Strona 1 z 1

tv-521 obrotomierz

: 22 lis 2015, 15:19
autor: lis
Przeszukałem internet ale chyba nikt się nie brał jeszcze za dołożenie obrotomierza, nie wiem jak w innych ale u mnie był otwór na niego zaślepiony plastikiem. Zamontowałem więc obrotomierz analogowy ze starego autobusu impuls podłączając pod alternator, z początku obroty na maxa wskazywał do 1000 ale podregulowałem go i teraz ma do 2500 i to mnie już zadowala choć chyba w instrukcji pisze, że maksymalne obroty to 3000.Taki może bajer ale satysfakcja jest.

RE: tv-521 obrotomierz

: 22 lis 2015, 19:56
autor: toku74
Może nie da się go bardziej "doregulować". Jak taki potrzebny to zastosuj bardziej "regulowany" cyfrowy z alle...

RE: tv-521 obrotomierz

: 22 lis 2015, 22:54
autor: marek
Musisz podnieść obroty alternatora, czyli dać mniejsze kólko na alternator lub większe napędzające z wolu.Jeżeli początkowa różnica wynosila 1 do 3(wskazania 1000 obrotów przy 3000 rzeczywistych) to obroty altka powinny być podniesione 3 razy.Pewnie Twój altek ma mniej biegunów niż ten co byl zainstalowany w autobusie.

RE: tv-521 obrotomierz

: 23 lis 2015, 15:53
autor: Bolszewik
Zainteresuj się wykorzystaniem cewek oryginalnego alternatora z silnika TV-521. Jest on zazwyczaj wyłączony, znajduje się na wale głównym pod osłoną z siatki. Wyjście przewodów obok filtra oleju.

Nawet jeśli jest spalony to istnieje szansa że któraś z cewek ocalała.

RE: tv-521 obrotomierz

: 23 lis 2015, 19:28
autor: lis
Te 2500 jest na pełnym gazie, na minimum 500 i to mi chyba wystarczy bo żeby jeszcze podnieść musiał bym rozebrać obrotomierz (do regulacji potencjometrem wywierciłem otwór w obudowie) i wymienić kondensator na inny bo wyczytałem że tak się robi.Ten obrotomierz mam darmowy, w inny inwestować nie chce i wątpię aby miały lepszą regulacje bo są robione pod silniki przynajmniej 4 cylindrowe.Co do alternatora to mam podpięty właśnie pod ten oryginalny dwufazowy.

RE: tv-521 obrotomierz

: 24 lis 2015, 6:13
autor: zbiegusek
Liczba cylindrów miała znaczenie przy silnikach ZI, gdzie impuls do obrotomierza szedł z przerywacza zapłonu.
W twoim przypadku - gdy sygnał bierzesz z alternatora - liczba cylindrów (ani sposób pracy) silnika nie ma najmniejszego znaczenia. :)