Strona 1 z 2

prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 18:35
autor: wento
Witam. Mam taką prądnice zamontowaną w moim samie. Niestety teraz nie ładuje akumulatora.Wie ktoś jakieś bliższe informacje na jej temat? Chciał bym wymienić szczotki, i regulator. http://www.fotosik.pl/zdjecie/4a72ef056ceab043

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d7eec66113945a25

i gdzie ma być wpięty ten czerwony kabelek?

RE: prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 18:56
autor: marek
To jest alternator. Moim zdaniem od Poloneza.Czy jak przekręcileś kluczyk to zapalala się kontrolka. Bo to prądnica obcowzbudna więc nie będzie ladować gdy przepali się żarówka w kontrolce. I sprawdź diody , bo to glówna przyczyna nieladowania.

RE: prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 19:03
autor: wento
wiec, stacyjkę mam taka jak od c-330. gdy włożę kluczyk kontrolka nie świeci. gdy zapale to kontrolka sie zaświeci i nie gaśnie. a diody jak sprawdzić ?

RE: prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 19:44
autor: Majo
Szukasz gdzie są i zwyklym multimetrem na trybie pomiaru diod

RE: prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 20:00
autor: wento
a jaki byłby najlepszy akumulator do niego bo aktualnie mam 55 ah? a silnik w samie to andoria s 320.

RE: prądnica, informacje.

: 09 lut 2016, 21:09
autor: Bolszewik
Obraz wart 1000 słów ....

http://www.auto-truck.pl/popup_image.ph ... 38&imgID=1

Wolną nóżkę podłączyć poprzez żarówkę kontrolną 5W z zaciskiem 15 w stacyjce.

RE: prądnica, informacje.

: 10 lut 2016, 15:53
autor: wento
a ile diód ma ten altek ?

RE: prądnica, informacje.

: 10 lut 2016, 18:22
autor: marek
6 prostujących prąd ładowania i 3 prostujące prąd wzbudzania

RE: prądnica, informacje.

: 13 lut 2016, 21:14
autor: wento
oddałem alternator do regeneracji i już go założyłem. Tylko teraz gdy zapale silnik, to kontrolka ładowania od razu gasnie, nawet na włączonych wszystkich swiatłach. [a nie powinno być tak że jak akumulator niedoładowany to powinna świecic?] a wiem że był niedoładowany boo drugi raz na nim nie zakręcił. ładowanie na akumulatorze to 13,8, a na alternatorze 14,3V.

RE: prądnica, informacje.

: 13 lut 2016, 21:42
autor: wojtek12321
wento napisał/a:...to kontrolka ładowania od razu gasnie, nawet na włączonych wszystkich swiatłach...
...ładowanie na akumulatorze to 13,8, a na alternatorze 14,3V...
No i tak powiinno być...

RE: prądnica, informacje.

: 13 lut 2016, 22:19
autor: chrapek3011
I tak ma być!Alternator to nie prądnica prądu stałego...Alternator od początku wali całą mocą,żeby ten akumulator podciągnąć do odpowiedniego poziomu.

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 11:26
autor: marek
Tylko dopowiem że jak odpalimy silnik i kontrolka nie zgaśnie tylko żarzy się polową lub mniej, pelnego blasku (zależy od obciążenia instalacji)to uszkodzona jest jedna z diod prostująca prąd wzbudzania.Alternator wtedy laduje ale slabiej.

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 18:25
autor: vauxhall
Tu polemizowalbym z kolega Marek.
Uszkodzona jedna z diod obwodu D+ powoduje spadek 1,72 raza napiecia, na tym zacisku, jest to napiecie odniesienia regulatora napiecia ktory w tym momencie zareaguje- podnoszac napiecie na zacisku DF (Szczotka +) nasycajac tym samym uzwojene wzbudzenia maksymalnym pradem, w efekcie przekroczy to bardzo znacznie poziom 14 volt na zacisku B+. (gotowanie elektolitu i przeladowanie akumulatora)

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 18:48
autor: wojtek12321
vauxhall napisał/a:
Tu polemizowalbym z kolega Marek.
Uszkodzona jedna z diod obwodu D+ powoduje spadek 1,72 raza napiecia, na tym zacisku, jest to napiecie odniesienia regulatora napiecia ktory w tym momencie zareaguje- podnoszac napiecie na zacisku DF (Szczotka +) nasycajac tym samym uzwojene wzbudzenia maksymalnym pradem, w efekcie przekroczy to bardzo znacznie poziom 14 volt na zacisku B+. (gotowanie elektolitu i przeladowanie akumulatora)
Może i racja, miałem uszkodzony mostek w alternatorze w Seicento (nie wiem która dioda). Kontrolka cały czas żarzyła, raz mocniej, raz słabiej, a napięcie się wachało od 15,5 V do nawet 18 V, wymiana regulatora nia pomagała, dopiero nowy mostek rozwiązał sprawę i alternator sprawny ładowanie od 14,1 V do 14,7 V.

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 19:49
autor: wento
A ładowanie dobre mam ? ładowanie na akumulatorze to 13,8, a na alternatorze 14,3 ?

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 19:54
autor: chrapek3011
Trochę różnicy jest.Poczyść końcówki przewodów,klemy,żeby ten spadek był mniejszy.

RE: prądnica, informacje.

: 14 lut 2016, 20:40
autor: marek
Powiem szczerze że nie mierzylem napięcia ladowania podczas żarzenia się kontrolki.Ale wiem na pewno że jest to spowodowane uszkodzeniem diody w obwodzie wzbudzania.Na mój rozum odcięcie jednej fazy poprzez uszkodzoną diodę powinno spowodować spadek napięcia wzbudzania.
Dziękuję kolegom za wyjaśnienie.Choć elektronika nie jest mi obca to jestem bardziej elektrykiem.A tam prądy i napięcia są bardziej logiczne i mniej skomplikowane.

RE: prądnica, informacje.

: 15 lut 2016, 20:41
autor: wento
a akumulator jaki dobrać do tego alternatora i silnika? silnik s 320

RE: prądnica, informacje.

: 16 lut 2016, 10:05
autor: Majo
Od kiedy brak obciążenia w instalacji gotuje akumulator? Odpowiednio dobrany alternator niczego nie nabroi... :)

RE: prądnica, informacje.

: 16 lut 2016, 18:01
autor: Roman1313
Tylko co to znaczy odpowiednio dobrany?