Strona 1 z 1
luzy w kierownicy zetor 25
: 13 kwie 2015, 15:59
autor: Esiok
co z tym fantem zrobić?,próbowałem już dawać podkładki do kolumny ale nic to nie dało i jeszcze
na klinie też jest lekki luz*no*
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 13 kwie 2015, 17:58
autor: Majo
Chłopie. Roboty, że głowa boli.
Wiem, bo to przerabiałem ostatnio. Tuleje, osiowanie itp. itd. Powiem Ci, że trzeba mieć cierpliwość, żeby to dobrze zrobić. Mi się udało wytracić luz do ok. 1/10 obrotu kierownicy
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 15 kwie 2015, 8:25
autor: SEBRIGHT
U mnie po zrobieniu regeneracji przedniej osi luz zmniejszył się z 1/3 do 1/4 obrotu i dalej tego nie ruszam

RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 26 kwie 2015, 19:12
autor: burger
to nie lepiej po prostu oddac do
serwisu? Szkoda twojego czasu i nerwow, serio
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 01 maja 2015, 9:21
autor: angy22
Zakładał ktoś przekładnie kierowniczą w T25 z ursusa czy innego bo też mnie trafia z tym luzem co poprawie to z powrotem wraca tulejki,podkładki porobiłem i dalej.Muszę chyba jeszcze raz to rozebrać i przyjrzeć się z kąt to się bierze.
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 27 cze 2015, 21:54
autor: humus
Zależy gdzie on występuje?
1 Zwrotnice-wymienić tulejki
2 Końcówki drążków-dobrać jakieś i wymienić
3 W kolumnie kierowniczej- jest w miejscu gdzie wychodzi wałek na który wchodzi wąs kierowniczy tuleja mimośrodowa którą należy obrócić tak,aby przybliżyć ślimak do ślimacznicy i w ten sposób likwidujemy luz w kolumnie kierowniczej
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 27 cze 2015, 22:50
autor: Majo
Dodatkowo luz w kolumnie kierowniczej musisz mieć wytracony na samych tulejach w kolumnie i komorze sprzęgła. Kierownica podczas kręcenia nie może się podnosić ani opadać (zależnie od kierunku kręcenia), ani nie powinna chodzić na boki.
Wał i tulei mimośrodowej nie może mieć luzu poziomego, a dobrze by było gdyby nie było luzu pionowego i przód-tył.
RE: luzy w kierownicy zetor 25
: 21 gru 2015, 22:22
autor: humus
Nie jest to takie straszne-trzeba sprawdzić luz walka kolumny który jest osadzony w tulei mimośrodowej znajdującej się z lewej strony w miejscu gdzie jest zamontowany wąs kierowniczy.
W przypadku dużego luzu tej tulei należy zdemontować całą kolumnę z bloku łączącego silnik ze skrzynią i dorobić tuleję JEST ONA MIMOŚRODOWA.Jeżeli tutaj nie ma zbyt dużego luzu to luz likwidujemy obracając tą tuleją w prawo lub w lewo teraz pisząc to nie jestem pewny w którą strone,w kołnieżu tej tulei są wycięcia na klucz(nie wiem jak go nazwać,ale jest to taki jak do odkręcania hydrantu),może to iść dosyć ciężko trzeba by tu użyć WD a pużniej nawet przecinaka i młotka.Obracając tę tuleję przybliżamy lub oddalamy ślimak od ślimacznicy przez co powiększamy lub pomniejszamy LUZ KOLUMNY W przypadku wątpliwości slużę poradą.
605299453