Strona 1 z 1

przyczepa D-3 z torunia?

: 28 sty 2016, 22:30
autor: ar2di2speed
witam,znalazłem przyczepę najazdówkę z 1958 roku i przymierzam się do jej zakupu.Na tabliczce znamionowej stoi że to produkt Toruńskiej spółdzielni "transportowiec" toruń Bażyńskich 2/10 typ D-3 no i dalej już normalnie masy i numer.Otóż o ile dobrze pamiętam to D-3 były z sanoka? tabliczka wygląda na oryginał(na pewno nie współczesny wyrób ) zresztą właścicielka raczej niezdolna do oszustwa,przyczepa u nich od nowości jeżdziła za C-45,pani jednak nie pamięta gdzie mąż ją kupił ( w jakimś GS-sie i tyle). Rozstaw szpilek kół też inny,bardzo mały i system hamulca inny niż przy wszystkich znanych mi przyczepach,nie rożdziela się na koła na zaczepie tylko jednym drągiem przekazywany do osi a tam wałki rozpieraka podobne do hamulców pneumatycznych.Jednym słowem "zagwozdka".Może ktoś więcej wie coś na temat przyczep z torunia

RE: przyczepa D-3 z torunia?

: 29 sty 2016, 8:11
autor: SEBRIGHT
Dodaj proszę jakieś zdjęcia jak masz :)

Układ hamulcowy rzeczywiście ciekawie ma rozwiązany :)

RE: przyczepa D-3 z torunia?

: 29 sty 2016, 16:24
autor: Ursus c-325
Być może produkowane były jakiś czas równolegle w dwóch miejscach. W PRL było to pospolite, dotyczyło konnych maszyn np. grabi czy przetrząsaczy widłowych, a także ciągnikowych np. przetrząsaczo-zgrabiarki.
Albo po zakończeniu produkcji w Sanoku produkcję przeniesiono do Torunia.

RE: przyczepa D-3 z torunia?

: 29 sty 2016, 20:58
autor: ar2di2speed
zdjęcia to niestety za jakiś czas.szukałem trochę w historii sanoka i podobno pierwsze przyczepy były skopiowane z jakichś powojennych niemieckich przyczep o oznaczeniu P-3. Kolega mój wysnuł teorię że ze względu iż spółdzielnia transportowiec zajmowała się naprawami pojazdów to może być taka P-3 po ich naprawie lub nawet jakaś niemka z powojennej zawieruchy? jak pojadę następnym razem to zrobię kilka fotek i postaram się dodać do wglądu.

RE: przyczepa D-3 z torunia?

: 29 sty 2016, 21:30
autor: chrapek3011
Ursus c-325 napisał/a:
Być może produkowane były jakiś czas równolegle w dwóch miejscach. W PRL było to pospolite, dotyczyło konnych maszyn np. grabi czy przetrząsaczy widłowych, a także ciągnikowych np. przetrząsaczo-zgrabiarki.
Albo po zakończeniu produkcji w Sanoku produkcję przeniesiono do Torunia.

U naszego forumowego kolegi w Barwicach,niedaleko Szczecinka,dokładnie za płotem gospodarstwa jego rodziców też do dnia dzisiejszego jest filia czy też oddział sanockiego producenta przyczep...czy dziś produkują tego nie wiem.