócić ,wytoczyć w środku pod obsadę haka i wywiercić otwór do kołka haka.
Tańszym rozwiązaniem jest napawać stary sworzeń i przetoczyć na wymiar .

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 24 lut 2015, 22:51
autor: stone21
W C-360 występuje coś takiego jak osłona wału korbowego ?
Dlaczego w 3011 jest i czy tylko zapobiega rozrzucaniu oleju przez wał. Ma ona inne zadania ? Miska olejowa z tymi osłonami po bokach ma też jakieś specjalne zadanie ?

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 24 lut 2015, 22:59
autor: chrapek3011
W Zetorze 4011,Ursusie C-4011/355/360 nie ma tej osłony.Niczemu to nie przeszkadza a jak jest w oryginale,to nawet jeśli jej nie widać to powinna tam być.W misce olejowej to zapewne chodzi o te dwie poprzeczki...są to są...specjalnej funkcji nie mają.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 28 lut 2015, 22:38
autor: stone21
Zestawy naprawcze "Prima" "Mahle" są porównywalne jakościowo z ursusem ?

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 01 mar 2015, 2:10
autor: jacek0106
Co to za bloki że wymagają osiowania? W silnikach Mercedesa czy Volkswagena nawet po ogromnych przebiegach nie ma takiej potrzeby. W 4011 też nie miałem idealnego wymiaru na osi głównych i trzeba było korygować, co mnie wkurzyło w tym silniku. To się wichruje przez wibrację i temperatury? Czy co!

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 01 mar 2015, 7:27
autor: drandrzej
tu silnik jednocześnie zastępuje ramę .w blokach alu do małych ciągniczków/walców to już plaga .
zetor 25 ma osiowane panewki (tu sprawa sama się rozwiązuje niejako przy remoncie)i jest krótki , mniejsze moce .
coś mi pachnie że im więcej cyl->duższy blok->większe naprężenia ->....

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 01 mar 2015, 8:39
autor: chrapek3011
W bloku Majorka,albo czterdziestki czy też 355/360 osiowanie przeprowadza się bardzo sporadycznie z powodu zwykłego zużycia,a najczęściej jak pęknie wał czy obróci panewkę.Następną sprawą są stopy wału z różnych bloków.

Np.taki SW 400 powinien być osiowany za każdym razem przy wymianie panewek i wału.

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 01 mar 2015, 10:18
autor: warsztat777
Jeśli chodzi o osiowanie to przy kapitalnym remoncie to niewielki koszt w stosunku do konsekwencji. Po szlifie wału i osiowaniu mam pewność że z mojej strony jest zrobione jak należy. Niestety blok pracujący nieraz kilkadziesiąt lat idealny nie będzie i dlatego te pare stówek na cały remont to niewiele. A czym dłuższy blok tym jest gorzej.*sarcasm*

RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy

: 01 mar 2015, 10:32
autor: chrapek3011
Ogólnie to tak się powinno robić.Kolega jeszcze pytał o jakość zestawów naprawczych...hmm...duży wybór...tłok gorzycki,tuleja Mahle i pierścienie Prima...a najlepsze ze starych zapasów.