Strona 1 z 5

dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 10:59
autor: tygrysek93
Witam, mam pytanie odnośnie wartości-momentu z jaką należy dokręcać głowice w zetorze 3011

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 11:18
autor: chrapek3011
10-12kgm

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 11:23
autor: tygrysek93
ok a mam jeszcze takie pytanie czy obecność wody w oleju może być spowodowana uszkodzona uszczelka pod głowica?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 11:30
autor: chrapek3011
Też.Kilka opcji istnieje,uszczelka,pęknięta głowica,pęknięty blok,uszczelki gumowe tulei i także powierzchnie bloku z nią współpracująca,która może być pęknięta lub skorodowana.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 14:30
autor: tygrysek93
a mógłbyś mi jeszcze coś poradzić mianowicie jak najlepiej wyjąc wtrysk?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 21 sie 2015, 22:06
autor: chrapek3011
Po odkręceniu dwóch nakrętek,zdjęciu jarzma próbuj go obrócić i takimi ruchami lewo-prawo wyciągać do góry.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 18:54
autor: tygrysek93
dziękuję za pomoc i jeszcze chce zapytać czy jest możliwość że woda do oleju idzie przez te dekielki od spodu głowic? jeżeli tak to jak to naprawić bo po uszczelce widać że może tam cieknąć



a i gdzieś przeczytałem że głowice do zetora nie mają takich zaślepek. jest możliwe że ktoś założył głowice od 360?



i czemu dżwigienki zaworowa stukają o pokrywy zaworów?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 20:35
autor: AndrzejD21
Co do stukania, to pewnie są za cienkie uszczelki głowic.
Głowice do c 360, są takie same, przecież w 3011 i 4011 były takie same, a w c4011, pasują do c 360, i odwrotnie.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 20:45
autor: tygrysek93
Mi jednak się wydaje ze z deklami jest coś nie tak ponieważ widać od środka ślady po uderzeniach dźwigienek zaworowych. Jeżeli wszystkie głowice są takie same to jak ewentualnie naprawić cieknące dekielki od spodu głowic?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 22:32
autor: AndrzejD21
To prawie zawsze było mokre, zrób uszczelki z perszpanu, na tyle grube żeby nie stukały te dźwigienki.

Dobrze gadam?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 22:42
autor: KECZO
Trochę taki półśrodek *flower*
Może ktoś te głowice ostro splanował?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 22 sie 2015, 23:47
autor: chrapek3011
Jak dźwigienki stukają w dekle to tylko wina dekli,po prostu są wygniecione do środka przez nieumiejętne dokręcenie.Wymiana w Majorku kosztuje 40zł łącznie z nowymi uszczelkami,podkładkami miedzianymi pod nakrętki kołpakowe i nowe te nakrętki.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 6:57
autor: tygrysek93
a zna ktoś dobry sklep żeby kupić de dekle? a co do wody w oleju to na razie wymieniłem uszczelki pod głowicami, relacje czy bierze czy nie zdam za tydzień gdyż pracuje na wyjazdach



a i czy mogą być dekle od 360?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 8:50
autor: chrapek3011
Mogą być od 360.Nic innego w sprzedaży nie ma.I pamiętaj,że do ich dokręcania stosuje się podkładkę miedzianą i nakrętkę kołpakową.W żadnym wypadku zwykłą nakrętkę.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 21:10
autor: tygrysek93
wszystko rozumiem tylko skąd będę wiedział że dokręcone są z odpowiednią siłą?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 21:39
autor: AndrzejD21
Pokrywki, czy głowice?
Pokrywki dociskasz ręką i dokręcasz do oporu, odpalasz i sprawdzasz czy gdzieś wylatuje olej.
Jak nie to dobrze, jak leci, to jeszcze lekko dokręcasz.
Musi być tak żeby nie ciekło, to prawie zawsze było wilgotne w oleju.
Do głowic, klucz dynamometryczny, ustawiasz i dokręcasz do przeskoczenia klucza.

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 21:50
autor: tygrysek93
dziękuję za rady. relacje zdam za tydzień

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 23 sie 2015, 23:21
autor: chrapek3011
AndrzejD21 napisał/a:
Pokrywki, czy głowice?
Pokrywki dociskasz ręką i dokręcasz do oporu, odpalasz i sprawdzasz czy gdzieś wylatuje olej.
Jak nie to dobrze, jak leci, to jeszcze lekko dokręcasz.
Musi być tak żeby nie ciekło, to prawie zawsze było wilgotne w oleju.
Do głowic, klucz dynamometryczny, ustawiasz i dokręcasz do przeskoczenia klucza.
Pokrywki do oporu to się wyginają...musi być oryginalna nakrętka kołpakowa...

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 24 sie 2015, 16:50
autor: tygrysek93
rozumiem a mam jeszcze takie pytani: co może być przyczyną nadmiernego dymienia na czarno?

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

: 24 sie 2015, 17:37
autor: chrapek3011
Zbyt duża dawka.