Strona 1 z 1

Nysa 501

: 29 kwie 2015, 8:34
autor: Mars
Jest temat o Żuku, jest temat o Starze, to najwyższy czas, aby założyć temat o Nysie 501 :)
Niewątpliwie jest to kolejny wspaniały pojazd minionej epoki, który śmiało można powiedzieć, że zbudował Polskę, a że coraz mniej tych samochodów się zachowało, warto by przypomnieć jego modele i podzielić się spostrzeżeniami. Udało mi się zakupić taką Nysę 501 i w tym temacie będę relacjonował odbudowę, zakupy gratów, poszukiwania części do tej Nysy i wszelkie inne problemy i sukcesy z nią związane. Zapraszam również wszystkich do dzielenia się informacjami, radami i wszelkimi innymi wypowiedziami na ten temat. :)


Na chwilę obecną szukam podświetlenia tablicy rej. do Nysy 501

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 20:46
autor: Bolszewik
Mam na zbyciu fabrycznie nowy klosz tylnej lampy.

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 20:49
autor: Mars
Podaj cenę i zdjęcie :) Może być na PW

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 21:44
autor: kumarzysta
mam na zbyciu kompletny nowy zestawik spryskiwaczy , pompka, węzyki, zbiornik :)

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 21:47
autor: Mars
Dawaj foty :) i cenę ;)

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 22:41
autor: kumarzysta
Obrazek
taki jest w nysie ?
oraz jeszcze
Obrazek

powiedz ile możesz mi dać za to ;) wszystko nowiutkie :)

RE: Nysa 501

: 29 kwie 2015, 23:14
autor: jacek0106
rpan



10 lat Nysą po drogach Polski i Europy to raczej spore doświadczenie. Ale niestety przewiane kolana. Brak ściany grodziowej dyskwalifikuje to auto na dalsze trasy. Nawet nieszczęsny Tarpan był znacznie nowocześniejszy.

RE: Nysa 501

: 30 kwie 2015, 10:25
autor: Mars
Te graty są do Żuka. W Nysie 501 jest trochę inaczej.



Taką lampę stopu szukam

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -_rear.jpg

RE: Nysa 501

: 02 maja 2015, 22:09
autor: SEBRIGHT
Dokładnie, w Żuku mam identyczną nożną pompkę z włącznikiem wycieraczek :)

Tak z ciekawości - Nysa 501 miała ręczną?

RE: Nysa 501

: 03 maja 2015, 1:05
autor: jacek0106
Pompkę spryskiwacza obsługiwaną z manetek miał w PRL tylko Tarpan za sprawą instalacji elektrycznej ze 125p. Ogólnie takie nowoczesne rarytasy jak podwieszane pedały czy miękką kierownicę też miał tylko Tarpan, dzięki odchodzeniu od przestarzałej Warszawy. A i silnika Fiatowskiego Nysa czy Żuk też nigdy się nie doczekały.

RE: Nysa 501

: 03 maja 2015, 7:58
autor: SEBRIGHT
Mi w Tarpanie najbardziej podobała się przesuwna tylna ściana kabiny i możliwość powiększenia/zmniejszenia kabiny o drugi rząd siedzeń w zależności od ilości wiezionych osób :) Rozwiązanie w innych samochodach niespotykane :)

RE: Nysa 501

: 03 maja 2015, 21:13
autor: Mars
Nysa 501 nie miała żadnej pompki. Jak ktoś wziął ze sobą wiaderko, to mógł polewać szyby :D
a na serio, to nie było w Nysie 501 takiego rozwiązania jak spryskiwacze szyb.

RE: Nysa 501

: 04 maja 2015, 7:57
autor: jacek0106
Swoją jak odkupiłem z policji to była w totalnej rozpierdusze, ale dysze na podszybiu miała. Ja tam zamontowałem zbiornik z pompką z golfa bo miałem też nową instalację z poloneza trucka i nawet takie rarytasy jak regulator pracy wycieraczek. O ile dobrze wspominam to chyba podczas remontu pozostałości takiego worka na płyn wytargałem z lewej strony pod deską rozdzielczą. Z ciekawostek pamiętam jeszcze że drzwi nie miały żadnych wzmocnień ani usztywnień poprzecznych i tak naprawdę trzymały się na płycie tapicerki. Odbudowa takiego konstrukcyjnego dziwoląga to prawdziwa zagrycha. W porównaniu do poczciwego niemieckiego bulika jest 2 razy więcej pracy. Dodam jeszcze że tak mocnego dachu jaki miała nysa nie spotkałem nigdy w żadnym innym busie. Nie wiem czym kierowali się konstruktorzy tworząc karoserię odwrotnie wzmacnianą. Ale fakt, ludzie pracę mieli i przerób w bobliskiej mi Nysie nie dawał rady popytowi.

RE: Nysa 501

: 07 maja 2015, 6:22
autor: Mars
Moja Nysa jest z 1965 roku. Może w późniejszych modelach, wzorując się na Żuku, zastosowano spryskiwacze, ale możliwe też jest, że ktoś zamontował je samodzielnie. Co by nie mówić, to na owe czasy był to już porządny tuning ;)
Jak ktoś ma zderzaki, stopnie do Nysy 501 i w ogóle jakieś graty to ja chętnie kupię.

RE: Nysa 501

: 07 maja 2015, 8:13
autor: Jacek ze Skansena
A może ktoś chce kupić prototyp tarpana honkera pod nazwą FSR 4011 do remontu oczywiście. Rok produkcji 86.

RE: Nysa 501

: 07 maja 2015, 9:28
autor: jacek0106
Nysa Marsa będzie jeszcze na tzw. niskim dachu (lżejszym), i to ją wyróżnia. A takich do dnia dzisiejszego niewiele zostało. Nysę aby utrzymać w dobrym stanie to trzeba było dobrze znać jej tajniki budowy. Jak ktoś w nowiutkiej Nysie powyciągał filcowe paski pod błotnikami, (miedzy ceownikami a blachą niesamowicie utrzymujące wilgoć), to taki samochód potem 2 razy więcej lat wytrzymał.

RE: Nysa 501

: 27 cze 2015, 18:36
autor: Mars
Nysa w remoncie. Rozebrana niemal doszczętnie. Wyjąłem własnie silnik. Swoją drogą, zdjąć głowicę z dolniaka, to trzeba mieć cierpliwość :) Robić trzeba właściwie wszystko, ale powolutku do przodu. Koła się nie skręcały, bo okazało się, że maglownica jest zatarta. Na szybko ją "zregenerowałem" i działa. Teraz po sprawdzeniu przekątnych wyląduje w szopie i dalej pójdzie mechanika na pierwszy ogień, potem blacharka.
Filcowych pasków ci u mnie dostatek. Powyrywałem już wszystkie.

Ma ktoś tylne błotniki do Nysy ? Te narożnikowe. Szukam też tylnego pasa.