Strona 1 z 2
Zetor 25
: 18 wrz 2015, 19:28
autor: Rafic
RE: Zetor 25
: 18 wrz 2015, 20:06
autor: Muran001
Zamierzasz doprowadzić Zetora do oryginału?
Jeśli tak, musiałbyś zmienić maskę od C-330 na oryginał, zdjąć kabinę, zdjąć nakładki od oryginalnych błotników.
RE: Zetor 25
: 18 wrz 2015, 21:27
autor: Rafic
O tym akurat wiem możecie mi powiedzieć czy to jest 25t? Czy 25a? Bo na tabliczce koło kierownicy jest 25t a w dowodzie 25a rok produkcji w dowodzie 1957.
RE: Zetor 25
: 18 wrz 2015, 22:57
autor: Grigs
Po wyglądzie i z "kół" sądząc można że to wersja "A" wersja "T" już nie była w produkcji tego rocznika, bardziej jeszcze upewnić się idzie co do wersji, tak np. jak zliczy się ilość zębów na jednym trój-trybie od wałka sprzęgłowego.
RE: Zetor 25
: 19 wrz 2015, 0:16
autor: Rafic
Gdzie jest ten wałek pod którą pokrywką?
RE: Zetor 25
: 19 wrz 2015, 5:16
autor: Majo
Pod pokrywą skrzyni biegów. W pierwszej komorze licząc od silnika.
RE: Zetor 25
: 19 wrz 2015, 17:40
autor: Rafic
Co możecie powiedzieć mi o tej tabliczce?

RE: Zetor 25
: 20 wrz 2015, 3:53
autor: drandrzej
tabliczka jak tabliczka , sprawdź czy numery zgadzają się ze skrzynią biegów
RE: Zetor 25
: 20 wrz 2015, 21:53
autor: Rafic
Numery na tabliczce silniku i skrzyni takie same jak w dowodzie
Mam jeszcze pytanko do was ciągnik stał 10 lat nie odpalany z podwieszonymi zaworami. Próbowałem go odpalić, ale nic z tego nie wyszło. Przy kręceniu rozrusznikiem puszcza czasem dymka, ale dym czasem leci też z kolektora ssącego. Co to może być? Czyżby zawory ssące były lekko otwarte? Czy wtryski zapiekły się? Pompa podaję bynajmniej do wtryskiwaczy.
RE: Zetor 25
: 21 wrz 2015, 9:25
autor: SEBRIGHT
Jak masz ściągniętą pokrywę zaworów, na początek możesz bez wysiłku sprawdzić czy zawory pracują.
RE: Zetor 25
: 21 wrz 2015, 19:00
autor: Rafic
Zawory pracują, ale martwi mnie pompa, gdyż jak odpowietrzyłem wszystko i odkreciłem lekko przewód od wtrysku to moim zdaniem powinno być większe ciśnienie. A to tylko lekko leci.
RE: Zetor 25
: 22 wrz 2015, 20:36
autor: klaudiusz
piszesz że lekko leci ale równo z dwóch rurek jednakowo ?
środkowa śruba odpowietrza pompę.
przewód to nic , musisz czuć jak korbą kręcisz czy wtryski pracują czy rurki dają na zmiana charakterystyczne odgłosy wtrysku paliwa. to da ci obraz pracy po kolei całego układu . Tak z grubsza na początek. Zaworom też się przejrzyj nie zaszkodzi postukać ruskim kluczem.
Chyba wody w układzie paliwowym nie miał, i cylindry rdza nie zjadła.
jest to twój pierwszy traktor?
RE: Zetor 25
: 22 wrz 2015, 21:11
autor: Majo
Co do działania wtrysków to kręcąc korbą i dotykając ręką przewodów wysokiego ciśnienia czuć drgania przewodu w momencie wtrysku

RE: Zetor 25
: 23 wrz 2015, 11:36
autor: Ursus
Najlepiej wyciągnij wtryski i podłącz do przewodów i wtedy kręć - zobaczysz czy rozpylają i jak rozpylają.
Odnośnie zaworów - może być, że zardzewiała jest przylgnia zaworowa i nie ma już szczelności. Jeśli nie uda się odpalić gdy ogarniesz pompę to proponuję zainwestować w uszczelkę i po prostu zdjąć głowicę i przejrzeć. Nie zaszkodzi chociaż dotrzeć zawory albo - jeśli masz chęć faktycznie zrobić traktor porządnie - dać głowicę do regeneracji. Sam się przekonałem, że silnik Zetorka ze zrobioną głowicą od podstaw a z mega słabą szczelnością na pierścieniach - potrafił w ciepły dzień bez grzania niemal na dotyk zapalić podczas próby.
RE: Zetor 25
: 23 wrz 2015, 20:29
autor: Rafic
Chce go odpalić z jednego powodu, po prostu nie mam jak go przetransportować do ciepłego garażu, głowica będzie i tak ściągana, oddana do regeneracji, od razu zobaczę w jakim stanie są tuleje i tłoki. Chcę zrobić go na tip top.
Gdy kręcili rozrusznikiem nie było nic czuć na przewodach, dlatego poluzowałem nakrętkę i tam zaczęło dosłownie leciutko wypływać. Cały układ był odpowietrzany.
RE: Zetor 25
: 23 wrz 2015, 20:59
autor: klaudiusz
witaj
dałem ci proste pomysły które bym zastosował wiem po moim zetoreku on źle znosi np.jak braknie paliwa w baku troszkę potrzebuje aż się spamięta . Gaz do dechy i musi pompować
-odkręć zaślepke z blachy i zobacz listwę czy sekcje obraca przy gazie na całego.
korbą też powinno pompować .
Jak zamkniesz odpreżnik to czuć że ma kompresję.
pozdrawiam
klaudiusz
Majo- twój hybrydowy zetorek ma inne nuty na których gra. *annoy*
RE: Zetor 25
: 23 wrz 2015, 21:11
autor: Rafic
RE: Zetor 25
: 24 wrz 2015, 6:18
autor: Majo
Klaudiusz o jakich atutach mówisz?

RE: Zetor 25
: 24 wrz 2015, 16:33
autor: klaudiusz
Majo przecież napisałem *music*
No po zdjęciach widać już teraz ze sprawa zetorka wjechała na szerokie tory .
Życzę fajnych wrażeń z remontu.
pozdrawiam
klaudiusz
RE: Zetor 25
: 24 wrz 2015, 19:27
autor: Majo
Aaaa... nuty... A ja atuty przeczytałem
